Gå til innhold

Industriell økonomi ved UIS - spørsmål

Anbefalte innlegg

Lurer på å søke meg inn på industriell økonomi ved UIS. Det jeg ser er at de kjører 3 år bachelor, så 2 år master. Vil det da gi mulighet for å "droppe ut" etter 3 år og sitte med bachelorgrad i f. eks bygg eller velge et annet sivilingeniørstudie? Eller er jeg bundet slik at jeg må gå 5 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser slik ut at etter 3 år så kan du velge å gå ut i jobb (da med bachelorgrad) eller fortsette og ta enda 2 år for å få master graden. Altså du kan først velge en ingeniør - bachelorgrad av ditt ønske, deretter ta påbygging Industriell Økonomi om du ønsker det, som varer 2 år og tilsvarer da en mastergrad til sammen (5 år). :)

Endret av Engm
Lenke til kommentar

Ja, og det er en veldig fin mulighet å ha. NTNU har jo bare mastergrader, så du skriver aldri bacheloroppgave og kan dermed risikere å kaste bort et par år dersom du ombestemmer deg helt. Du får vel godkjent en del fag ved et annet universitet, men det vil fortsatt bli vanskeligere å få gjennomført en bachelorgrad.

Du kan gi deg etter bachelorgraden, eller du kan fortsette på indøk eller et annet program, gitt at du klarer karakterkravet til det masterprogrammet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...