tiboine Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 hvorfor prøver dere å finne informasjon på produsenten sin side? Der finner man ingenting som regel. Får mer utfyllende informasjon fra tredjepart. Ikke bare Samsung Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hvordan klarer dere å neve forskjellige + / - sider på første side og siste side? "Kort sagt" nevner noen, mens "konklusjon" nevner andre.. Endrer dere terningkast etter som produkter blir endre? Så hvis dere gir et produkt en 6'er og annbefaler det, så kan samme produkt etter 6mnd ligge på en 4'er? En testscore som blir gitt burde bestå inn i evigheten. Xoom'en er fin den, første 3.0 tablet ut. Syns det fremover blir feil å sammenlikne med Ipad. Android er i en annen liga og kan ikke lengre sammenliknes. Blir en Asus Transformer på meg meget snart. Lenke til kommentar
AudioV Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Meget overraskende. Trodde virkelig Motorola hadde lært fra konkurrentene. I reklamene i forkant virket denne som rene himmelriket. Jeg tror på generell basis at det ikke er så lurt å basere sine forventninger til et produkt på hva en reklame sier, alle produkter er "rene himmelriket" i en reklame. AtW De fleste av dagens mobiler, tablet-PCer og for den del bærbare datamaskiner har glansede skjermer. På mobiler og tablet-PCer får man kjøpe skjermbeskyttere, trodde alle visste dette, noe man også bør for å forhindre oppriping. Du får kjøpe disse i flere hundre varianter med ulik speil-, glans-, matthets- og fargegrad. Også anti-fingeravtrukk. Finn den du liker best. Bedre å slite ut en plastfilm å bytte den etter noen mnd, enn at hele skjermen er utslitt og klart for dynga. Hva så? At mange har glansede skjermer gjør ikke skjermen bedre, og å klistre på en plastfilm er ikke akkurat noen optimal løsning. AtW For en bærbar enhet så er faktisk mye refleksjon og tyngde ganske vesentlige elementer i kvaliteten. AtW Reklamen er god og passende. Alt de sier stemmer, større skjerm, høyere oppløsning og det beste systemet. Kun her får denne dårlig karakter. Håndholdte enheter uten lokk/skall over skjermen er meget utsatt for riper, med mindre glasset er laget av safir - noe INGEN er. Dermed bør man bruke en beskyttende film, UANSETT. Denne merker du ikke at er påklebet da den går i ett med hele skjermoverflaten og ut til kantene. Kanskje du ikke fikk til dette? Gå ikke i den fella og tro at alle er som deg. Noen vil at det skal være reklekterde pga speil-funksjon. Kvinner som menn. Derfor får du slike speil-filmer. Så lenge man kan få skjermen så matt man vil ved å kjøpe en slik besyktter, som man uansett bør kjøpe, ser jeg ikke problemet. Men så er jo jeg løsningsorientert og langtenkt. Kos deg med en oppripa iCrap og skjønn at vi andre vet at der fins bedre alternativer. Heller 100 gram ekstra pga godt bygget skall, enn en enhet som tar inn støv, sand eller rett og slett går i stykker veldig lett. God byggkvalitet er viktigere enn å holde vekten til minst mulig. Ikke alle tenker så langt. . . Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Tar selv et nettbrett på størrelse med Galaxy Tab foran en 10" anyday. Mobiliteten og mulighetene det gir er for meg glatt et terningkast eller to mer. Men selv Tab'en var for tjukk og tung. Gi meg lettest og tynnest, det er blant de viktigste kriteriene for min egen del. Ellers, om skjermen holder kvalitet til Galxy S/Galaxy SII skal man være flink for å ripe den opp. Leste i testen av SII at det var forsøkt med skarpe enden av en binders - uten hell. Slikt lover bra for en såpass tynn enhet Endrer dere terningkast etter som produkter blir endre? Så hvis dere gir et produkt en 6'er og annbefaler det, så kan samme produkt etter 6mnd ligge på en 4'er? En testscore som blir gitt burde bestå inn i evigheten. iPhone 4 ble i sin tid endret i ettertid. Gikk vel fra 5-6 til 4 om jeg husker korrekt - tror det var tekniske feil som ikke ble rettet fort nok eller noe slik Lenke til kommentar
