Gå til innhold

- Journalister favoriserer iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vedder på at det er 5 ganger så mye folk som vet hva en iPhone 4 er enn hva en samsung galaxy s2 er. Dette er vel i mine øyne fordi at iOS er mere rettet for den enkle brukeren som også vil at det skal funke, (hele tiden). Og android er vel det stikk motsatte, jeg sier ikke at det flyter over av bugs på android, men at det er merkbart flere mener jeg.

 

Også har det sikkert med at når Apple kommer ut med en ny "feture" så er den drit-fet men etter en måned er det kommet ut på android og den er bare kul. Derfor tror jeg at folk trykker på iPhone / iPad artikler mye fortere. For og se hva det "nye" apple har gjort.

Lenke til kommentar

Ikke så rart da overskrifter med Apple, iPhone eller et eller annet med iP... selger, f.eks slike som denne.

 

Da dere slo dere sammen med Mediehuset, ble det skryt om mindre reklame. Kan ikke akkurat si dere holder ord:

 

post-143435-0-07929300-1305094183_thumb.jpg

 

Tror det er noen rendringsproblemre der også, men heldekkende reklame rundt hele siden? Må være noe av det mest irriterende som finnes. Sider som har heldekkende reklame gir meg bare inntrykk av at det er en reklameside med litt nyheter. Og det værste av alt, jeg ser ikke hva det er reklame for!

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Også har det sikkert med at når Apple kommer ut med en ny "feture" så er den drit-fet men etter en måned er det kommet ut på android og den er bare kul. Derfor tror jeg at folk trykker på iPhone / iPad artikler mye fortere. For og se hva det "nye" apple har gjort.

Du mener selvsagt at når det kommer en feature på Android, eller hvilken som helst annen telefon, så er den bare nyttig og tatt for gitt, men når den samme featuren kommer på Iphone måneder senere er den plutselig blitt "revolusjonerende" og "ny". :thumbdown:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Du mener selvsagt at når det kommer en feature på Android, eller hvilken som helst annen telefon, så er den bare nyttig og tatt for gitt, men når den samme featuren kommer på Iphone måneder senere er den plutselig blitt "revolusjonerende" og "ny". :thumbdown:

 

jepp det og. Men apple er flinke til mye bl.a. marketsføring. og det burde de ikke straffes for

Lenke til kommentar

:!:

 

..wow.. velkommen etter. Kjære vene..

 

Men.. er ikke helt sikker på hva en forventer når 90% av media-dekningen rundt mobiler blir gjort av bloggere som har kontrakter med mobilprodusentene. Eller når resten av journalist-dekningen gjerne blir foretatt av folk som beskriver en mobil som "skikkelig kul, altså", mens de gjerne sniffer MacWorld daglig.

 

Er ikke noen tilfeldighet at smarting-telefonmarkedet stadig er like begravet i ubrukelige og usalgbare løsninger heller. Eller at prisen per megabyte på gprs, eller mobil-dekning generellt, stadig er like idiotisk.

 

Eller at folk med enten teknisk sans, teknisk viten, eller prinsipper av noen slag tydeligvis er totalt uegnet til å dekke mobil-nytt - men nok om det..

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at det er 5 ganger så mye folk som vet hva en iPhone 4 er enn hva en samsung galaxy s2 er. Dette er vel i mine øyne fordi at iOS er mere rettet for den enkle brukeren som også vil at det skal funke, (hele tiden). Og android er vel det stikk motsatte, jeg sier ikke at det flyter over av bugs på android, men at det er merkbart flere mener jeg.

Jeg tror nå heller det er fordi Apple får veldig mye gratis reklame i form av medieomtale.

 

jepp det og. Men apple er flinke til mye bl.a. marketsføring. og det burde de ikke straffes for

Apple er flinke til markedsføring, ja. Men de får veldig mye gratis.

Lenke til kommentar

Hvis folk slutta å være så sjukt engasjerte for og imot Apple generelt så tror jeg det hadde blitt skrevet færre artikler. Men klikkcount rules.

 

Hele opplegget er veldig ulogisk. Selv har jeg en iphone, og blir ikke irritert når noen sier "x telefon er bedre/android > ios, osv". 90% av kommentarene på sånne artikler er jo håpløse diskusjoner om hva som er best. Ikke mange som skiller mellom fakta og subjektivitet. og kan akseptere at noen andre har en egen mening.

Endret av nazrm
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Samtidig må det tas med i betraktningen at iPhone også har vært umåtelig populær blant norske mobilkjøpere, og at alle disse brukerne mer enn gjerne vil lese artikler om den mobilen de bruker. I tillegg finnes det mange som rett og slett hater all oppmerksomheten iPhone får, og som mer enn gjerne vil lese noe negativt om den. Totalt sett danner det et godt grunnlag for mediene når de skal prioritere sine nyhetssaker.

 

Det er dette omtrent samtlige nettaviser skor seg på, inkludert amobil.no. Det tar helt av her inne med en gang man nevner iPhone, iPad eller Apple. En evigvarende dans med "tastatur tai chi", motivert av hvem som kan aktivere WiFi med færrest tastetrykk, hvor nyttig det er å kunne se værmeldingen på startskjermen osv. Det ironiske er at alle de som klikker på linken kun for å skrive hvor lei de er av slike artikler, bidrar akkurat like mye til at det kommer flere artikler om temaet som det Apple-fansen gjør. Hvis man er så lei Apple/iPhone/iPad, så får man slutte å bry seg.

 

Det finnes ingen "iPhone-konspirasjon". Det skrives ikke like mye om e.g. Galaxy II fordi ingen gidder å lese om den (i forhold til iPhone). Så enkelt er det. Enten man liker det eller ikke, så får man bare akseptere at det er slik det er, og ikke whine om at Apple er for god på marketing.

Endret av LordErik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det handler jo om kontroll, dvs. kontroll av media, noe Apple er veldig flinke på. De har rett og slett løst koden for hvordan man skal håndtere og manipulere nyhetsbildet. Når f.eks. VG gir alle sine ansatte iPad-er kan en nok regne med at Apple har en finger med i dette.

 

Et annet eksempel på manipulering av media kom i Norge i forbindelse med denne kvinnen fra Nord-Ossetia.

 

Egentlig er det skremmende at det vi liker å kalle den frie pressen, er så lett å manipulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt dette, at John Strand nok en gang helt bevisst bruker iPhone for å skaffe seg 5 minutters oppmerksomhet i media, for å selge sitt produkt. Ikke ulikt de journalistene han kritiserer, som skal selge sitt produkt og som gjør det med å lage nok en unødvendig overskrift om iPhone... ;)

Her er litt av John Strands merittliste når det gjelder totalt feilslåtte "analyser" omkring iPhone:

http://ipod1.no/artikkel/2958/iphone-benektere-i-norden

 

Men for all del, Amobil må gjerne kjøre på med en serie artikler med de hotteste nyhetene og ryktene om Nokia 6700 hvis de vil begå kommersielt selvmord... :p

Lenke til kommentar

Kan bare nenve appleavisen, aka itavisen som har med apple, ipad, iphone eller ipod i hver artikel. Uansett hva artikkelen handler om klarer de å dra en apple-paralell.. :ph34r:

 

Det er nå én artikkel på forsiden til ITavisen som omhandler Apple eller iPhone.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...