Gå til innhold

Hvor langt kan jeg klokke en barton 2800+

Anbefalte innlegg

Jeg har akuratt bestillt ny pc (eller en kis på jobben til unkel drar til usa og halndler :p)

AMD Barton 2800+

512DDR 400mhz 3200pc eler hva det het :p

Abit NF7-S v2.0

hvor langt kan jeg klokke den? jeg er en stans newbie og har aldri gjort det før, er ikke interesert til og lodde eller no bull. kjøper vel en grei vanlig vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok klokke den like langt som de andre CPU'ene med Barton kjerne (2500+/2800+/3000+/3200+) Dvs. 2,2-2,3 GHz skal være innen rekkevidde med en vanlig ok luftkjøler.

Sett gjerne opp FSB også. Feks.:

FSB: 200MHz

RAM: 200MHz (Om mulig: overklokk timingene til 2-2-2-5)

Multiplier: 11,5x

CPU: 2300MHz ("XP3400+")

CPU spenning: 1,85V.

CPU varmeutvikling: ca 100W

CPU temp med vanlig ok kjøler: ca 60-70'C

Lenke til kommentar
Skal prøve det.. Men er ikke 60-70grader litt varmt? :p Allt gjøres vel i BIOS, men er det noe stor sjangs for at noe kan bli fysisk ødelagt?

60-70'C er i aller høyeste laget ja. Men så er jo også "en grei vanlig vifte" i minste laget for å overklokke en CPU som utvikler ganske mye varme. Det beste er nok å ha en _god_ kjøler om du skal overklokke så mye.

Alt gjøres i bios ja, men det betyr ikke at ting ikke kan gå i stykker. Det er fortsatt mye som kan gå galt, og som kan bli dyrt om du skal "prøve og feile" på egenhånd. Les f.eks nybegynnerguidene til www.overklokking.no for å unngå de verste tabbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...