NeEeO Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hei, til dere som IKKE vet hva SAMP scripting er, et programmeringspråk for å lage "Gamemodes", eller Mods til spillet GTA San Andreas Multiplayer til din server. Men er det det samme som PHP, ser ganske vannskelig ut å lære..noen som har erfaring om hvordan man skal starte med å lære..Har vært på mange SAMP servere der 14 åringer kan Scripting..men ser ganske vannskelig ut. Ser også likt ut som PHP. Pawno er et script redigeringsprogram til spillet: her er et bilde av et samp script: Og kan det være nyttig å lære det i fremtida? Endret 10. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Språket heter Pawn, og har nok ikke noe med PHP å gjøre. Alle språk som er inspirert av C ser ganske like ut. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Språket heter Pawn, og har nok ikke noe med PHP å gjøre. Alle språk som er inspirert av C ser ganske like ut. kan det være nyttig enn bare spilling? er det lett å lære? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Jeg vet altså ingen ting om dette, men språket er nok ganske enkelt - spesielt for en som deg som kan PHP. Det er nok bare småting som gjør at det ser komplisert ut, pluss det at man nok må sette seg inn i API'et man skal bruke. Du kan nok ikke bruke det til så mye annet, men erfaringen det gir deg gjør det enklere å lære andre språk igjen, så jeg ville ikke brydd meg så mye om det - hvis du har lyst til å lage sånne scripts. Endret 10. mai 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg vet altså ingen ting om dette, men språket er nok ganske enkelt - spesielt for en som deg som kan PHP. Det er nok bare småting som gjør at det ser komplisert ut, pluss det at man nok må sette seg inn i API'et man skal bruke. Kan ikke PHP, lol , men litt..sånn kan forstå litt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Å forstå er noe helt annet enn å kunne lage egen kode. Jeg aner ingenting om Pawn, men av hva jeg kan se på bilder, så er det som nevnt, likt de fleste andre basics i programmeringsspråk generelt sett. Dvs. if/else osv. Om det ikke finnes noen guider for å lære seg akkurat Pawn, kan du like godt begynne med PHP, som er enklere å lære enn andre språk da det ikke krever objektorientert programmering. Siden du ikke kan noe; det vil nok ta tid (avhengig av hva du skal). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå