Gå til innhold

2 verdenskrig spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært veldig skeptisk til slike tall, er tross alt ikke dataspill det er snakk om. Uansett, det er jo morsom lesning, og jeg mener å ha lest at de finnske brewster-flyene hadde en latterlig høy K/D ratio typ 30:1. I så fall blir jo Hellcaten den nest beste, men igjen, umulig å finne facts her.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Bf 109, Spitfire, FW 190, P-51 "Mustang", A6M Zero, P-38 Lightning, F4U" Corsair" og Me 262 er de som oftest regnes for å være de beste under annen verdenskrig.

Når det kommer til K/D ratio hadde Hellcat høyest med 19:1 og Corsair med 12:1. Det betyr nødvendigvis ikke at Hellcat var det suverent beste flyet under WWII, men det var bare den som hadde høyest kill death ratio.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at Me 262 var spesielt "overlegen". Ja, det var et høyteknologisk fly, men fikk aldri utrettet noe (K/D på 1,5).

Store deler av Me 262 ble skutt mens de var på vei til å lande/ta av.

Men regner med at dette er pga. den sene introduksjonen.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke altid, men som oftest. Og her tar man ikke betrakning over de som drepte flest i forhold til hvor mange som ble skutt ned (ellers ville Hellcat ofte blitt regnet som en av de beste under WWII). Det er ingen fasit for hva som er best og dårligst, men de fleste historikere pleier og ta med disse flyene pluss minus.

Me 262 ble ikke produsert like mye som andre tyske jagere, og Hitler i sin uendelige visdom insisterte på å bruke dem som nattbombere, og de fikk dermed ikke utløst sitt fulle potensiale. Hvis man ser på 262 fra et helt objektivt standpunkt, med tanke på bare spesifikasjoner. Så ser man at den i teorien er mye bedre enn andre jagerfly i dens samtid.

En annen artig ting å fundere over er at Me 262 hadde utrolig mye å si for fremtiden. Flyet var revolusjonerende med den nye teknologien den brakte fram. Bare se på årene etter krigen, hvorav Sovjet og USA brukte Me 262 som mal for sine fly.

Lenke til kommentar

Kan komme med et spørsmål for engangs skyld:

De fleste hos fienden regnet meg som min allianses mest (eller en av) geniale taktikere/strateg. Jeg har ventet hele livet mitt på denne muligheten, å lede menn i en storslagen krig. Jeg har gjort flere bemerkelser i denne krigen. Selv for mine seire kunne jeg ikke delta i en invasjon bare for å ha gitt kjenn til en liten gutt. Senere har jeg også deltatt i flere kjente slag, i alt fra hekk- landskaper til bitre vinterlandskap. Idag regnes jeg som en av WWII største generaler.

Hvilken enhet(er) ledet jeg under WWII? Og hvor kjempet jeg(felttog, front)?

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Russland er et helvetes land å prøve å innta, knekking av Enigma, Japan mistet sine hangarskip og derfor mistet de også en stor del av slagkraften sin i Stillehavet, USA er heldige med sin geografiske posisjon og derfor ble ikke industrien svekket av bombing og de begynte å masse produserer tanks, skip, fly og andre våpen. Er vel noen av grunnene.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...