Gå til innhold

3d skjerm eller en vanlig full hd skjerm + vertex 3 120gb


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal oppgradere pc-en min. Jeg har tenkt å kjøpe en 3d skjerm + 3d brilla eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 + en vertex 3 120gb.

Har tenkt å bruke max 4000.

 

3d skjermen jeg har tenkt å kjøpe er: http://www.dustinhome.no/pd_5010445640.aspx. + 3d brilla = 3258kr

 

BenQ skjermen + vertex 3 120gb = ca 3500kr

 

kom gjerne med tips om andre skjermer eller plasser der det er billigere ;)

 

er usikker på hva som vil være best. har løst til å høre meningen din :p har prøvd 3d før det var sykt rått, men kan bli litt slitsomt etter vært :p

 

Spes:

 

NZXT Phantom kabrinett

Asus M4A89GTD PRO/USB3

Amd Phenom II x4 955 OC'et til 3,6 ghz

Gigabyte Geforce 560Ti SOC 1ghz

Chieftec 750w modular

Crucial 4gb 1333mhz + 2gb 1333mhz

en gammel Samsung 750gb 5400rpm

en gammel HD ready skjerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D er velig kult til visse ting - og ganske ubrukelig til annet.

 

Å spille Amnesia - Dark Descent i 3D for eksempel er fantastisk bra. Det gjør et allerede fantastisk spill til en opplevelse som vil forfølge deg i dine værste marereitt hehe (det er et grøsserspill altså).

 

Derimot å spille typiske FPSer og andre spill der veldig raske bevegelser, reaksjoner og hvor godt du klarer å "yte" er viktig, som Battlefield eller Modern Warfare for eksempel, har jeg liten tro på. 3D gir mye for innlevelsen, men lite eller ingenting for prestasjonene dine. Tvert om vil det nok heller redusere deg noe vil jeg heller tro. Du må også huske på at 3D krever dobbelt så mye ytelse fra maskinen din. Jeg tror fort jeg heller ville spillt med bedre framerate og bedre grafikk i slike spill fremfor 3D. Det siste er at 3D virker å ta litt ut av deg. Du bli fortere sliten ut av det virker det som. Jeg har enda begrenset erfaring med det så kanskje det kan ha med tilvenning å gjøre - men dette virker å være noe mangen opplever.

 

Skal du ha ny skjerm nå og lurer på om du kanskje skal gå for 3D så ville jeg kanskje uansett gått for en skjerm som har 120Hz og dermed er 3D-verdig. Det koster ikke så voldsomt ekstra - og for spill i 2D modus så er det også kjekt å kunne kjøre spill i mer enn 60FPS i praksis.

 

Utover dette tror jeg ikke jeg kan gi noen annbefaling på hva du bør gjøre. Dette har mye med smak og behag å gjøre tross alt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

takk for svar :D jeg vurderer å kjøpe en ssd for jeg er lei av å vente på dataen hele tiden.

 

jeg spiller for det meste bc2. hvor mye fps trur du jeg vil få med 3d, har rundt 80fps med alt på max. vil jeg klare alt lagg fritt på max med 3d? det kan være et alternativ å kjøpe en 120hz skerm men spille i 2d. vil bli litt dyrere hvis jeg skal ha en ssd i tilleg.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at jeg bruker BenQ 24" skjermen akkurat nå, sammen med en annen litt eldre LG skjerm.

 

Den er veldig bra, gir veldig lyst og skarpt bilde. Du kan jo selvfølgelig stille på kontrasten og andre ting. Den står også veldig støtt ;)

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at jeg bruker BenQ 24" skjermen akkurat nå, sammen med en annen litt eldre LG skjerm.

 

Den er veldig bra, gir veldig lyst og skarpt bilde. Du kan jo selvfølgelig stille på kontrasten og andre ting. Den står også veldig støtt ;)

 

bra, fint å vite :D er ikke sikker på at 3d er tingen for meg.

blir nåk mest sannsynelig BenQ skjermen + en ssd.

 

men vil ssd'en tape seg med tida,og hvor mye?

Lenke til kommentar

En 3D skjerm kan man spille i 2D eller 3D, du er ikke fast på 3D :) Jeg spiller selv BFBC 2 og merker ikke noe særlig ytelsestap der med eller uten 3D. (GTX295) Spiller lett på full pupp der med eller uten 3D. Jeg vil påstå jeg spiller mye bedre i FPS med 3D, det var litt uvant i begynnelsen, men opplevelsen var så stor at det forsvant før jeg egentlig merket det.

 

Legg merke til også at det er mange spill som kanskje ikke er så ekstrem på 3D som dem nye som er lagd for det. Her er en liste fra nvidia der det kategoriseres 3D ytelsen/effekten.

 

Jeg også hadde litt skepsis på 3D i begynnelsen, men når jeg først prøvde det, var det ingen vei tilbake. Spill og film i 3D er helt klart det nye innen PC :)

Skjønner at du må gjøre komprimiss for SSD greia, det jeg tok å gjorde var å solgte PS3'en :p

 

Men du kan nå eventuelt gå ned på SSD størrelse og bare bruke den som OS? Og kjøpe flere senere?

Det er klart opp til deg hva du føler du trenger mest til oppgraderingen ;) lykke til!

Lenke til kommentar

En 3D skjerm kan man spille i 2D eller 3D, du er ikke fast på 3D :) Jeg spiller selv BFBC 2 og merker ikke noe særlig ytelsestap der med eller uten 3D. (GTX295) Spiller lett på full pupp der med eller uten 3D. Jeg vil påstå jeg spiller mye bedre i FPS med 3D, det var litt uvant i begynnelsen, men opplevelsen var så stor at det forsvant før jeg egentlig merket det.

 

Legg merke til også at det er mange spill som kanskje ikke er så ekstrem på 3D som dem nye som er lagd for det. Her er en liste fra nvidia der det kategoriseres 3D ytelsen/effekten.

 

Jeg også hadde litt skepsis på 3D i begynnelsen, men når jeg først prøvde det, var det ingen vei tilbake. Spill og film i 3D er helt klart det nye innen PC :)

Skjønner at du må gjøre komprimiss for SSD greia, det jeg tok å gjorde var å solgte PS3'en :p

 

Men du kan nå eventuelt gå ned på SSD størrelse og bare bruke den som OS? Og kjøpe flere senere?

Det er klart opp til deg hva du føler du trenger mest til oppgraderingen ;) lykke til!

 

ja, jeg har et ganske vanskelig valg å ta ;)

 

men vil få en bedre pc uansett hvordan jeg velger.

 

ble i tvil igjen :hmm:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010594230.aspx vil 2 sånne i raid være bedre enn 1 120gb?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Sniker bare inn et spørsmål her, kan man bruke en vanlig 3d tv og de medfølgene/brillene som er beregnet til tv-en eller kan man bruke nvidia brillene???

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sniker bare inn et spørsmål her, kan man bruke en vanlig 3d tv og de medfølgene/brillene som er beregnet til tv-en eller kan man bruke nvidia brillene???

 

ohoi litt sent ute å svare :p Men ja du kan bruke brillene til 3D tven ja! Men da må du ha et skjermkort som støtter HDMI 1.4 for 3D signalene til tven. Er litt usikker på spill, der er vel optimalt med nvidia brillene. Men til film, så funker det fint med brillene til tven ;)

 

En 3D skjerm kan man spille i 2D eller 3D, du er ikke fast på 3D :) Jeg spiller selv BFBC 2 og merker ikke noe særlig ytelsestap der med eller uten 3D. (GTX295) Spiller lett på full pupp der med eller uten 3D. Jeg vil påstå jeg spiller mye bedre i FPS med 3D, det var litt uvant i begynnelsen, men opplevelsen var så stor at det forsvant før jeg egentlig merket det.

 

Legg merke til også at det er mange spill som kanskje ikke er så ekstrem på 3D som dem nye som er lagd for det. Her er en liste fra nvidia der det kategoriseres 3D ytelsen/effekten.

 

Jeg også hadde litt skepsis på 3D i begynnelsen, men når jeg først prøvde det, var det ingen vei tilbake. Spill og film i 3D er helt klart det nye innen PC :)

Skjønner at du må gjøre komprimiss for SSD greia, det jeg tok å gjorde var å solgte PS3'en :p

 

Men du kan nå eventuelt gå ned på SSD størrelse og bare bruke den som OS? Og kjøpe flere senere?

Det er klart opp til deg hva du føler du trenger mest til oppgraderingen ;) lykke til!

 

ja, jeg har et ganske vanskelig valg å ta ;)

 

men vil få en bedre pc uansett hvordan jeg velger.

 

ble i tvil igjen :hmm:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010594230.aspx vil 2 sånne i raid være bedre enn 1 120gb?

 

Man vil vinne litt i ytelse med raid ja, men så vil du bruke opp sata plassene på HKet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...