Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe et kabinett, et hovedkort og en prosessor. Jeg har skjerm, tastatur og mus. Er det noe mer jeg burde kjøpe for å starte opp? Planen er at jeg har en PC jeg kan oppgradere noe vanvittig, og ettersom jeg får penger, bestiller jeg nye deler og gjør PC'en min enda bedre. Hvor mye penger trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe et kabinett, et hovedkort og en prosessor. Jeg har skjerm, tastatur og mus. Er det noe mer jeg burde kjøpe for å starte opp? Planen er at jeg har en PC jeg kan oppgradere noe vanvittig, og ettersom jeg får penger, bestiller jeg nye deler og gjør PC'en min enda bedre. Hvor mye penger trenger jeg?

Hvor mye penger du trenger er avhengig om hvordan pc`en di skal se ut,om du vil ha det beste HK,cpu,grafikkort o.s.v,men jeg kan sette om et forsalg til deg,skal kjøpe det samme når jeh får penger selv.

Amd xp2500+

Abit NF7-S v2.0

Sapphire Radeon 9500pro/9700

Colorcase "Air Silver" (microplex)

Enermax 350W (Microplex)

Seagate Barracuda 120Gb s-ata

Seagate Barracuda 40Gb ata100

Grunnen til at jeg skal ha to er at jeg skal bruke 40GB Hd`en til bare Windows og programmer,og den andre til spill,filma,musikk o.s.v.

Hvor du finner komponentene billigst kan du bruke hw`s prisguide :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Forresten..Hvor vanskelig er det å bygge en PC? Vil en idiot som meg klare det tror du? Jeg er steike redd for å ødelegge alt lissom..

Først så vil jeg si at du ikke bør poste masse etter hverandre prøv å holde deg til et innlegg om gangen :wink: Jeg vet ikke hvor mye peiling du har på data,så da vet jeg ikke om du vil klare å bygge pc`en selv,men du kan jo spøre kompiser som har peiling,dataforetninger,eller sånne lokale datahjelp greia.Men jeg trur ikke det skal være noen problem å bygge en bare passe deg for statisk elektrisitet,vær nøye,ta en ting om gangen og ikke stress for å få den ferdig.Det skal finnes bøker som finner "step by step" om pc bygging,du kan sikker finne noe på en bokhandel eller kanskje biblioteket?

Lenke til kommentar

nei, er ikke noe prob å bygge pc, eneste som KAN være litt problematisk er å sette inn CPU`en men det går vel greit det også. bortsett fra det så er det bare byggeklosser. sånn sette inn hovedkort. PSU, ram, DVD, Brenner, lydkort, skjermkort. alt går som en lek.

Lenke til kommentar
nei, er ikke noe prob å bygge pc, eneste som KAN være litt problematisk er å sette inn CPU`en men det går vel greit det også. bortsett fra det så er det bare byggeklosser. sånn sette inn hovedkort. PSU, ram, DVD, Brenner, lydkort, skjermkort. alt går som en lek.

KAN kanksje være litt vanskelig å sette på cpu-kjøleren og,spesielt på amd,når kjernen kan lett knuses :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...