AudioV Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 årets flopp?? Første tablet-PC med Android 3.0 som er første Android bygget for Tablet-PC. Første med Tegra 2 dobbeltkjerne 2x1GHz og 1GB RAM (ePle 2 har kun 512MB). Tableten som ligger og har lagt på pulten til enhver Honeycomb-utvilker hos Google. Muliget for inntil 96GB lagringsplass, hvor selv minstemann på 16GB kan oppgraderes med minnekort til 48GB skulle man få behov for det etterhvert. Selv HDMI-utgang mangler en del konkurrenter nå. Xoom har selvsagt dette på plass. Java og flash er også to viktige ting man støter på overalt som ikke alle andre støtter. Hvis jeg skulle hatt tablet, vet jeg veldig godt hvilken jeg ville valgt. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Bør vel også nevnes at motorola Xoom ble lansert før Android 3.0 fungerte 100% på den, så tipper med updaten som kom i går, så vil ting være mer smooth. Ser ikke helt hvorfor man sammenlikner Android 3.0 mot Ipad nå lengre. Ipad er ikke noe annet enn en stor skjerm med snarveier til applikasjoner. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Så en Android tablet er ikke mer enn en stor utgave av en Android telefon når Icecream kommer ut? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Så en Android tablet er ikke mer enn en stor utgave av en Android telefon når Icecream kommer ut? Blir vel mer som at en Andorid telefon blir som en liten Android tablet, med tilpassinger til sin størrelse, når Icecream kommer ut. Og det er jo heftig. Men det at et nettbrett er som en stor mp3 spiller, med noen større ikoner for å fylle en stor skjerm, det er ikke så heftig. Endret 12. mai 2011 av EldarH Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Sånn. Da har jeg vært å kjøpt meg en Motorola Xoom for å se om noe av det dere mener stemmer. - Tung og tung fru blom. Syns vekta er fin jeg. - Synlige pixler har jeg ikke sett noe til. Må ha vært noe feil på deres eksemplar. Skjermen er heller ikke på noen måte svak. Veldig merkelig at dere ikke nevner ghostingen på skjerm som man opplever når enheten er ny. - Minnekortleseren er ikke aktivert pr idag. Dette gjøres i software senere.(hvis man rooter xoom'en og legger inn en annen kernel, så får man aktivert minnekort leseren) - Proprietær ladeløsning: Ja, det følger med en lader.. Er dette noe mere propitært en apple sin løsning? Apple sin plugg er ikke en bransje standard. 3.1 er nå også kommet til Xoom, så dere burde kanskje teste litt til. Rart at dere gir denne 3 når dinside gir den 5. Har brukt Ipad en god del og syns etter noen timer med xoom at xoom er helt overlegen. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Prøvde en i går. likte den ikke, det var mye lagg og rot i menyene årets flopp, det lover jeg deg. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Sånn. Da har jeg vært å kjøpt meg en Motorola Xoom for å se om noe av det dere mener stemmer. - Tung og tung fru blom. Syns vekta er fin jeg. - Synlige pixler har jeg ikke sett noe til. Må ha vært noe feil på deres eksemplar. Skjermen er heller ikke på noen måte svak. Veldig merkelig at dere ikke nevner ghostingen på skjerm som man opplever når enheten er ny. - Minnekortleseren er ikke aktivert pr idag. Dette gjøres i software senere.(hvis man rooter xoom'en og legger inn en annen kernel, så får man aktivert minnekort leseren) - Proprietær ladeløsning: Ja, det følger med en lader.. Er dette noe mere propitært en apple sin løsning? Apple sin plugg er ikke en bransje standard. 3.1 er nå også kommet til Xoom, så dere burde kanskje teste litt til. Rart at dere gir denne 3 når dinside gir den 5. Har brukt Ipad en god del og syns etter noen timer med xoom at xoom er helt overlegen. Har du fått 3,1 oppdateringen? Det var vel sagt at oppdateringen først kom til Verizon-modellen, men det er mange med Wifi utgaver som har fått denne samme dag som de begynte og rulle den ut. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Fikk 3.1 etter jeg hadde hatt den på i 5 minutter. Lasseoj: Saklig utsagt. Årets flopp basert på hva? Lag og rotete menyer er ikke noe jeg opplever her. Sikker på at du prøvde en Xoom? Angående vekt: Xoom veier 730g Ipad 1 wifi 680g Ipad 1 wifi + 3g 730g Ipad 2 600g Xoom er fysisk mindre en ipad. Så stor er vel også å ta i. Endret 18. mai 2011 av MiRaCL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg