Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Britene fikk kontroll over hele luftrommet, og møtte lite motstand av Luftwaffe - som muliggjorde bombing av f.eks. tyske byer, industri og oljedepot. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Et mer interessant spørsmål (mener ikke å kapre, begynte bare å tenke over det pga. forrige spørsmål): Hvordan kunne Tyskland/Aksemaktene vunnet eller delvis vunnet krigen? Feks: Hvis Hitler ikke var så ekstremt irrasjonell(sende sine egen soldater i en sikker død i Stalingrad, når oppdraget engentlig var ferdig, bare fordi han ville holde Stalins by feks.), Hvis troppene ikke ble stanset utenfor Moskva(ved flere anledninger) eler bare at de hadde gitt seg med det Tyske rikets grenser pre WWI. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Tror aldri tyskland kunne vunnet, de kunne kanskje fått fred tidlig i krigen, før de invaderte Norge/danmark/Frankrike og Russland. Hadde tysklerne trukket seg ut av polen med en gang England og Frankrike ærklærte krig, kunne Nazi tyskland overlevd i mange år, men det ville aldri skje, derfor ville tyskland aldri kunnet ha sluppet sin skjebne. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg tror de kunne ha klart det om de ikke allierte seg med Japan, og ikke invanderte Russland. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg tror USA hadde blitt dratt inn i krigen. Det er ikke bare-bare å invadere USA. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det var jo lovet av presidenten att de ikke skulle bli dratt inn i enda en krig i Europa uten att de ble angrepet først. Om Tyskland ikke var alliert med Japan, så hadde jo ikke USA/Presidenten hatt noen grunn til å blandet seg inn i Europa. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Ser den, men hadde ikke Hitler uttrykt ønske om å angripe USA? http://hnn.us/articles/32084.html Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 En tysk ubåt ville ha sunket et amerikansk skip før eller siden, og det var grunn nok til at USA joinet 1. verdenskrig hvertfall. MEN dette blir litt off-topic gjør det ikke? Jeg tar et nytt spørsmål jeg: Hvilke land i Europa forble uokkupert gjennom krigen? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Ble litt Off topic, ja. Blir så lett rive med, heh. Tyrkia (?), Sveits, Spania, Portugal, Sverige, U.K (inkl Irland).. De jeg kommer på. Endret 2. juni 2011 av Quote Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Mangler Island, ellers ingen jeg kan komme på. Vær så god å still spørsmål videre du Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hmm.. vaticanet da? Ble det okkupert? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hmm.. vaticanet da? Ble det okkupert? Nei, ble også usikker på Liechtenstein Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvilken norsk by på vestlandet var sentral i en operasjon planlagt av britene? En mann ved navn Martin dødde i denne operasjonen, som var militært sett vellykket. Vil også ha navn på operasjonen. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Er det Måløyraidet du tenker på - "Operation Archery"? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Måløyraidet ja - Operation Archery, og det var Martin Linge jeg tenkte på. De fleste har nok hørt om kompani Linge - eller Norwegian Independent Company No. 1. Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mangler Island, ellers ingen jeg kan komme på. Island var vel okkupert av de allierte? Først Storbritannia og deretter USA? http://en.wikipedia.org/wiki/Invasion_of_Iceland Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Ble litt stille her, så jeg kommer med et nytt spørsmål: Hvilken u-båt er dette, og hva var spesielt med den? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 I-400(eller er det 401?) Spessielle med den var at det var en mellomting mellom ubåt og hangarskip. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Var litt sen... Har et spm Hvilken hendelse i Norge viser dette bildet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå