Gå til innhold

Pedofili akseptert i den arabiske verden?

Anbefalte innlegg

Forskjellen er jo at Mutah religiøst sett sidestilles med vanlige ekteskap.

Ja, du får "fulle rettigheter" for å si det sånn, men slik var/er ringforlovelse også (det var derfor f.eks. huseiere krevde det, for at det skulle være en litt sømmelig ramme rundt det, og kunne brått ende med graviditet)

Selv et muntelig løfte om ekteskap ble tatt alvorlig, å du risikerte straff hvis du på en eller annen måte hadde forledet/lurt ei jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden pedofili angivelig er akseptert i den arabiske verden, så lurer jeg på om noen her kan gi "meg" ei liste på landene hvor jeg ukontroversielt kan reise til for å ha med med ei småjente på 5-? år?

(jeg kunne selvsagt reise til Filipinene, Thailand, Kambodja, etc. slik tusenvis av andre europeere og nordamerikanere gjør, men det har etter hva jeg har skjønt blitt temmelig risikabelt)

Med all ekspertisen på tema pedofili her inne, ser jeg frem til responsen

Hvertfall ikke Libanon eller Syria.

Tviler som sagt også mange av landene i gulfen aksepterer dette offisielt, men det har jeg ikke satt meg inn i dessverre.

Lenke til kommentar

Lavalderen i Thailand var 18 år sist jeg sjekket. Det er ingen tvil om at pedofili er kriminalisert der. Prostitusjon er forøvrig også forbudt i Thailand, og har vært det lenge. Grunnen til at begge florerer er at staten ikke er i stand til å håndheve lovene sine særlig effektivt, så det blir kun sporadiske tilfeller av straff. Det er ikke det samme som at disse tingene er akseptert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kulturell relativisme og politisk korrekthet på sitt verste.

Trådens tittel, og debattens tema er; Pedofili akseptert i den arabiske verden, og så presterer du å lefse ut at deg at...

Hvert land får ha sine tradisjoner i fred for min del

Slike som deg gjør meg kvalm!

Det kunne vært interessant å se om det var noen etniske nordmenn på forumet som har de samme holdningene. Jeg har i hvert fall et klart bilde av hva som er rett og galt, og at eldre menn kan gifte seg med, og ha sammleie med småjenter er GALT!

At staten hvor overgrepene foregår har et lovverk som tilrettelegger for disse, betyr ikke at handlingen i mindre grad er et overgrep mot barnet. Det betyr bare at en stor del av befolkningen er syk i hodet, slik at disse holdningene kommer til syne igjennom statens lovverk.

Hvis man skal definere grad av ondskap basert på lokale forhold, så er det ingenting som verner oss mot en lovendring som tilrettelegger for pedofili også i Norge, gitt at de sosiale og kulturelle forhold endrer seg over tid. Kulturell relativisme er kreft på statlig nivå!

Lenke til kommentar

Så hva har du tenkt å gjøre da, med "ting jeg ikke liker" og "stater jeg ikke liker", Høggy?

Bare sitte der og kose deg litt i fordømmelses-marinaden din og mørne deg i den deilige, deilige følelsen av at selv om du ikke ser så mye positivt med deg selv, ja så er du IHVERTFAHL mye mye bedre ENN *peker*

• Liker 1
Lenke til kommentar

Logisk feil: "Jeg ser ikke så mye positivt med meg selv."

Hvor får du dette fra? Jeg ser massevis av positive ting med meg selv.

Jeg ser positive ting med alle rundt meg. Jeg ser til og med positive ting med Thailands prostituerte.

Jeg ser også positive sider ved amputasjon, eksempelvis ved koldbrann.

Du setter opp en stråmann.

Logisk feil: "Å peke på noen og hevde at man selv er bedre enn det man peker på, må nødvendigvis bety at pekeren tar feil".

Jeg peker på Josef Fritzl og sier at jeg er en bedre far enn han. Er det nødvendigvis feil?

Jeg peker på skandaløst lave aldersgrenser for ekteskap, med legalisert pedofili som en implisitt sidevirkning, og sier at min kultur er bedre enn det. Er det nødvendigvis feil?

Her forsøker du å generalisere alle kritikere (av hva som helst) og si at disse "marinerer seg selv i fordømmelse".

Eksempel:

Jeg våger å annta at du fordømmer overfallsvoldtekter av kvinner.

I så fall kan man, for argumentets skyld annta at du også fordømmer voldtekter innad i ekteskap. En voldtekt er en voldtekt, ikke sant?

Hvorfor vil du ikke da fordømme at 50 år gammle menn gifter seg med 9 år gammle jentebarn og har sammleie med dem? Tror du at en jente på 9 år er i stand til å ta slike valg selv? Tror du at disse jentene alltid sammtykker i ekteskapet, eller er det mer rimelig å tro at slike ekteskap er et resultat av avtaler som blir gjort av eldre menn, av blandt andre økonomiske hensyn?

Hva er forskjellen på dette og en "vanlig" voldtekt?

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar

La oss hoppe over de andre greiene og bare si at du har rett, da det er egentlig feil av meg å tillegge deg motiver.

Jeg peker på Josef Fritzl og sier at jeg er en bedre far enn han. Er det nødvendigvis feil?

Jeg håper ikke det.

Jeg peker på skandaløst lave aldersgrenser for ekteskap, med legalisert pedofili som en implisitt sidevirkning, og sier at min kultur er bedre enn det. Er det nødvendigvis feil?

Først: Jeg ser ingen kobling mellom dette spørsmålet og det foregående.

Dernest, og her er vi ved kjernen. Sammenligner du like for like?

Hva er alternativet for en ni år gammel jente i vårt samfunn.

Det heter ikke "kultur" i dette tilfellet, da "kultur" er hardingfele og bunad, ikke sosiale støtteordninger osv..

Selve det at du bruker "kultur" får meg til å tro at du er en rasist.

voldtekter innad i ekteskap.

Eksisterer ikke.

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar

La oss hoppe over de andre greiene og bare si at du har rett, da det er egentlig feil av meg å tillegge deg motiver.

Jeg håper ikke det.

Det heter ikke "kultur" i dette tilfellet, da "kultur" er hardingfele og bunad, ikke sosiale støtteordninger osv..

Her forsøker du å generalisere alle kritikere (av hva som helst) og si at disse "marinerer seg selv i fordømmelse".

Eksisterer ikke.

Sosiale støtteordninger, rent sosiale ved familie eller samfunnsmessige ved økonomisk støtte er begge varianter av kultur.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det.

Eksisterer ikke.

Sosiale støtteordninger, rent sosiale ved familie eller samfunnsmessige ved økonomisk støtte er begge varianter av kultur.

Nei.

Lenke til kommentar

Fra Wiki:

Kultur (latin: colere eller cultura, «dyrke», «bearbeide» eller «kultivere») er et mye brukt, men vanskelig definert uttrykk med flere betydninger. Kultur brukes spesielt for å betegne menneskelig aktivitet i samfunnet, til forskjell fra for eksempel natur. Kultur, i denne sammenhengen, er resultatene og oppnåelsene av en periodes, et samfunns eller en gruppes samlede åndelige og materielle virksomhet (på et visst trinn, og som befolkningen oppfatter som felleseie), ofte særlig om vitenskap, opplysning, kunst, litteratur eller religion. Kultur er også til en viss grad holdninger, verdier og normer som er rådende hos en viss gruppe mennesker eller en organisasjon.[1] Kultur kan også anses som en foredlende prosess på det åndelige område hos et individ eller samfunn; syn som ligger til grunn for hevdvunnen fremgangsmåte og skikk og bruk.[2]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...