Red Frostraven Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Sa jeg det? Jeg sa bare at slaveri også er bedre enn å dø. Nei, det sa du ikke "bare". Du sa: Er det bedre at en ni-åring sulter ihjæl i ørkenen enn at hun får en grei og stabil livssituasjon m/pikk opp i det Aller Helligste? Ja -- på samme måte som at det er bedre å ta mennesker som slaver enn at de sulter. Hvis du ikke ønsker å stå ved svaret ditt, la meg gjenta spørsmålet, siden du heller ikke denne gang klarer å svare. Er det bedre at en ni-åring sulter ihjæl i ørkenen enn at hun får en grei og stabil livssituasjon m/pikk opp i det Aller Helligste? Jeg står ved svaret mitt, som var ment som enighet med konklusjonen din, ikke som et svar på det ladete spørsmålet. Ja det er bedre at de lever som sex-slaver, eller som andre slaver, enn at de blir overlatt til å dø -- men ingen av delener er greit. Det er også bedre å bli skutt i hodet enn å bli drept i en fliskutter med beina først. Så det er flott at mafiaen henretter mennesker med skudd til hodet! Minn meg på at dersom livet ditt noen gang er truet, så skal du få valget mellom å dø eller å bli sex-slaven til redningsmannen din for resten av livet. Veldig koselig valg. Det er ikke noe bedre enn helt vanlig slaveri -- tvert i mot regner jeg slike tvangsekteskap som verre da slaven ikke engang har muligheten til å få seg en ektefelle som vedkommende elsker. MEN nå har det ikke seg slik at de nødvendigvis dør av sult i midtøsten, og at ekteskapene tvert i mot gagner FAMILIEN TIL JENTEN mer enn det gagner jenten i veldig mange av tilfellene. Endret 19. juni 2011 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 MEN nå har det ikke seg slik at de nødvendigvis dør av sult i midtøsten, og at ekteskapene tvert i mot gagner FAMILIEN TIL JENTEN mer enn det gagner jenten i veldig mange av tilfellene. Det brukes begrep som "midt-østen" og "islam" når det nevnes "pedofile" og "tvangseketeskap" Er feil å generalisere på den måten, så det bør spesifiseres hvilke land dette gjelder? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Det er også bedre å bli skutt i hodet enn å bli drept i en fliskutter med beina først. Så det er flott at mafiaen henretter mennesker med skudd til hodet! Jeg tror ærlig talt vi er ute på de store viddene når vi er så desperate etter å si at sex med barn er galt, at vi sammenligner det med bestialske drap. Viste du at det er faktisk ikke alle barn som får problemer med å ha sex med voksne? Folk som har opplevd incest, for eksempel. Ikke nødvendigvis verdens undergang. Ja det er bedre at de lever som sex-slaver, eller som andre slaver, enn at de blir overlatt til å dø -- men ingen av delener er greit. Minn meg på at dersom livet ditt noen gang er truet, så skal du få valget mellom å dø eller å bli sex-slaven til redningsmannen din for resten av livet. Veldig koselig valg. Tjo. Sex-slave er vel noe negativt ladet. Etter de første par månedene, som antagelig likt med et ekteskap med en person på sin egen alder, så har man nok pult ifra seg den der bølgen av frenetisk virilitet, og kan ro'an litt mer ned. Og i den alderen (ni år) vil jeg personlig spekulere i at det er lettere for vedkommende å åpne seg, binde seg, og tilpasse seg til en annen person. Her forutsetter jeg riktignok at ekteskapet er seriøst ment, og at begge går inn i det med innstillingen at de skal fylle sine roller - ektemannen med innstillingen om å være en kjekk og grei ektemann som kan respektere og være glad i kona si, og ta vare på henne. At det er ting der som for oss "vanlige voksne" i den vestlige verden, hadde blitt sett på som kleint og vanskelig håndterbare utfordringer, er nå så. Selv i den arabiske verden tror jeg man ikke er helt "vanlig voksen" når man gifter seg med en såpass mye yngre, så jeg håper og forutsetter jo at det er gjennomtenkt fra deres side. I mangel av annen objektiv informasjon om hvordan dette foregår i praksis. Det er ikke noe bedre enn helt vanlig slaveri -- tvert i mot regner jeg slike tvangsekteskap som verre da slaven ikke engang har muligheten til å få seg en ektefelle som vedkommende elsker. Vesten sin oppfatning av "kjærlighet" mellom kjønn er på mange måter noe utvannet pisspreik. Kikk på skilsmisse-tallene. Jeg synes heller ikke du kommer så veldig langt med å leite etter negative ord som "tvangsekteskap" og "sex-slave". Det har ihvertfall ingen innvirkning på meg. MEN nå har det ikke seg slik at de nødvendigvis dør av sult i midtøsten, og at ekteskapene tvert i mot gagner FAMILIEN TIL JENTEN mer enn det gagner jenten i veldig mange av tilfellene. Jaha? En engangs-medgift målt opp mot alt det jenta får som hustru? Kan du komme med litt bakgrunn for påstandene dine? Endret 19. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Skillsmissetallene fra den vestlige verden viser at mennesker er lykkeligere med serie-monogami enn med ett enkelt ekteskap. Men om mennesker er lykkelige spiller vel ingen rolle, eller? Og angående den vestlige kultur, så kan du jo kanskje peke på hva som er galt med den i forhold til den arabiske? Tror du ikke at vanlige slaver ofte følte seg litt knyttet til eierene sine -- spesielt om de jobbet inne i huset og laget mat et cetera? Burde ikke jeg få lov til å ta slaver blant de fattigste, om jeg betaler mat og husrom for dem og lar dem få lov til å gå ut av og til i helgene så lenge de ikke omgåes med motsatt kjønn? I motsetning til sex-slavene til araberene, blir ikke slaven min drept om h*n har sex med noen h*n er forelsket i. Endret 19. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Og angående den vestlige kultur, så kan du jo kanskje peke på hva som er galt med den i forhold til den arabiske? Ber deg igjen om å spesifisere hvilke land du tenker på. For å si det sånn så er der forskjell på Marokko vs Jemen got the point? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Skillsmissetallene fra den vestlige verden viser at mennesker er lykkeligere med serie-monogami enn med ett enkelt ekteskap. Eller omvendt. Og angående den vestlige kultur, så kan du jo kanskje peke på hva som er galt med den i forhold til den arabiske? Hvorfor det? JEG er ikke den som har desperat behov for en pisse-konkurranse rundt hvilken kultur som er den mest fortreffelige. Kulturer er forskjellige; samfunn er forskjellige. Tror du ikke at vanlige slaver ofte følte seg litt knyttet til eierene sine -- spesielt om de jobbet inne i huset og laget mat et cetera? Å jo, har vært redegjort greit for det i forbindelse med house-nigger versus field-nigger, fra Amerika. Burde ikke jeg få lov til å ta slaver blant de fattigste, om jeg betaler mat og husrom for dem og lar dem få lov til å gå ut av og til i helgene så lenge de ikke omgåes med motsatt kjønn? I følge Bibelen er du i din fulle rett og har Guds velsignelse. I motsetning til sex-slavene til araberene, blir ikke slaven min drept om h*n har sex med noen h*n er forelsket i. Da tror jeg ikke du følger Bibelens påbud fullt ut, men det er mulig noen muslimer heller ikke gjør det, så du er nok i greit selskap der. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Jeg er ikke kristen, og såvidt jeg vet sluttet man med dødsstraff for utroskap for flere hundre år siden her i landet. Jeg har kritisert Jesus og kristendommen for å legitimere slaveri -- akkurat som jeg kritiserer Islam for det samme. Men jeg spurte DEG om du mente at det var bedre å ta fattige som slaver enn å la dem sulte? Og et oppfølgingsspørsmål: Er det best å ta dem som sex-slaver eller som vanlige slaver? (Begge typer slaver får mat og husrom, og får ofte lov til å gå ut om de ber om tillatelse -- men sex-slavene får ikke ha sex med dem de selv ønsker) Skillsmisse er mulig i vesten fordi mennesker i vesten er frie til å gjøre som de selv ønsker med sine egne liv, og fordi likestilling har gjort kvinner likeverdige menn.. Skillsmissetallene i arabiske land ville vært lik vestlige om kvinneverdet steg, om kvinner fikk utdannelse og arbeid på lik linje med menn. For 100-200 år siden var det ikke