champ5 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hjelp. Har et GET modem koblet til en Airlink router. Byttet ut routeren med en tidligere Airlink. Da virket Xbox. Nå får jeg følgende feilmld: Your DNS server cant resolve the names of the xbox live servers. Har prøvd å legge inn manuell DNS og IP, har prøvd å restarte routeren, har prøvd å fjerne WEP keyen. Deaktivere NAT og firewall. Ingenting hjelper ipconfig gir følgende: Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::99ad:210e:5c1e:4375%9 IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 150.150.0.151 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 150.150.0.1 Lenke til kommentar
Long Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Prøv følgende skritt og se hvordan det går: a) Restart routeren på nytt igjen. Noen ganger så holder det ikke bare med en gang. Sjekk om det funker. b) Koble en PC eller en annen enhet til routeren, om det er med TP-kabel eller trådløst, og sjekk om du får nett på enheten. c) Koble Xboxen direkte til modemet og se om du får nett. Hvis du får nett, vet du i hvert fall at det ikke er noe galt med modemet. d) Restart modemet (plugge ut støpselen og vent i 30 sek før du plugger inn igjen) e) Åpne portene 53, 80, 1863 og 3074 på routeren. Før du gjør dette, prøv de trinnene over først. Husk å skru av de manuelle innstillingene på Xboxen og kjør på med automatisk deteksjon av nettverkskonfigurasjonene. Endret 10. mai 2011 av Long Lenke til kommentar
champ5 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Prøv følgende skritt og se hvordan det går: a) Restart routeren på nytt igjen. Noen ganger så holder det ikke bare med en gang. Sjekk om det funker. b) Koble en PC eller en annen enhet til routeren, om det er med TP-kabel eller trådløst, og sjekk om du får nett på enheten. c) Koble Xboxen direkte til modemet og se om du får nett. Hvis du får nett, vet du i hvert fall at det ikke er noe galt med modemet. d) Restart modemet (plugge ut støpselen og vent i 30 sek før du plugger inn igjen) e) Åpne portene 53, 80, 1863 og 3074 på routeren. Før du gjør dette, prøv de trinnene over først. Husk å skru av de manuelle innstillingene på Xboxen og kjør på med automatisk deteksjon av nettverkskonfigurasjonene. Da har jeg prøvd alle tips Den kobler seg på direkte på modemet, men ikke over trådløsen.. WAN = Dynamic mode, WIRELESS = AP, fragment =2346, threshold = 2347, Beacon = 100, DTIM = 3, channel 20/40 Mhz, WMM = off Har prøvd å skru av NAT, key og firewall, QoS er off Lenke til kommentar
Long Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Da vet vi at det er noe galt med routeren. Så, fikk en PC internett-tilgang da du kobla den til routeren? Lenke til kommentar
champ5 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 Da vet vi at det er noe galt med routeren. Så, fikk en PC internett-tilgang da du kobla den til routeren? Jeg får trådløs internett til alt utenom Xboxen i huset. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd alt. Den gamle routeren fungerte fint til modemet, den nye kommer med factory settings. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Jeg har en Airlink 89300 da jeg oppdaterte den så kunne jeg ikke koble til xbox'en... så jeg stilte tilbake innstillingene og da funket det fint igjen. Endret 11. mai 2011 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Long Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du så at du har skrudd av diverse ting som NAT på routeren. Har du fjerna det igjen? Altså har du resetta til fabrikkinnstillinger etter å ha tukla litt med den? Kan en PC med Ethernet-kabel kobles til routeren og få nett? Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Høres ut som et problem jeg har vært borti. Leier en hybel, og deler trådløst nett med de jeg leier hos. Spurte om de kunne resette trådløs ruter og modem fordi det var noen problemer med å koble seg til. Etterpå kom jeg på nett med PC men ikke Xbox. Feilen var at kabelen fra modemet som deler ut nett til routeren var koblet i feil port. PCen fikk IP fra modemet, mens xboxen fikk fra den trådløse routeren. Virket som det var grunnen til at PCen da kom på nett og Xboxen ikke kom på nett. Lenke til kommentar
champ5 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Høres ut som et problem jeg har vært borti. Leier en hybel, og deler trådløst nett med de jeg leier hos. Spurte om de kunne resette trådløs ruter og modem fordi det var noen problemer med å koble seg til. Etterpå kom jeg på nett med PC men ikke Xbox. Feilen var at kabelen fra modemet som deler ut nett til routeren var koblet i feil port. PCen fikk IP fra modemet, mens xboxen fikk fra den trådløse routeren. Virket som det var grunnen til at PCen da kom på nett og Xboxen ikke kom på nett. Har prøvd å factory resete routeren uten hell. Det er en 29... et eller annet airlink router. Får nett via ethernet, og får nett til pc'er via trådløs, men ikke xboxen. Har koblet fra modem til WAN port. Tror rett og slett jeg prøver å bytte routeren er så lei... Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hva slags porter har du på routeren? Som sagt hvis modemet er koblet til feil port på routeren kan du oppleve det du gjør nå. Har du mulighet til å sjekke hva slags IP du får på PCen med trådløst og kablet, samt hva slags IP du får på Xboxen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå