KoKo_ Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvordan er det med GPS og attraktivitet for tyver nå for tiden? Jeg har en billig GPS, vil jeg øke innbruddssjansen i bilen min signifikant om jeg lar den stå i stativet sitt klar for bruk når jeg parkerer? (Er mer redd for skade av bil enn å miste GPSen) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Faren vil nok øke, ja. Alle gizmoer som er synlig fra vinduene gjør det. Så legg den i hanskerommet når den ikke er i bruk eller noe. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Hva med stativet? Bør jeg fjerne det også? Spørsmålet er grunnet latskap ved å rydde frem og tilbake GPS. Erfaringer med dette, eller kun logiske slutninger? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har en GPS som jeg lar ligge i hanskeromme, sammen med stativet som jeg fester GPS'n med på frontruten. Tar ingen sjangse for at en løk skal knuse ruten å stikke av med den. Så om det tar meg noen par minutter å ligge den i hanskerommet så er det noe jeg er villig til å gjøre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 En GPS som henger på frontruta er lett synlig, lett tilgjengelig, liten risiko og raske penger for evnt tyver. Alt de trenger å gjøre er å knuse ruta, ta tak i sugekoppfestet og stikke av. Er de heldige, og tolmodige, finner de kanskje noen husnøkler og ei Hjem-adresse også på GPS'en Det er ikke alltid like enkelt å se om det er en billig eller dyr GPS som henger der. Og de som ofte tar slike ting, narkomane eller småkriminelle, vet nok heller ikke forskjellen på Navui og TomTom 950XL. Et par hundrelapper kan de kanskje få uansett. Eieren vil nok sikkert ikke anmelde tyveri av en billig GPS, og forsikringa har muligens høy egenandel uansett. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Har bare et par ganger fjernet GPS'en fra frontruta, og den har stått i bilen siden desember 2009. Ingenting skjedd. Er det virkelig så utbredt å stjele GPS'er? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det er nok større fare for slikt i Oslo enn i Gjøvik, for å si det slik. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Nå har jeg bare bodd i Gjøvik et halvt år da, som student. Før dette bodde jeg i Sandvika, likevel ikke noe GPS-tyveri. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Nuvel... for rette klientell så er ALT potensielt tjuvgods. Hadde innbrudd i bilen min for en stund siden og ble frastjålet spilleren min og en 1'er lighter(!) som lå i midtkonsollet. Ville nå tatt meg 20 sekunder ekstra og i det minste lagt GPS'en ute av syne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå