Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vet ikke hva eg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Hei. Exen min slo opp med meg for ca. 5 måneder siden. Ho ble sammen med gutten som var 1 av grunnene til ho slo opp. Ho går i samme klasse som meg(9.klasse) og han i klassa over. Eg har fortsatt problemer med å spise og sove, sitter og tenker nesten hele tiden. Dette gjør slik at karakterene mine har blitt dårligere. Siden eg ser ho hver dag, så klarer eg ikke å glemme ho. Eg og ho er gode venner ennå. Vi er ikke med hverandre i pausene fordi da er ho med han og da vil ikke eg vere med ho, og det vet ho. I timene, eller når han ikke er på skolen så er ho med meg og mine venner. Eg snakker med ho på facebook ganske mye.

Er det noe glupe her som har noen tips? Tusen takk allerede for svara :)

Postet av anonym: ee2b3b6216733be0b55733114e2a9b1e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok få råd her om å kutte ut den kontakten du har med henne, men jeg synes aldri at å tape en venn er en god løsning. Prøv heller å finne noen andre å konsentrere oppmerksomheten din på, en ny søt jente som du kan like :)

Eg bor i en liten bygd, så det er ikke så veldig mye å gjøre. Har 1 i min klasse som bor i nærheten av meg. Pleier å være mye med han men det hjelper ikke, tenker fortsatt på ho. Andre jenter får eg meg ikke til å like, det er nesten som en sperre.

Postet av anonym: b2172c92d35e4b306d78e77023d04c5c

Lenke til kommentar

Det å tape en god venn er selvfølgelig ingen god løsning, men om du ønsker at følelsene skal forsvinne må du nesten bryte kontakten med henne. Du kan sikkert prate med henne på skolen, men hvorfor gidder du å prate med henne på Facebook når hun har dumpet deg? Chattingen på PC synes jeg i hvert fall at du bør droppe, så kan du heller gå videre etter hvert.

Prøv å ikke se så mye på henne og som iChristian sier ovenfor; finn gjerne en annen jente og feste blikket på.

Om du synes det er vanskelig så kan du bare si til henne at du fortsatt har sterke følelser for henne og for at dem skal forsvinne må dere minske kontakten litt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han ikke prate med henne på chat? Det er da ingen motsetning mellom det å finne noen ny og det å prate med med gode venner som man tilfeldigvis har vært sammen med før...

Men han må jo få følelsene til å forsvinne og da prater man ikke mest mulig med jenta.

Lenke til kommentar

Ingen kan tvinge deg til å bryte kontakten med henne.

Men jeg synes da personlig at det er lettere å snakke med en eks først etter at alle kjærlighetsbånd er kuttet, slik at det er ikke noen vonde følelser og knuter inn i deg når du ser henne igjen som venner.

Men nå er det jo 5 mnd siden dere slo opp... så jeg vet ikke helt hvordan hun ser på deg. Men hun har nok kommet over deg, og da vil hun for ditt eget beste at du kommer over henne og. Selv om det skulle bety å kutte all kontakt i en periode.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han ikke prate med henne på chat? Det er da ingen motsetning mellom det å finne noen ny og det å prate med med gode venner som man tilfeldigvis har vært sammen med før...

Men han må jo få følelsene til å forsvinne og da prater man ikke mest mulig med jenta.

Jeg ser ikke helt hvorfor det er problemet? Å innse at man bare er venner tar da ikke den forutsetningen...

Lenke til kommentar

Damer kommer og går. Dette vil føles som en big deal akkurat i den livs situasjonen du er i nå. Men når du blir eldre så vil det bli mer og mer ubetydelig. Prøv å tenk på det når de vonde følelsene dukker opp inni deg. Ganske vanlig å oppleve dette, jeg har vært i samme situasjon flere ganger. Men kom gradvis over det med tiden og nå som jeg er voksen betyr det nada :)

Tror du bare må ta tiden til hjelp. Du er selvfølgelig såret over situasjonen, forstår jeg veldig godt. Men jeg kan nesten garantere at du vil venne deg til det etter hvert. Prøv å finn andre ting å tenke på / gjøre - og prøv å glem. Selv om det er veldig vanskelig. :)

Lenke til kommentar

Ok, nå skal jeg si en måte jeg selv bruker, som sikkert mange kommer til å synes er teit, men det funker for meg.

Hadde lenge følelser for en god venninne i klassen, har fortsatt litt følelser, men er ikke sånn at jeg tenker på henne hele tiden og jeg har ikke den sterke forelskelsesfølelsen lenger. Vi er som sagt gode venner på skolen og gjør det meste sammen. Det som har hjulpet meg er å være et rævhål. Gidder ikke gjøre så mye for henne, gidder ikke høre på alt hun sier, ignorerer litt og sperrer hun litt ute om jeg er opptatt. Trenger ikke være opptatt engang. Enten gidder jeg å snakke eller så gidder jeg ikke.

Jeg vet ikke hvordan det har fungert, men det er liksom det at jeg har opprettet et sinne mot henne jeg kan slippe ut av og til. Har funnet ting som irriterer meg med henne. Som når hun snakker om andre gutter, eller baksnakker/forteller rykter. ÅÅÅÅ jeg hater både baksnakking og ryktespredere, så dette tror jeg hjalp på. Før tenkte jeg at denne jenten var PERFEKT, og det tenker nok du om din eks også, men INGEN er perfekt. INGEN er AKKURAT slik du vil at de skal være. Finn noe du ikke liker så godt med henne, og etterhvert blir det noe du hater ved henne.

Alt dette kan høres utrolig teit ut fra andres ører, men dette fungerer for meg, og tror det vil fungere for alle andre også. Vi er fortsatt gode venner, men jeg har litt mer "care-instilling" når det gjelder henne.

Tok litt tid før jeg mistet følelsene, selvfølgelig, men tiden leger alle sår. Nesten alle ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...