Gjest Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Hei, Investerte i denne kjøleren under det utrolig timesalget på komplett.no for noen uker siden, og må så langt si meg godt fornøyd med hele pakken. Men jeg har lagt merke til at mange snakker om push/pull og den slags og med viften/radiatoren montert på bakveggen i mitt kabinett slo det meg at viften jo blåser den varme luften i kabinettet ut gjennom radiatoren. Hvis jeg snur viften har jeg mulighet til å sette en vifte i vinduet i døra som kan blåse ut for å kvitt den varme luften, eller det bedre at den blåser kald luft inn til gpu osv? Har et Coolermaster 430, med en ekstra 120mm i topp som blåser ut. Er det bedre å snu viften på radiatoren? Eventuelt ta i bruk push/pull? Og i så fall hvordan? Tusen takk for hjelpen Og btw: D3 beta i Q3 2011 Endret 11. mai 2011 av Gjest Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har også Vantagen, og viftene blåser UT den varme luften, altså samme som deg. Betyr jo ikke så mye med mindre du er veldig opptatt av tempen på cpuen din, eller om du overklokker. Du kan montere en kjøler i siden som blåser varm luft ut, og snu viftene til vantagen, men du får selv velge om det cpuen som skal være kaldest mulig eller grafikkortet. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hei litt off-topic, men kan jeg spørre hvilke temperaturer dere har på quiet og/eller performance? Synes mine faktisk er litt høye så vurdere å bytte kjølepasta. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Hei litt off-topic, men kan jeg spørre hvilke temperaturer dere har på quiet og/eller performance? Synes mine faktisk er litt høye så vurdere å bytte kjølepasta. Min blåser varm luft ut, så blir ikke helt nøyaktig.. Men jeg har en phenom II x4 OC til 3,8 ghz og tempen er på ca 40 c ved normal bruk og 45-48 under load. Aldri vært over 50, ihvertfall ikke på "extreme", altså 1800 rpm på vifta Endret 11. mai 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå