Karmany. Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Vestfronten? Altså Frankrike, Belgia osv? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Tipper på en liten skrivefeil der ja Edit: Hvis vi tolker det som den sovjetiske vestfronten, så er Zhukov den eneste jeg kan komme på. Nytt spørsmål: Hvilken RAF-skvadron skjøt ned flest tyske fly under "The Battle of Britain"? Endret 17. juni 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Trillios Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Vestfronten? Altså Frankrike, Belgia osv? Trur han mener fra vis du var en Sovjetsk soldat altså Vestfront = krig mot Tyskland. Øst = Japan Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nytt spørsmål: Hvilken RAF-skvadron skjøt ned flest tyske fly under "The Battle of Britain"? Den polskbemannede 303 Squadron? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Her ble det stille, så jeg fortsetter. Hvorfor trakk tyskerene seg ut av Afrika? Lenke til kommentar
trra Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Første jeg tenker på er ressursmangel, de klarte ikke å forsyne fronten med nok drivstoff, ammu, soldater osv til holde stillingen\avansere. Finnes andre, mindre også grunner, f.eks behandling av skadde soldater og sanitær forhold var dårlige hos tyskerne iforhold til brittene. Endret 12. september 2011 av trra Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Fordi etter Slaget med Tobuk ble den britiske styrken for stor? Var værtfall de jeg hørte på en tysk dokumentar for en uke siden. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Riktig det att overkomandoen ikke brydde seg nok om Afrika til å sende nok resurser. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Nytt spørsmål: Hvilken RAF-skvadron skjøt ned flest tyske fly under "The Battle of Britain"? Den polskbemannede 303 Squadron? Oida, det svaret hadde gått meg hus forbi. Jepp, det er korrekt Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hm, tar ett nytt jeg. Hvem bombet USA, og hvordan? Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Hm, tar ett nytt jeg. Hvem bombet USA, og hvordan? Japan sendte fly fra en hangarfly-ubåt med brannbomber, de sendte også 9000 brannbombe-ballonger som ble tatt av en luftstrøm bare japanerne visste om som sendte de til vestkysten hvor 6 amerikanere på piknik tur døde. Hva en ikke lærer fra QI! http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_balloon Endret 18. september 2011 av Kirikovski Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Her er ett annet spørsmål. Hvorfor var russland imot at norge skulle få krigserstatning etter ww2? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 hvordan var egentlig fordelingene mellom stormaktene i norden? jeg vet jo at selveste tyskland ble delt i to med østblokken i øst og alliansen i vest. hva skjedde med norge, sverige og finnland? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) hvordan var egentlig fordelingene mellom stormaktene i norden? jeg vet jo at selveste tyskland ble delt i to med østblokken i øst og alliansen i vest. hva skjedde med norge, sverige og finnland? Norge fikk tilbake Finmark av Soviet etter en kort okupasjon. Finland mistet noen landområder til Soviet Sverige mistet ingen landområder siden de var nøytrale. Endret 18. september 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Får ta det jeg tror er et litt vanskelig spørsmål : Tyskerne tok i bruk tre prototyper av en stridsvogn under invasjonen av Norge. Hva var betegnelsen på denne? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Neubaufahrzeug Det var ett tysk forsøk på en tung tanks, men den var så dårlig att den så nesten ikke kamp og ble hovedsakelig brukt til propoganda. Det ble laget under 10 stk, og de ble så vidt jeg vet skrapet i starten av krigen. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Stemmer. Her er det stille... To våpen som ble benyttet under 2. verdenskrig benyttes fortsatt (dog i noe modifiserte utgaver) av det norske forsvaret i dag. Hvilke? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Der er jeg ikke sikker. Kan det være MG3/MG42? Og kanskje M1911? Evt M2? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 MG42/MG3 og Browning M2 jeg tenkte på ja. M1911 er, meg bekjent, ikke standardutrustning i noen norske militæravdelinger. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg ante ikke hvilke pistoler som var standard i dag, men vet att noen jegere foretrekker den. Hva var standard-utrustningen til de tyske fallskjermjegerene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå