Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jepp, Hellcat'en var et formidabelt fly og hadde den beste kill-ratio'en av propellflyene under 2. verdenskrig, med sine 19:1. Men hvilket fly hadde den nest beste, og hvilken ratio? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg ville vært veldig skeptisk til slike tall, er tross alt ikke dataspill det er snakk om. Uansett, det er jo morsom lesning, og jeg mener å ha lest at de finnske brewster-flyene hadde en latterlig høy K/D ratio typ 30:1. I så fall blir jo Hellcaten den nest beste, men igjen, umulig å finne facts her. Endret 2. juni 2011 av Dassen Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Corsair med 12:1 var det nest beste(etter det jeg har hørt). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 K/D Ratio har ikke bare med flyet å gjøre, men pilotene, under WW2, fantes det ikke noe som het en vanlig pilot, enten var du en fighter ace ellers var du dø, Altså enten ektremt god eller så ble du skutt ned ganske fort. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Tror P-51 Mustang - uten at jeg kan vise til noen K/D-tall. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Bf 109, Spitfire, FW 190, P-51 "Mustang", A6M Zero, P-38 Lightning, F4U" Corsair" og Me 262 er de som oftest regnes for å være de beste under annen verdenskrig. Når det kommer til K/D ratio hadde Hellcat høyest med 19:1 og Corsair med 12:1. Det betyr nødvendigvis ikke at Hellcat var det suverent beste flyet under WWII, men det var bare den som hadde høyest kill death ratio. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Vil ikke si at Me 262 var spesielt "overlegen". Ja, det var et høyteknologisk fly, men fikk aldri utrettet noe (K/D på 1,5). Store deler av Me 262 ble skutt mens de var på vei til å lande/ta av. Men regner med at dette er pga. den sene introduksjonen. Endret 2. juni 2011 av Quote Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hellcat hadde 19:1, Corsair hadde 12:1. Finnland hadde noen ekstremt gode piloter som fløy både Tyske og Amerikanske fly i vinterkrigen mot sovjet. Ser att det noen steder står att de kom opp i 20:1. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg sa ikke altid, men som oftest. Og her tar man ikke betrakning over de som drepte flest i forhold til hvor mange som ble skutt ned (ellers ville Hellcat ofte blitt regnet som en av de beste under WWII). Det er ingen fasit for hva som er best og dårligst, men de fleste historikere pleier og ta med disse flyene pluss minus. Me 262 ble ikke produsert like mye som andre tyske jagere, og Hitler i sin uendelige visdom insisterte på å bruke dem som nattbombere, og de fikk dermed ikke utløst sitt fulle potensiale. Hvis man ser på 262 fra et helt objektivt standpunkt, med tanke på bare spesifikasjoner. Så ser man at den i teorien er mye bedre enn andre jagerfly i dens samtid. En annen artig ting å fundere over er at Me 262 hadde utrolig mye å si for fremtiden. Flyet var revolusjonerende med den nye teknologien den brakte fram. Bare se på årene etter krigen, hvorav Sovjet og USA brukte Me 262 som mal for sine fly. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Oi, her hadde det skjedd litt Det var F4U Corsair jeg tenkte på ja. ELlers er jeg enig i at K/D-ratio i luft-til-luft ikke nødvendigvis er det som sier mest om hvilket fly som var best, selv om det kan gi en pekepin. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Kan komme med et spørsmål for engangs skyld: De fleste hos fienden regnet meg som min allianses mest (eller en av) geniale taktikere/strateg. Jeg har ventet hele livet mitt på denne muligheten, å lede menn i en storslagen krig. Jeg har gjort flere bemerkelser i denne krigen. Selv for mine seire kunne jeg ikke delta i en invasjon bare for å ha gitt kjenn til en liten gutt. Senere har jeg også deltatt i flere kjente slag, i alt fra hekk- landskaper til bitre vinterlandskap. Idag regnes jeg som en av WWII største generaler. Hvilken enhet(er) ledet jeg under WWII? Og hvor kjempet jeg(felttog, front)? Endret 2. juni 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Patton, som kjempte i nord afrika, sicilia, sør frankrike, beliga og tyskland. Han ledetr blant annet 3rd army Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Patton er vel riktig svar ja. Ser ørefik-episoden er nevnt. Gidder ikke liste opp steder og enheter siden Gunfreak har rett. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Da kommmer jeg med en ny en. Hvem var den mest dekorete amerikanske soldaten under krigen Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Audie Murphy tror jeg. MoH + 30-35 andre medaljer fra USA og andre land. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Ja det ble litt lett den vist. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Da tar vi ett spørsmål med mangen svar: Hvorfor vannt de alliere krigen? Kom med så mangen du klarer! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Russland er et helvetes land å prøve å innta, knekking av Enigma, Japan mistet sine hangarskip og derfor mistet de også en stor del av slagkraften sin i Stillehavet, USA er heldige med sin geografiske posisjon og derfor ble ikke industrien svekket av bombing og de begynte å masse produserer tanks, skip, fly og andre våpen. Er vel noen av grunnene. Endret 2. juni 2011 av xaco Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Pluss Hitler sin impulsive lederstil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå