JaBBe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen andre som har opplevd at komplett er trege for tida? Opplever det samme selv. Ringte bort til dem og han sa at de hadde 10000 varer de måtte sende manuelt grunnet bytting av datasystem for lageret. 1 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har bestilt OCZ Vertex 3 Max IOPS fra Dustin og jeg fikk melding om at leveringsdato er 15.07.11. På Netshop opererer de med 19.05.11, på PS.no 24.05.11. Er Dustin virkelig så trege med nye produkter? Lenke til kommentar
Danteman Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen andre som har opplevd at komplett er trege for tida? Opplever det samme selv. Ringte bort til dem og han sa at de hadde 10000 varer de måtte sende manuelt grunnet bytting av datasystem for lageret. Jeg også opplever dette.Om noen få timer (kl 9 i morra tidlig) er det en uke siden jeg bestilte 2 hardisker som var\er på lager. Kjøpet står enda som åpent, så vil ikke akkurat si at de lever opp til reklama si " rask levering " for tida. Sendte mail for å høre hva som skjer, får se om de er like raske på mail. Men uansett tenker jeg at dette ikke representativt for komplett sånn til vanlig, selv om det er kjedelig situasjon dette. Hadde jeg visst dette hadde jeg benyttet meg av student rabatten på Dustin. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har bestilt OCZ Vertex 3 Max IOPS fra Dustin og jeg fikk melding om at leveringsdato er 15.07.11. På Netshop opererer de med 19.05.11, på PS.no 24.05.11. Er Dustin virkelig så trege med nye produkter? Datoen på Netshop er ubekreftet, tipper det samme gjelder PS og Dustin, så de er relativt ubrukelige. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Kom tilbake når de nevnte butikkene faktisk har produktene på lager så kan vi snakke om det, men netshop er den klart værste av de alenestående aktørene på å oppgi datoer som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen andre som har opplevd at komplett er trege for tida? Opplever det samme selv. Ringte bort til dem og han sa at de hadde 10000 varer de måtte sende manuelt grunnet bytting av datasystem for lageret. Logistikkmareritt. Varene mine står som "Frigjort for plukk" nå, så jeg har et ørlite håp om at de sender dem idag... Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har meget gode erfaringer med begge butikkene. Selv holder jeg en liten knapp på Dustin Home da de har en tidvis meget god studentrabatt, og kanskje Norges beste service. De har blant annet vært kjent for å sende erstatningsvarer før du må sende inn den defekte, og i tillegg legge ved betalt porto for returen av den defekte varen. Ellers kan man ikke egentlig trå feil med noen av dem. (Kanskje med et lite unntak på komplett akkurat de siste dagene xD) Lenke til kommentar
p0kker Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Bestilte fra Komplett på søndag, nå, to arbeidsdager etterpå så har de enda ikke sendt varene... Hadde håpet at de sendte varene på mandag og at jeg kunne hentet de på onsdag. Nå er jeg heldig hvis jeg får dem denne uka. Noen andre som har opplevd at komplett er trege for tida? (Varene er på lager) Jeg bestilte varer på onsdag, til pick-up-point Fredrikstad. Snakka med de igår for å høre om det er en mulighet for at det kommer idag. De sa at de holder på med noe system endringer osv, så de ligger litter etter enn hva de vanligvis gjør. Jeg håper og krysser fingra for at pakka me kommer idag =) Lenke til kommentar
p0kker Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Bestilte fra Komplett på søndag, nå, to arbeidsdager etterpå så har de enda ikke sendt varene... Hadde håpet at de sendte varene på mandag og at jeg kunne hentet de på onsdag. Nå er jeg heldig hvis jeg får dem denne uka. Noen andre som har opplevd at komplett er trege for tida? (Varene er på lager) Jeg bestilte varer på onsdag, til pick-up-point Fredrikstad. Snakka med de igår for å høre om det er en mulighet for at det kommer idag. De sa at de holder på med noe system endringer osv, så de ligger litter etter enn hva de vanligvis gjør. Jeg håper og krysser fingra for at pakka me kommer idag =) Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 leveringtiden på pakken min fra oslo til bergen, fikk seg en drastisk knekk da posten greide sende den: olso -> feilsendt til kristiansand -> tilbake til oslo -> bergen tar jo evigheter... men selve leveringstiden fra dustin var grei den! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=6627 Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg har erfaring med både komplett og Dustinhome. Leveringstid: I gjennomsnitt samme leveringstid. Siste kjøp var en tv fra dustinhom. Tok to dager fra bestilling til tv'en var på plass. Den store forskjellen kommer til reklamasjon og garanti, her er Dustinhome overlegen komplett. Komplett: Har hatt garantisak på en vare. Jeg har selv måttet sende inn varen for egen regning. Fått reparert eller tilnærmet lik vare tilbake. Dustinhome: Har hatt to garanti/reklamasjoner på produkter. Første tilfellet var mitt nyinnkjøpte grafikkort. DX10 fungerte ikke, men resten fungerte. Da jeg var 100% avhengig av grafikkortet for å ferdigstille noen fotografier (som fungerte uten dx10), ble ny vare sendt sammen med returseddel. Jeg fikk erstatningen, og pakket så inn den defekte delen uten at det kostet meg en krone. For 4 uker siden røyk min HP LP 2475w (pcskjerm). Returseddel ble sendt til meg, og jeg har nå fått ny skjerm uten å ha måttet betale for frakt. Konklusjon: ønsker du gratis behandling og frakt på garantisaker velger du dustinhome.no Endret 20. mai 2011 av Mokolotivet Lenke til kommentar
mESA Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Leveringstid = tid fra nettbutikken sender, til den havner hos posten sitt kontor. De som syns leveringen er treig, når det tar 10-12 dager, så er det ikke alltid nettbutikken sitt problem. Etter min mening er komplett og dustin like bra, evt. like dårlige. Spørs hvordan man ser på det. Har hatt gode og dårlig erfaringer med begge. Lenke til kommentar
Danteman Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå har det gått en uke siden jeg bestilte, og de to hardisken jeg bestilte står enda som åpen. Så derfor betemte jeg meg for å avbestille, spesielt siden de ikke svarte på mailen jeg sendte i går. Tenkte da å bestille hos noen andre. Men der tok jeg feil. Selv om kjøpet er åpent og kan endres, så er kanseleringen avvist ? Hva skjer ? Jeg tar ikke sjansen å bestille en ny plass og så plutselig få 2 pakker ? Noen som har vært ute for lignende ? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå har det gått en uke siden jeg bestilte, og de to hardisken jeg bestilte står enda som åpen. Så derfor betemte jeg meg for å avbestille, spesielt siden de ikke svarte på mailen jeg sendte i går. Tenkte da å bestille hos noen andre. Men der tok jeg feil. Selv om kjøpet er åpent og kan endres, så er kanseleringen avvist ? Hva skjer ? Jeg tar ikke sjansen å bestille en ny plass og så plutselig få 2 pakker ? Noen som har vært ute for lignende ? Send mail om at du vil kansellere bestillingen og bestill fra en annen butikk. Får du varen allikevel, sender du den bare i retur og viser til sendt mail for å få dekket returkostnad. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har erfaring med både komplett og Dustinhome. Leveringstid: I gjennomsnitt samme leveringstid. Siste kjøp var en tv fra dustinhom. Tok to dager fra bestilling til tv'en var på plass. Den store forskjellen kommer til reklamasjon og garanti, her er Dustinhome overlegen komplett. Komplett: Har hatt garantisak på en vare. Jeg har selv måttet sende inn varen for egen regning. Fått reparert eller tilnærmet lik vare tilbake. Dustinhome: Har hatt to garanti/reklamasjoner på produkter. Første tilfellet var mitt nyinnkjøpte grafikkort. DX10 fungerte ikke, men resten fungerte. Da jeg var 100% avhengig av grafikkortet for å ferdigstille noen fotografier (som fungerte uten dx10), ble ny vare sendt sammen med returseddel. Jeg fikk erstatningen, og pakket så inn den defekte delen uten at det kostet meg en krone. For 4 uker siden røyk min HP LP 2475w (pcskjerm). Returseddel ble sendt til meg, og jeg har nå fått ny skjerm uten å ha måttet betale for frakt. Konklusjon: ønsker du gratis behandling og frakt på garantisaker velger du dustinhome.no Jeg har aldri måttet betale frakt for noe som var ødelagt via komplett.no. Senest i dag er jeg blitt tilsendt en gratis silverstone airpenetrator fordi vift i kabinettet mitt aldri har fungert. For å sitere: Er vel en liten bagatell? Om dere kjøper varer til tusenvis av kroner, hva gjør vel 60 kr i tillegg? Og komplett.no er fortsatt kongen av support. Har hatt et silverstone raven rv01 kabinett i snart 2 år, og vifta har aldri funket. Når jeg tok kontakt med support for noen dager siden og forklarte problemet mitt (2 år etter at det oppsto) så fikk jeg nytt, kostnadsfritt. For å sitere mailen: [email protected] til meg10:47 Hei. Sender http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612140 med posten jeg, kostnadsfritt. Kommer som brevpakke Ha en fin helg! Mulig vi har hatt forskjellige ansatte, men jeg har bare gode ting å si om komplett. 1 Lenke til kommentar
nexxion Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 bestilte pc hos dustinhome oh headset hos komplett samme dag sist torsdag, pc kom for 2 dager siden men headsetet har enda ikke kommet Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det tok 36 timer fra den siste pakken jeg bestilte fra Dustin, ble sendt til jeg mottok hentemelding. Fra Stockholm til Drammen. Kombinert med 5 minuter svartid selv klokken 00:00 fra Dustin, så kan ikke jeg gjøre noe annet enn å ta av meg hatten for de. - Mortis 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå