LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hei jeg planlegger senere å kjøpe: (Når prisene er best mulig og nyest mulig). Sapphire Radeon HD 6950 1GB OCZ Vertex 3 240GB 2.5-tommer Pioneer BDR-205BK Blu-ray brenner bulk Når mener dere disse er et et supert godt kjøp? Altså når prisene gjør disse er verdt, jeg håper å holde meg under 5000 kr for disse 3 tingene. Jeg trenger ikke noe av disse voldsomt så jeg kan godt vente til når prisene er lavest mulig. Forslag når jeg bør slå til? Disse delene er ganske så oppdatert så jeg antar 6 måneder burde kjøpet bli bedre? Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Oppgrader når ytelsen trengs. Alt annet er dumt, med unntak av SSD om du ikke har en for øyeblikket. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Oppgrader når ytelsen trengs. Alt annet er dumt, med unntak av SSD om du ikke har en for øyeblikket. Ok så du mener heller å kjøpe når man trenger det? Ikke når det er billig og godt kjøp? SSD kan jeg vente med hvis jeg kan få dobbelt kapasitet til halv pris om et halv år. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Oppgrader når ytelsen trengs. Alt annet er dumt, med unntak av SSD om du ikke har en for øyeblikket. Ok så du mener heller å kjøpe når man trenger det? Ikke når det er billig og godt kjøp? SSD kan jeg vente med hvis jeg kan få dobbelt kapasitet til halv pris om et halv år. SSD-prisene kommer nok ikke til å rase så voldsomt som du sier her. Mine to 60 GB SSDer kostet 2200 kr da jeg kjøpte dem (billigere enn 120GB for 2300 kr) for snart et år siden. Til tider får du dem nå på tilbud til 900 kr... Komponenter pleier oftest å være billigere jo eldre de blir. Det finnes unntak, som helgesalg og slikt selvfølgelig. Men det er mer aktuelt å se på når du merker at du sliter litt, og vil ha litt mer ytelse. Selvfølgelig er det penger spart å kjøpe et grafikkort til 1800 kr når det vanligvis koster 2300 kr om du sliter litt, men du kan alltid være sikker på at verdien synker fort i dataverden. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Ok, men jeg tror nok OCZ Vertex 3 er den serien som er mest alene nå uten stor konkuranse. Hva tror du om skjermkort/blueray brenner? Har forresten en HD-dvd brenner/blueray på en annen maskin. Selv om jeg ønsker meg en 50 GB blueray brenner til en annen maskin jeg har. Skjermkort har jeg Nvidia GTX 570, selv om jeg ønsker meg ATI skjermkort på en amd maskin jeg har. Ville du da ventet? Jeg klarer meg uten, men syns det er best å handle når prisen er lavest mulig å man får et nytt produkt isteden for noe som blir utdatert om 1 måned. Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå