Gå til innhold

Betalingsfrist for fartsbot

Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476

Ble tatt i laserkontroll forrige helg, og fikk et forenklet forelegg. Men på giroen står det ingen forfallsdato, så jeg lurer på hva standard policy for dette er. Trenger jeg ikke betale om det ikke er noen forfallsdato, eller kommer statens inkrevingssentral til å kreve meg for store purregebyr om jeg ikke betaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser litt lenger opp på papiret du fikk så står det vel noe om 2 uker? Det er i hvert fall det jeg mener det skal være...

I tillegg, å tro at det ikke trengs å betales fordi det ikke står noen forfallsdato er et så dumt forslag at det nesten ikke bør kommenteres...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Er ikke snakk om å ikke betale, er snakk om å vente lengst mulig med å betale :) Og nei, det står ikke på giroen, da hadde jeg ikke spurt. Det blir for dumt å komme med slike åpenbarheter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Fikk ikke noe ark, men samme faen. Satt forfallsdato til 30. Mai. Hater at de skulle stå på det mest gudsforlatte stedet i hele Norge, men forsåvidt bra de sto i 60-sona og ikke i 80-sona hvor det gikk litt fortere i svingene.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å ikke betale, ... Det blir for dumt å komme med slike åpenbarheter.

Trenger jeg ikke betale om det ikke er noen forfallsdato, eller kommer statens inkrevingssentral til å kreve meg for store purregebyr om jeg ikke betaler?

Det er du selv som spørr om du kan la være å betale siden det "ikke er oppført noen forfallsadto".

... Satt forfallsdato til 30. Mai.

Som er senere enn 14 dager. Du kan få straffegebyr for for_sen_btaling. Staten er striks på dette og har lov til å ta høyere gebyr enn private - selv når betalingen bare er en dag sen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...