Gå til innhold

Rettsmedisinsk antropolog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Det finnes ingen utdanning innen rettsmedisinsk antropologi i Norge, kun sosialantropologi. Jeg tror du både må utdanne deg- og jobbe i utlandet (sannsynligvis USA) i så fall. I Norge er det nærmeste du kommer kanskje å ta politi- eller legeutdanning. Om du stort sett er interessert i skjeletter, kan du f.eks. spesialisere deg innen paleontologi gjennom biologi- og geologistudier. Liker du å grave i jorda kan arkeologistudier være aktuelt. Ifølge Wikipedia finnes det veldig få som har rettsmedisinsk antropologi som fulltidsjobb. "Bones"-serien (om det er den du har det fra) er med andre ord veldig lite realistisk.

Lenke til kommentar

Tenkte meg egentlig at jeg måtte mot USA, ja. Ang. Bones serien har jeg ikke sett særlig mye på det, er bare generelt sett veldig fascinert av skjelettet vårt og hvordan ting påvirker det, samt partikler osv. I alle fall i USA er det 82 stk som er godkjent til rettsmedisinsk antropologi, så ser ikke ut som det er det letteste og bli. Får vel lese litt om det, ja. Litt mer interessert i skjelett enn lik i alle fall! I Norge er det visst liten sikt.

Endret av youlookslashy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...