Gå til innhold

Skal kjøpe billig bærbar (pris under 5000)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe ny bærbar datamaskin, og er ganske blank på hva som er hva nå til dags. Det er sikkert mellom 5 og 10 år siden sist jeg kjøpte maskin, og da var det meste ganske dyrt.

Bruksområde: Surfing, videotitting og dokumentbehandling 99,9% av tiden. Kunne vurdert tablet, men har behov for noen av mulighetene datamaskin byr på.

Hva er viktig:

- God batterilevetid er ønskelig.

- Den bør være såpass rask at jeg ikke blir sprø.

- Lav pris.

- Skjermen må vel være rundt 13tommer. Blir for smått med mindre, og for stort å dra på med større.

Svar vil glede meg stort:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du strekker prisen litt er denne svært bra, spesielt om du vil ha en som er rask/kraftig nok til å holde noen år:

http://www.dustinhome.no/pd_5010593986.aspx Samsung SF311

*En av svært få 13" maskiner som har CD/DVD stasjon, de fleste 13" har ikke dette.

*Ny CPU fra sandy bridge serien til intel som gir lavere strømforbruk og økt ytelse i forhold til forrige generasjon.

*Dedikert grafikk, tror ikke du trenger det ut fra beskrivelsen, men kjekt likevel.

*Pent design.

*Har fått skryt for å ha godt tastatur å skrive på.

Etter min mening det beste kjøpet ut fra din beskrivelse akkuratt nå, men du må strekke budsjettet litt.

Om du absolutt MÅ under 5000,- bør du ta en titt på denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=785574

Forrige generasjon CPU, kun integrert grafikk og ikke CD/DVD. Ellers en meget bra maskin til ditt bruk, asus maskiner er også generelt gode på kvalitet/brukeropplevelse.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...