mye skillsmisser her i landet heller. Ikke fordi folk var lykkelige, men fordi kvinner ikke kunne skilles fra mennene uten spesielt god grunn og fordi mennene ikke fikk lov til å gifte seg med nye koner av faren til kvinnene, om de skilte seg uten god grunn med sin forrige hustru. Hva synes du om at Muhammed og Allah mener at døden er en god straff for jentene som forelsker seg og har sex med mennesker de elsker mens de er solgt som sex-slaver? (Jeg sier sex-slaver fordi en mann i følge Islam kan kreve å ha sex sin kone når han ønsker det utenom i mensen, og kan skille seg fra henne om hun ikke utfører sin PLIKT -- å tilfredsstille mannen sitt seksuelle behov når han ønsker det. Englene legger en forbannelse på kvinner om de nekter å ha sex med ektefellen -- i følge Muhammed.) I Islam kan for øvrig en mann ha sex med de kvinnelige slavene sine uten at det teller som utroskap mot konene hans. Endret 19. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Men jeg spurte DEG om du mente at det var bedre å ta fattige som slaver enn å la dem sulte? Ok, var ikke helt klart for meg. Tja, hva tror du dem hadde svart selv? Selvsagt er svaret et rungende "JA!". Hva man legger i begrepet "slave" er en annen ting. Fra gammelt av har det betydd tjener / arbeider over en bindende tidsperiode, og det har også vært mulig for dem å arbeide seg fri osv.. Det blir en avsporing, men det burde da være rimelig klart at det meste er bedre enn å sulte ihjel. Hva synes du om at Muhammed og Allah... Jeg driter egentlig i hele opplegget rundt hysteriske mennesker som skal slenge dritt om hobby-hatet sitt, det seg være om dem hater menn, postbudet, islam, kristendommen, jøder, måker eller annet gøy. Jeg tror ikke noen av disse utgjør et problem i seg selv, eller kommer og tar dere med det første, så take it easy. EDIT: Forøvrig, jeg har sagt det før, og jeg kan si det igjen. Jeg tror at folk som hater islam har et mer fundamentalistisk forhold til koranen enn muslimer har. Endret 19. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Nå var dette en diskusjon om arabiske land hvor barn blir solgt som sex-slaver, gjerne til eldre ektemenn. I mange av de samme landene, Saudi-Arabia et cetera, er det også dødsdom for utroskap -- og i noen av de bedre tilfellene er det bare noen dusin piskeslag som straff. ... Så et siste spørsmål: Ville du helst blitt sexslaven til en 35-åring -- når du er 9 år -- eller vært en helt vanlig slave med de samme rettighetene? (Kvinnerettighetene er: Retten til å gå ut med ektefellens tillatelse, retten til å snakke med mennesker av samme kjønn et cetera; Mannen eier essensielt kvinnen, men vil som oftest respektere henne fordi hun blir så vrang og tåpelig hvis ikke.) Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Så et siste spørsmål: Ville du helst blitt sexslaven til en 35-åring -- når du er 9 år -- eller vært en helt vanlig slave med de samme rettighetene? Rart spørsmål. En ni-åring er ikke klar for sex, og vil vanskelig trives med å bli påtvunget sex. Det gjør vondt, det er grining, masse stritting imot osv.. Mas for begge parter, mao.. Antagelig er det en av hovedgrunnene til at det er mest 12-åringer det går i, ihvertfall for Jemen sin del. Uansett, jeg ville vel helst sluppet sex'en ja. Nå er det din tur til å svare på hvor det-vi-snakker-om finner sted, gjerne med henvisninger til kildemateriale. EDIT: For bare å basere oss på norske kilder, blir litt stakkarslig og tabloid. Endret 20. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage#Child_marriage_by_region Merk at dette bare er land hvor vestlige organisasjoner klarer å lage rapporter. Det foregår nok til en viss grad blant alle land med dominant sunnimuslimsk kultur. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det foregår nok til en viss grad blant alle land med dominant sunnimuslimsk kultur. Da gjenstår det for deg å knytte dette opp mot religion eller andre fellestrekk. For enkelt å finne en wiki-lenke uten å tenke. Sant? Det er forøvrig ingenting som heter "kristen kultur" eller "sunnimuslimsk kultur" når vi snakker om flere kontinenter og samfunnsmessige ting, og din desperasjon etter å slenge dritt om muslimer bringer deg nå uhyre nær å havne på ignore-lista mi. Endret 21. