FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hei! For en god stund siden hadde jeg fest. Jeg brukte mitt anlegg, som besto av nevnte forsterker: Sony STR-dg520, og noen billige høytalere fra rundtforbi. Ut over kvelden ble forsterkeren ganske varm. Jeg var dum og uvitende nok til å ha en DVD- spiller oppå forsterkeren, samtidig som musikken var på full guffe. Forsterkeren fikk nok og slo seg av, men en av de "løsningsorienterte" jentene skrudde den på igjen flere ganger helt til den kortslutta. Jeg TROR den kortslutta, for ut av de tre sikringene jeg kunne finne så er det ingen av de som er gåene. Finnes det noen sikringer som jeg ikke har funnet ? Noen tips på hva som kan ha gått galt? Jeg vurderte å sende den inn som en reperasjonssak, men har fjernet skruene og kan ikke finne disse igjen. Ser på det som en tapt garantisak. Mvh Freddy Endret 10. mai 2011 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Kan legge til at jeg chatter med sony- folk nå. Kan poste resultatet etter hvert... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Chatten tok ca en time. Fikk to råd: 1 - Ta ut kontakten, vent 60 sek og prøv igjen 2 - Prøv en annen stikk- kontakt Deretter var det den vanlige garanti- tvisten.. Trenger med andre ord hjelp fra noen av dere her ute Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Desværre nesten umulig å kunne gi svar på uten å ha den fremfor seg for feilsøking. Siden du nevner at skruene er borte, så kan du jo åpne den å se om du ser noe tydelige svimerker. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Har sjekka, men finner ingen svimerker heller. Jeg har også undersøkt den for å se om noen av kretskortene har tydelige brudd. Heller ikke dette har bæret frukter med seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Kan f.eks være en eller flere transistorer som er gåen, og om de f.eks er dekket av kjøleribber er det nokk ikke barebare å se.. Kjenner ingen som kan ta en titt på den? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Nope. Snakka med en kamerat som er elektrikker. Ikke det at elektrikkere har så mye peiling på slik, men tenkte han hadde utstyr. Men den gang ei... Jeg er nok den mest teknisk kompetente personen jeg kjenner Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dersom det ikke er noen sikringer som er røket tviler jeg på at det er en kortslutting som har tatt livet av den. Ved en kortslutting går det typisk mye strøm og sikringer ryker i hytt og gevær. Dog av og til kommer Murphys lov inn, med det resultat at alt annet enn sikringer ryker. Equiptment blows to protect fuses. Er forsterkeren helt død (både analogt og digitale ting som menyer lys osv?) Hvis forsterkeren er helt død ville jeg feilsøket med fra innspenning og bakover gjennom hele kraftforsyning. Du trenger dog minst et multimeter og en del peiling på hva du gjør. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Alt er dødt. Eneste livstegn er klikkelyden. Jeg vet ikke hva innspenning er, og jeg har ikke et multimeter. Mener du å sette strøm på den manuelt, og undersøke hvor strømmen burde kommet men ikke kommer? I så fall klarer jeg kun å feilsøke de plassene hvor det er visuelt mulig å se hvor strømmen skal gå, i tillegg til de åpenbare plassene. Men skulle noe være galt så tviler jeg på at det lar seg fikse. Da må jeg enten skaffe reservedeler, eller sende den til reparasjon uansett. Vanskeligere enn jeg trodde dette her. Tenker faktisk litt på miljøet også. Liker å fikse ting som kan fikses, og ikke bare bruke og kaste. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Stikk på biltema eller clas og kjøp deg et billig multimeter med standardfuksjonene. Du kommer nok ikke langt uten. Ellers kan du jo prøve å skifte sikkringene selv om det ikke ser ut som de er ødelagte. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg sjekka sikringene med et multimeter til den nevnte kameraten min. Skal høre om jeg kan låne 2 stk av ham om noen dager. Har satt i gang en support- prosess som backup, men det koster nok penger. Spørs om det er verdt det ettersom den kostet 1600,- ny. Skal holde dere oppdatert når jeg skaffer multimeter. Tusen takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå