Gå til innhold

Asus p8z68-v pro review

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe ny pc nå i nær fremtid, sitter fremdeles litt på gjerdet angående bulldozer, men kommer muligens til å bare hoppe på 1155 i neste uke.. Lurer da på hva P67, særlig Asus P8P67 Pro kan tilby over Asus P8Z68-v Pro? Ser at dustin faktisk har priset Z68 noe lavere, trodde disse skulle ligge litt høyere i pris?

Det viktige for meg er egentlig greie klokkemuligheter, sata6 og usb3.0, sistenevnte finner man vell på alle 1155 modeller. Sli er i likhet med integrert grafikk ett pluss, men ikke nødvendig. SSD Caching har jeg ikke greie på.. :)

Lenke til kommentar

Støtter Asus P8Z68-V og Asus P8Z68-V Pro dual-link DVI?

Og får en noe utbytte av SSD-caching hvis en kjøper en 120 GB disk som en bruker til operativsystem/programmer, mens vanlige harddisker kun til musikk/bilder/video?

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe ny pc nå i nær fremtid, sitter fremdeles litt på gjerdet angående bulldozer, men kommer muligens til å bare hoppe på 1155 i neste uke.. Lurer da på hva P67, særlig Asus P8P67 Pro kan tilby over Asus P8Z68-v Pro? Ser at dustin faktisk har priset Z68 noe lavere, trodde disse skulle ligge litt høyere i pris?

Det viktige for meg er egentlig greie klokkemuligheter, sata6 og usb3.0, sistenevnte finner man vell på alle 1155 modeller. Sli er i likhet med integrert grafikk ett pluss, men ikke nødvendig. SSD Caching har jeg ikke greie på.. :)

Z68 er bare verdt å vente på hvis man skal bruke GPU'en som følger med. Skal du skaffe gamingPC, så gå for P67.

Lenke til kommentar

Det virker som om Intel Quicksync Smart Response Technology hjelper bra på loadingtider, så Z68 er ikke helt bortkastet om du har lyst til å bruke en 60GB SSD til å hjelpe der harddisken + en 120GB SSD for OS.

EDIT: Intel har for mange teknologier nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det virker som om Intel Quicksync hjelper bra på loadingtider, så Z68 er ikke helt bortkastet om du har lyst til å bruke en 60GB SSD til å hjelpe der + en 120GB SSD for OS.

Det du da refererer til er ikke quicksync men Intel Smart Response Technology

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...