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det foregår nok til en viss grad blant alle land med dominant sunnimuslimsk kultur. Da gjenstår det for deg å knytte dette opp mot religion eller andre fellestrekk. For enkelt å finne en wiki-lenke uten å tenke. Sant? Det er forøvrig ingenting som heter "kristen kultur" eller "sunnimuslimsk kultur" når vi snakker om flere kontinenter og samfunnsmessige ting, og din desperasjon etter å slenge dritt om muslimer bringer deg nå uhyre nær å havne på ignore-lista mi. Påstår du at sunni-muslimer ikke har til en hviss grad fellestrekk i kulturen som identifiserer dem ovenfor andre grupper? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg forstår ikke hvorfor folk går inn i en diskusjon, uten å følge med og sjekke opp kilder. Den eneste teorien jeg kan komme på, er en kombinasjon av ting som latskap, dessert-generasjon, alt for ung, vant til at læreren tygger maten for en, og en solid klatt dumhet. Kvalmt er det i alle tilfeller. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Påstår du at sunni-muslimer ikke har til en hviss grad fellestrekk i kulturen som identifiserer dem ovenfor andre grupper? Jeg vil ikke anta at veldig unge koner er en av dem... Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Påstår du at sunni-muslimer ikke har til en hviss grad fellestrekk i kulturen som identifiserer dem ovenfor andre grupper? Jeg vil ikke anta at veldig unge koner er en av dem... Det sa jeg ikke heller Jeg forstår ikke hvorfor folk går inn i en diskusjon, uten å følge med og sjekke opp kilder. Den eneste teorien jeg kan komme på, er en kombinasjon av ting som latskap, dessert-generasjon, alt for ung, vant til at læreren tygger maten for en, og en solid klatt dumhet. Kvalmt er det i alle tilfeller. Er det mulig å være mer overbevist over sin egen ufeilbarhet? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) La meg legge til: Manglende evne til å lese. Men nå er egentlig du på ignore-lista mi, så jeg burde ikke hverken lese eller besvare innleggene dine. EDIT: Siden jeg allikevel valgte det, la meg komme med noe konstruktivt. Hvis du klikker wiki-linken, vil du se at såkalte "barne"-ekteskap finner sted i mange forskjellige land, hvor det er flere kulturer. Ikke alle av disse er muslimske. EDIT2: Så det der hobby-hatet dere skrotinger som akkurat i dette århundret har valgt dere ut muslimer å hate, istedenfor jøder: Dere kan stappe tullet deres rett i dass og skylle ned, for det er så dumt at ord blir fattige. Har du forresten selv lagt merke til det, at det er ikke de mest intelligente og kunnskapsrike menneskene som går hardest ut mot islam? Endret 21. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det jeg reagerte på var at du skrev at det ikke var noe som var kristen-kultur eller sunni-kultur. Ikke barnegiftemål. Ikke pedofili, men fortsatt en skyggekultur (sunni-muslim kultur? ). Danske jenter ned i 14-års alderen har blitt giftet vekk til muslimske ungdommer uten at foreldrene har fått vite om det. Idet de er gift har helvete startet for mange av jentene, med vold, trusler og voldtekter ifølge artikler. Det har visst være flere av disse tilfellene. Giftet av imamer i Danmark faktisk. http://www.document....er-bør-utvises/ Endret 21. juni 2011 av cFc Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 En ni-åring er ikke klar for sex, og vil vanskelig trives med å bli påtvunget sex. Det gjør vondt, det er grining, masse stritting imot osv.. Mas for begge parter, mao.. Du har lang erfaring med dette? Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 De gutta der godtar det som kan komme dem til nytte, og nekter det andre trenger for å leve lykkelig. Mer eller mindre sånn de tenker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå