Hippocleides Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) En ni-åring er ikke klar for sex... Du har lang erfaring med dette? Hva, er det galt å lese og tenke også nå da? Tiny Voices Defy Child Marriage in Yemen Men det er klart, det er mye du kan gjøre for å senke den der akseptanse-terskelen deres. Du kan for eksempel begynne helt rooooolig og forsiktig, med bare å tegne livmor og eggstokker utpå magen til jenta, slik en mormonsk flerkoneri-kar (15-17 koner) i Utah beskrev at han gjorde med en 12/13-år gammel jente. Så ufarliggjør man litt det hele og så går det litt glattere. EDIT: Forøvrig, i forhold til "kilden" som Red Frostraven brukte tyve sekunder på å finne på wikipedia, er et "barne"-ekteskap definert som "under 18 år". Der ville altså også dette bli betegnet som et "barne"-ekteskap, i "KRISTEN" kultur :rolleyes: : «Lost»-skuespiller (51) giftet seg med tidligere missedeltaker (16) Endret 21. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det foregår nok til en viss grad blant alle land med dominant sunnimuslimsk kultur. Da gjenstår det for deg å knytte dette opp mot religion eller andre fellestrekk. For enkelt å finne en wiki-lenke uten å tenke. Sant? Det er forøvrig ingenting som heter "kristen kultur" eller "sunnimuslimsk kultur" når vi snakker om flere kontinenter og samfunnsmessige ting, og din desperasjon etter å slenge dritt om muslimer bringer deg nå uhyre nær å havne på ignore-lista mi. Siter meg når jeg slenger drit om MUSLIMER en eneste gang, er du snill. (Og ta med hele sitatet i kontekst) Det finnes to typiske islamske holdninger til det faktum at Muhammed, i følge de mest troverdige kildene om ham, hadde sex med en niåring: a) Sekulær vestlig islam: Det skjedde ikke; Hun var garantert minst 14, og gjerne 16, 17 eller 18. Litt som de kristne forholder seg til bibelen. b) Ordentlig sunni-muslimsk islam: Hun var 9 år, og det er ikke galt å gifte seg med barn eller å ha sex med dem når de er kjønnsmodne; Det er skrevet i koranen. India har 10% muslimer, og muslimene der har også barnebruder -- akkurat som hinduistene. Men denne tråden handler om den arabiske verden. I motsetning til Islam, så er ikke barnebruder eksemplifisert som en god ting av hinduistiske skrifter. (Muhammed er et perfekt eksempel for etterfølgelse) Er barnebruder et stort problem i andre hinduistiske land? ... Barnebruder er et problem i alle land hvor det finnes sunnimuslimer, inkludert vestlige land: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1063605/Nine-year-old-brides-saved-authorities-married-Muslim-weddings.html http://www.dailymail.co.uk/news/article-530295/More-3-000-Asian-children-vanishing-school-forced-arranged-marriages.html Merk at i artikklen at mange muslimer i Storbritania demonstrerte mot et lovforslag som skulle forby tvangsekteskap i Storbritania, og at det blir rapportert 300 tilfeller av tvangsekteskap i året bare i byen Luton, alene. Akkurat som med vold i hjemmet kan vi trygt anta at mindre enn 15% av tilfellene blir rapportert. ... Her er en video om barnebruder i Afghanistan. http://meero.worldvision.org/frontline-focus/childbrides.html Det er et problem i samtlige land med muslimer -- fordi det pefekte eksempelet til etterfølgelse gjorde det. Vi kan bare være glad for at Jesus ikke hadde seg med altergutter. En artikkel som tar for seg barnebruder i Iran etter den islamske revolusjonen: http://www2.hu-berlin.de/sexology/IES/iran.html The Islamic regime of the Ayatollah Khomeini has encouraged a return to this interpretation, promoting child marriages in which the 9-year-old girl joins her husband’s household (patrilocal). The marriage, however, is not consummated until after her first menstruation. The child bride often shares a quilt at night with her mother-in-law, who, because of the prevalence of cousin marriage, is more often than not the bride’s paternal or maternal aunt. ... Og til slutt en artikkel om barnebruder i islam, generelt. http://www.answering-islam.org/Silas/childbrides.htm Har du forresten selv lagt merke til det, at det er ikke de mest intelligente og kunnskapsrike menneskene som går hardest ut mot islam? Har du lagt merke til at det faktisk bare er de som kan minst om Islam og muslimsk kultur og muslimer, som ikke anser ikke-sekulær Islam som et problem? Vi kan ikke tegne den historiske røveren Muhammed når hans tilhengere gjør ugang, slik vi kan tegne gud og Jesus når hans tilhengere gjør ugang. Forbudet mot tegning av profeten har bakgrunn i at muslimer ikke skal tilbe idoler, og gjelder således bare muslimer. Likevel praktiseres forbudet mot sekulære såvel som muslimer -- i hele verden. Jeg har forøvig et annet inntrykk om intelligens, men det er nå så -- siden alle med internett beviselig har 137 i IQ, i følge tusen nettsider som tester din IQ ved bruk av blant annet fargeblindhetstester. Det skal ikke mye mer til å lese koranen, gjenkjenne den som en god propaganda-kilde for det islamsk levesett med mange av "text-book" eksemplene på god propagandaskikk, og se at islam faktisk praktiseres noenlunde slik som den er skrevet i de fleste land med flertall av muslimer. Les koranen. Studer Saudi-Arabia og hvordan kvinner behandles der. Studer hvordan Iran var før og etter den islamske revolusjonen, med tanke på lover og regler og kvinners rettigheter. Jeg har ingenting mot sekulære muslimer, men jeg har mye i mot praktiseringen av ordentlig islam slik den er lagt opp til av koranen og hadith. Og nei jeg regner ikke dagens kristne som ordentlige kristne, fordi enhver nøytral person som leser bibelen og sammenligner levesettet som anbefales der vil se at kristne i dag slettes ikke lever slik bibelen forteller at Gud forteller at kristne skal leve. Ordentlig islam finnes og praktiseres den dag i dag -- blant annet i Saudi-Arabia, og muslimene selv skiller mellom ordentlige muslimer (som følger muslimske skikker) og ikke-ordentlige muslimer, som oppfører seg som dagens kristne. Jeg liker sekulær islam og sekulær kristendom. De tillater ytringsfrihet. Endret 21. juni 2011 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 ...din desperasjon etter å slenge dritt om muslimer bringer deg nå uhyre nær å havne på ignore-lista mi. Siter meg når jeg slenger drit om MUSLIMER en eneste gang, er du snill. (Og ta med hele sitatet i kontekst) ... India har 10% muslimer, og muslimene der har også barnebruder -- akkurat som hinduistene. Som du ser i den første kilden du oppgav (http://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage#Child_marriage_by_region): India ... The report also showed that 40% of the world's child marriages occur in India.[17] Men du velger altså å fremheve disse 10% muslimer og tone ned resten av befolkningen samt den totale delen av barnebruder, slik: Men denne tråden handler om den arabiske verden. ... Er barnebruder et stort problem i andre hinduistiske land? God morgen, da er du på lista, som du egentlig skulle ha vært på da du i en annen tråd begynte å spørre om ordboksdefinisjoner i forbindelse med ei jente som hadde drept seg selv. Da slipper jeg å lese det tøvete, rasistiske, aspergers-skvalderet ditt i fremtiden. Oh happy day. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Herregud mann. Tråden sin tittel er, og jeg siterer: Pedofili akseptert i den arabiske verden? Vi kan begynne å diskutere hinduisme i en annen tråd. I motsetning til deg har jeg ikke tenkt å bryte retningslinjene fordi jeg ikke har et oppblåst ego, ikke tror at jeg har rett og ikke har en selvrettferdighet som ikke kjenner grenser. Lag GJERNE en tråd som heter "Er pedofili akseptert i den hinduistiske verden" eller "Er pedofili akseptert i den østlige verden". Jeg er sterk motstander av overgrep mot barn uansett hvem som utfører det, og vil selvsagt diskutere hinduistiske barnebruder der også. Islam er for øvrig ingen rase, og du klarer ikke å sitere meg slenge dritt om muslimer. (Her nevner jeg to separate ting i en setning; jeg sier ikke at muslimer er en rase. Hurr durr) Jeg forsvarer tvert i mot araberene ved å angripe Islam som årsak til at at barnebruder er vanlig i arabiske land. Jeg er anti-ekstremist -- ikke rasist. Tvert i mot er jeg antirasist og anti-ekstremist, begge deler på vitenskapelig grunnlag. Går det an å begå større skivebom? Akkurat som i tråden for jenta som tok livet av seg viser du at du ikke evner å diskutere saklig. Jeg ba deg ikke om ordboksdefinisjonen på traume, jeg ba deg om å sansynliggjøre at du i det hele tatt har nok innsikt i emnet til at jeg skulle gidde å faktisk innlede en debatt mot deg innen psykiatri/psykisk helse. Du aner ikke hva traumer er, og du aner ikke hva islam er -- og likevel vil du diskutere fortelle alle andre hva pappaen din har fortalt deg. Endret 22. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4115224.ece http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1225006/Saudi-Arabian-paedophile-beheaded-crucified-string-sex-attacks-including-left-toddler-die-desert.html http://nortrib.com/content/view/5036/ Spørsmål, har dette grunn i Islam hos profeten Muhammed? Islam er helt klar på at det er dødstraff for å ha sex utenfor eksteskap, men man kan derimot gifte seg med en jente så lenge hun har hatt sin første mens (noe slik hvertfall). Muhammed var dog gift med en 9 år gammel jente, selv om mange muslimer "glemmer" dette, men det står i koranen, og hennes navn var A’isha. Men i veldig mange land har man vært gifteklar i 10årsalderen og derfor en potensiell sexuall partner. til og med i Norge var det ikke uvanlig for jenter å være gift før de var 14 år gamle. til og med i flere av USAs stater var det 10 år som var den formelle sexuelle lavalder fram til ca 1880 årene. Pedofili var for eksempel ikke tabu i romeriket, heller ikke incest. Alt har med samfunnets normer å gjøre. Men I Islam er det ikke mere tillatt eller akseptert enn her i Norge, (dvs at i Norge er vi mer tilgivende, da vi ser på pedofili som en sykdom og gir behandling). off topic: Det er bare ett land idag hvor "pedofili" er sosialt akseptert og det er, (ingen overraskelse): Japan. sexuell lavalder ble ikke innført før i 94, og det er fremdeles en viss toleranse for pedofili i Japan, (voldtekt er ikke akseptert). Mange av landene beryktet for barnprostitusjon har ekstreme straffer for dette, men har allikavel gigantiske markeder for dette. -frank Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Du begynte bra Frank, men så sklei du ut med å snakke om noe ANNET enn islam. Det er KUN islam og muslimer som skal diskuteres i denne tråden - NULL PERSPEKTIV til andre deler av virkeligheten godtas! Vi gjentar: ACHTUNG! NUR ISLAM BITTE SCHØN! ACHTUNG! Dette er strengt påkrevd fordi vi ikke er rasister. (PS! Jøder er ikke en rase ergo kan vi si EDIT: stygge ting om dem) Endret 22. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Muhammed var dog gift med en 9 år gammel jente, selv om mange muslimer "glemmer" dette, men det står i koranen, og hennes navn var A’isha. Jeg vil gjerne vite hvor i Koranen det står hvor gammel hun er ? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg vil gjerne vite hvor i Koranen det står hvor gammel hun er ? Det står riktig nok i Ahadith, og ikke i Koranen. Men jeg ser ikke hvordan det gjør saken så mye bedre. Hvis du er muslim og annser all hadith som løgn/feil så er du jo uansett ikke en del av majoriteten. Endret 22. juni 2011 av O3K Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 ...men så sklei du ut med å snakke om noe ANNET enn islam. Så hårsår? Kan du ikke heller bidra positivt til debatten? Blir så kjedelig å følge med hvis ikke. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Så hårsår? Kan du ikke heller bidra positivt til debatten? Blir så kjedelig å følge med hvis ikke. Kan du være litt konkret om hva du savner av bidrag fra meg, eller mener du med "bidra positivt til debatten" egentlig bare "være høflig"? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg mener ikke skriv bare for å whine og sette opp stråmenn. Se følgende eksempel: (PS! Jøder er ikke en rase ergo kan vi si EDIT: stygge ting om dem) Hvem er det som sier at jøder ikke er rase, eller motsatt at de er rase? Ordet muslim beskriver kun tro og ikke etnisitet. Ordet jøde har dobbel betydning, som en troende innen jødedommen eller kun som etnisk/kulturell tilhørighet. Og hvem er det egentlig som sier stygge ting? Fatter ikke hva du vil med å skrive slike ting. Synes ikke det bidrar særlig. Endret 22. juni 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg mener ikke skriv bare for å whine og sette opp stråmenn. Se følgende eksempel: (PS! Jøder er ikke en rase ergo kan vi si EDIT: stygge ting om dem) Hvem er det som sier at jøder ikke er rase, eller motsatt at de er rase? ... Fatter ikke hva du vil med å skrive slike ting. Synes ikke det bidrar særlig. Jeg vil illustrere at å gjemme rasismen sin (i dette tilfellet mot islam og muslimer) bak dels utdaterte, dels forstokkede ordboks-definisjoner (som man tolker på aspergisk vis) ikke holder, all den tid man kommer med kvalme, subjektive oppgulp mot en klart identifiserbar gruppe. Du kan slå opp på Straffeloven 135 a, den såkalte Rasismeparagrafen. Jeg gjør det ikke for deg, da du uansett før eller siden trenger å bli vandt med å tygge din egen mat. Uansett, *kremt kremt*: Jeg fatter ikke hva du vil med å skrive slike ting. Synes ikke det bidrar særlig. Sånn, der var jeg konstruktiv. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg vil gjerne vite hvor i Koranen det står hvor gammel hun er ? Det står riktig nok i Ahadith, og ikke i Koranen. Men jeg ser ikke hvordan det gjør saken så mye bedre. Står det noe sted hvor gammel hun var første gang hun hadde sex? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg vil illustrere at å gjemme rasismen sin (i dette tilfellet mot islam og muslimer) bak dels utdaterte, dels forstokkede ordboks-definisjoner (som man tolker på aspergisk vis) ikke holder, all den tid man kommer med kvalme, subjektive oppgulp mot en klart identifiserbar gruppe. Du kan slå opp på Straffeloven 135 a, den såkalte Rasismeparagrafen. Jeg gjør det ikke for deg, da du uansett før eller siden trenger å bli vandt med å tygge din egen mat. Uansett, *kremt kremt*: Jeg fatter ikke hva du vil med å skrive slike ting. Synes ikke det bidrar særlig. Sånn, der var jeg konstruktiv. Isåfall mener du at det er rasisme å være mot islam og at det er rasisme å være mot muslimer. Her er jeg sterkt uenig i begge deler. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 ...man kommer med kvalme, subjektive oppgulp mot en klart identifiserbar gruppe. ... Du kan slå opp på Straffeloven 135 a, den såkalte Rasismeparagrafen. Jeg gjør det ikke for deg, da du uansett før eller siden trenger å bli vandt med å tygge din egen mat. Isåfall mener du at det er rasisme å være mot islam og at det er rasisme å være mot muslimer. Her er jeg sterkt uenig i begge deler. Ingen bombe at du hverken gidder å slå opp på informasjon selv, driter i Norges Lover akkurat som det passer deg, og velger å feiltolke din motdebattant. Jeg tror ikke vi trenger slike folk som deg her i Norge. Jeg synes du burde blitt sendt ut med første fly, tilbake dit du kom ifra. (eventuelt blitt byttet mot en relativt oppegående asylsøker) Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Står det noe sted hvor gammel hun var første gang hun hadde sex? Ja Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) ...man kommer med kvalme, subjektive oppgulp mot en klart identifiserbar gruppe. ... Du kan slå opp på Straffeloven 135 a, den såkalte Rasismeparagrafen. Jeg gjør det ikke for deg, da du uansett før eller siden trenger å bli vandt med å tygge din egen mat. Isåfall mener du at det er rasisme å være mot islam og at det er rasisme å være mot muslimer. Her er jeg sterkt uenig i begge deler. Ingen bombe at du hverken gidder å slå opp på informasjon selv, driter i Norges Lover akkurat som det passer deg, og velger å feiltolke din motdebattant. Jeg tror ikke vi trenger slike folk som deg her i Norge. Jeg synes du burde blitt sendt ut med første fly, tilbake dit du kom ifra. (eventuelt blitt byttet mot en relativt oppegående asylsøker) Gruppen jeg kritiserer er: Muslimer som tillater ekteskap mellom menn og barn, med profetens gjerninger som inspirasjon eller unnskyldning. Jeg synes ikke at det er en klart identifiserbar gruppe. Diskrimineringsparagrafen: Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat,forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, eller c) homofile legning, leveform eller orientering. Pargraf 113a er rasismeparagrafen. Kjenner du noen som ikke liker homofile? Det er forbudt ved paragraf 113c -- og er like forbudt som rasisme og hets på bakgrunn av religion. Merk dog at det er hets av PERSONER som er forbudt, ikke kritikk av religioner eller personer sitt livssyn. Merk også at loven egentlig er ubrukelig, da det allerede er ulovlig å hetse og drive med hatefulle ytringer mot personer; Det kalles blant annet sjikane. Jeg PÅPEKER også at det er velkjent og AKSEPTERT blant sunnimuslimer at Muhammed giftet seg med Aisha da hun var 6 år og hadde sex med henne da hun var 9. Muhammed var da 53 år gammel. I Aisha sitt tilfelle var det spesielt gale: Muhammed sine koner fikk ikke lov til å gifte seg på nytt. Aisha var 18 år gammel da muhammed døde, 63 år gammel. Hun hadde hele livet foran seg. Selvsagt hadde hun sikkert sex med andre i hemmelighet etter Muhammed sin død, men hun kunne blitt drept for det! Om så det var Darwin, Einstein eller Stephen Hawkins som hadde sex med barn ville jeg fordømt det. Muslimer flest aksepterer det uten at de synes noe mindre om ham. Med unntak av sekulære vestlige muslimer, som fortrenger det. (Jeg kjenner egentlig bare til disse to typene, og noen som unnskylder ham med at det var vanlig på den tiden. Visste ikke guden deres bedre??) Som de fleste er enige om, ville det vært bedre for barn å bli tatt som en vanlig innendørsslave -- slik Muhammed gjorde med hundrevis av andre jenter og gutter, menn og kvinner. Beviset for at koranen tillater sex mellom jentebarn og voksne menn: O you who believe: When you marry believing women and then divorce them before you have touched them, no period of idda (waiting) have you to count in respect of them: so give them a present and set them free in a graceful manner. S. 33:49 And if you are in doubt as to the prescribed period for such of your women as have despaired of monthly courses, then know that the prescribed period for them is three months, and also for such as do not have their monthly courses yet. And as for those who are with child, their period shall be until they are delivered of their burden. And whoso fears ALLAH, HE will provide facilities for him in his affair. S. 65:4 Disse to paragrafene i koranen forteller oss: Når du skiller deg fra en kone som du IKKE har hatt sex med, kan du ende giftemålet på dagen, med respekt for konen. Når du skiller deg fra en kone som du har hatt sex med, skal du vente 3 måneder -- og dette gjelder også jenter som ikke har hatt den første mensen. --- ... Til sist: I Islam er kvinner underlagt menn. Hvem som helst kan jo forsøke å bevise at det er stor grad av likestilling i de fleste konservative muslimske landene. Endret 22. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Høh, hva er vitsen med å få varsel om at noen man har puttet på ignore-lista, har sitert ens innlegg? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Og hvorfor får brukere som verken makter å følge retningslinjene eller diskutere saklig (og ikke person) lov til å returnere gang på gang på gang på gang? 4 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Vet ikke du får sende inn en klage Men nå må du huske på at det var KUN muslimer vi skulle diskutere her INTET ANNET Holde oss til saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå