Gå til innhold

Er Pawno scripting(eller SAMP Scripting) det samme som PHP?

Anbefalte innlegg

Hei,

til dere som IKKE vet hva SAMP scripting er, et programmeringspråk for å lage "Gamemodes", eller Mods til spillet GTA San Andreas Multiplayer til din server. Men er det det samme som PHP, ser ganske vannskelig ut å lære..noen som har erfaring om hvordan man skal starte med å lære..Har vært på mange SAMP servere der 14 åringer kan Scripting..men ser ganske vannskelig ut.

Ser også likt ut som PHP. Pawno er et script redigeringsprogram til spillet: her er et bilde av et samp script:

Editor_pawno_small.jpg

Og kan det være nyttig å lære det i fremtida?

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet altså ingen ting om dette, men språket er nok ganske enkelt - spesielt for en som deg som kan PHP. Det er nok bare småting som gjør at det ser komplisert ut, pluss det at man nok må sette seg inn i API'et man skal bruke.

Du kan nok ikke bruke det til så mye annet, men erfaringen det gir deg gjør det enklere å lære andre språk igjen, så jeg ville ikke brydd meg så mye om det - hvis du har lyst til å lage sånne scripts.

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Jeg vet altså ingen ting om dette, men språket er nok ganske enkelt - spesielt for en som deg som kan PHP. Det er nok bare småting som gjør at det ser komplisert ut, pluss det at man nok må sette seg inn i API'et man skal bruke.

Kan ikke PHP, lol , men litt..sånn kan forstå litt.

Lenke til kommentar

Å forstå er noe helt annet enn å kunne lage egen kode. Jeg aner ingenting om Pawn, men av hva jeg kan se på bilder, så er det som nevnt, likt de fleste andre basics i programmeringsspråk generelt sett. Dvs. if/else osv.

Om det ikke finnes noen guider for å lære seg akkurat Pawn, kan du like godt begynne med PHP, som er enklere å lære enn andre språk da det ikke krever objektorientert programmering.

Siden du ikke kan noe; det vil nok ta tid (avhengig av hva du skal).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...