PrettyBoy Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) PrettyBoy, et lite spørsmål ang. hadith. Er disse regulert på samme måte som suraene? Altså at de nyere trumfer de eldre dersom det finnes kontradiksjoner? I så fall; kan du vise hvilke hadither som (ekplisitt) nevner at Aïsha var eldre enn 9 når ekteskapet med Muhammed ble fullbyrdet, og ev. tidsbestemme disse kontra hadithene som nevner 6/9 år? En annen ting; kongelige bryllup er ofte rent politiske, uten at jeg kan si noe om akkurat dette og om Margrethe ble utsatt for overgrep eller ei. Muhammeds ekteskap med Aïsha var, ut fra hadithene, ikke bare politisk, men seksuelt. Der ligger det en nokså stor forskjell. Ektekap var hovedsaklig av to årsaker: 1) Barmhjertighet: da han ville ta sin del av ansvaret for å forsørge vanskeligstilte kvinner, som for eksempel enker og fraskilte, som på dette samfunnsstadiet best kunne hjelpes ved å inngå ekteskap. Dette tjente også som et eksempel til etterfølgelse, og hjalp til å bryte ned fordommer og tradisjoner som bl.a. sa at fraskilte kvinner ikke kunne gifte seg igjen. 2) Sosiopolitiske grunner: Profetens største bekymring var islams fremtid.Han var interessert i å styrke muslimene på alle måter. For å styrke båndene mellom familiene giftet han seg med datteren til Abu Bakr (ra), 'Aisha (ra), som ble en viktig lærd, og autoritet på hadith, og datteren til Umar. Ved å gifte seg med Juwairiah (ra) vant han støtte fra stammen Bani al-Mustaliq og alle deres allierte. Og på grunn av ekteskapet med Safiya (ra) ble en stor del av de fiendtlige jødene i Arabia nøytralisert. Han ble tilbudt ekteskap med Zaynab (ra)som en vennlig gest fra nabokongen, Negusen av Abyssinia, hvor de første muslimske emigrantene hadde fått tilflukt. En konge i Egypt sendte to kvinner til Profeten (fvmh) som en “gave”, og ved å gifte seg med en av dem, den koptisk kristne Maria, (ra) ble det formet en allianse med et mektig land. Er disse regulert på samme måte som suraene? Altså at de nyere trumfer de eldre dersom det finnes kontradiksjoner? Dette vet jeg ikke faktisk :/ Edit: Og ang aldern til Aisha så er jeg usikker: Aishas alder kan avledes fra blant annet dette: *Aishas eldre søster, Asm ®, var ti år eldre enn henne. Asma døde i år 73 EH, og ble 100 år. Så om Asma var 100 år i år 73 EH, må hun ha vært 27-28 år på tiden for hidjra (tidsregningens begynnelse). Og om Asma var 27-28 år på tiden for hidjra, må Aisha ha vært 17-18 år på den tiden. Aisha giftet seg med Profeten i år 1 eller 2 EH, og var altså 18-20 år. *Koranens kapittel 54 ble åpenbart ni år før hidjra. Aisha skal ha sagt at hun var "en ung pike" på den tiden (Bukhari). La oss anslå at "en ung pike" (jariya), i motsetning til en småjente (sibya), kan ha vært 8-10 år. Da giftet Aisha seg 18-20 år gammel. *Abu Bakr ® hadde fire barn, og Aisha var blant dem. Alle barna ble født i før-islamsk tid. Om Aisha var født på den tiden, måtte hun ha vært minst 14-15 år og oppover, i år 1 eller 2 EH, på den tiden hun giftet seg. *Aisha var med muslimene i slagene ved Uhud. Ingen under 15 år fikk delta. Alle gutter under den alderen ble sendt hjem. Kvinner var med for å hjelpe, og mindreårige ville ha vært til belastning. Slaget ved Uhud fant sted i de tredje året etter hidjra. Aisha kunne så visst ikke vært 10-11 år på den tiden. *Aisha godtok Islam en god stund før Umar. (Ibn Hisham) Det må ha skjedd i Islams første år. Om hun giftet seg da hun var ni år, som noen tror, måtte hun ha "godtatt Islam" da hun var 2-3 år! *Aisha var først "forlovet" med sønnen til Mutam. Åtte år før hidjra tenkte Abu Bakr, som var Aishas far, å migrere til Abyssinia. Han ba Mutam om å ta Aisha til sitt hus, som sønnens kone. (Tabari) Men om Aisha var 9 år da hun giftet seg med Profeten, i år 1 eller 2 etter hidjra, må hun på denne tiden knapt nok vært født! *Etter at Khadidja var død, kom Khaulah ® til Profeten og antydet at han burde gifte seg på nytt. Hun hadde i tankene Aisha, og omtalte henne som en "bikr". (Ahmad Ibn Hanbal) Enhver med kjennskap til det arabiske språket vet at "bikr" ikke brukes om et barn på ni år, men om en ugift kvinne. Aisha ble før hun giftet seg, omtalt slik. Ja, altså som jeg sa, jeg henger litt på gjerdet. Men jeg har ikke sett noe troverdighetskjede på disse hadith som nevner at hun kan ha vært eldre, heller. Mens de andre er overlevert fra Aisha selv. Jeg tror heller på teorien om at de hadde ett relativt forhold til alder, og at ting nødvendigvis ikke er hverken det ene eller det andre. Fortsatt den dag idag finnes kulturer der svært svært unge jenter blir giftet bort. Det hele har med hva kulturen definerer som voksen alder. Bare fordi vi nå idag mener det er galt av en mann på 50 å gifte seg med en 9 år gammel jente og ha sex med henne behøver ikke bety at det var galt på Mohammeds tid. Nå var dette tross alt for over 1400 år siden! Det var heller ikke så uvanlig i den tiden. Men den dag i dag er nok de fleste muslimer imot dette. Ikke imot at det har skjedd, men imot at det skjer i dag. Som dere skjønner så er jeg usikker på aldern til Aisha. Endret 15. august 2011 av PrettyBoy 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hverken Muhammad eller noen andre hadde sex med små barn... Hun var faktisk i 40 årene og ikke 6. Du tar feil. Her står det: 3a. "(2116) ‘A’ishah said : The Apostle of Allah (may peace be upon him) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said : Or six years. He had intercourse with me when I was nine years old." Sunan Abu Dawud vol.2 book 5 ch.700 no.2116 p.569 Og jeg oversetter gjerne: Aisha sa: "Allahs Apostel (fred være med ham) giftet seg med meg da jeg var sju år gammel. (Kommentatoren Sulaiman sa: "Eller seks år".) Han hadde samleie med meg da jeg var ni år." Så hvis jeg linker/kopier noen hadith`er der det står skrevet at Aisha var 19 eller 20 eller 40, hvem skal vi tro på da? Hvilken av dem er mest troverdig da? Den kilden som er eldst. Som kan påvises er eldst. Hva ellers? Ren synsing, og hva en føler er best selv? Nei... Det er selvsagt den det eldste skriftlige materialet som er mest troverdig. Hva det er i denne sammenheng det vet jeg ikke, og jeg er ikke notorisk opptatt av å sverte profeten din. Men jeg fant kilder som tyder på at Profeten var pedofil. Har du noen kilder der hun er eldre? Jeg fant tross alt dette på en skole-side. (En skole for Jøder og Muslimer) Men uansett så velger jeg å tro at det var vanlig å gifte seg i ung alder på den tiden. Det er helt greit. Men da må man også gå med på at pedofili (noe som strengt tatt er fy, fy) var vanlig på den tiden. F.eks: Da hun var seks år gammel søkte den svenske kong Magnus Eriksson å inngå forbund med Valdemar. Vennskapet ble beseglet med en forlovelse mellom seksåringen og Magnus' sønn Håkon VI Magnusson, som var konge av Norge. 8. april 1363 –bare ti år gammel – ble Margrete viet til Håkon som pant på den nye, skrøpelige freden mellom Danmark og Norge. Er klar over at dette ikke er en person dere følger, eller som er et eksempel å følge, men sku bare vise at det muligens var vanlig på den tiden. For å si min mening om den kongen, så var han motbydelig, og dersom jeg hadde levd på den tiden, og jeg hadde mulighet, så ville jeg ha tatt livet av ham tvert. (Ettersom drap var ganske vanlig også på den tiden)... Vanlig er ikke sikkert det var. Pedofili er ikke vanlig, men det er en legning på samme måte som homofili, og sånt. Så det eksisterte, ja, men det var ikke noe mer normalt da enn nå. Bare at lovene ikke var blitt utviklet til det stadiet enda. Uansett: Hvorfor har ikke Allah sagt noe om dette? Hvorfor har ikke din Allah skrevet ned noen lovord angående det å forgripe seg på barn? Han var jo meget klar på homofile handlinger, men overgrep mot barn, det syntes han er helt greit? I alle fall har han ikke nevnt det med et ord... Så da kunne jo Muhammed bare forsyne seg? Men når jeg ser på 9 åringer og tanken på at de skulle gifte seg med en 40åring gjør meg kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalm Nettopp. Og det var like kvalmt den gangen som den gang nå... Det er ikke noe forskjell der. Folk med veldig mye makt, slik som den kongen du henviste til, og Muhammed, de kunne få hva de ville dersom de spurte om det, enten det var barn, eller hva det enn måtte være, for egen nytelse. I dag er dette svært umoralsk forkastelig. Uansett: Pedofili er en psykiatrisk diagnose som bør behandles av psykiater eller psykolog. Muhammed var derfor langt i fra 'perfekt'. Det er dette mange hevder, men det kan bare ikke stemme. Greit dere følger en mann som da tydeligvis var pedofil, at dere følger hans lære, og hans budskap fra Allah, men at dere påstår at han var det beste mennesket på jorda, den er jeg meget kritisk til. =) Men jeg respekterer ditt syn. Men så kan man også se på hvorfor profeten giftet seg med Aisha og hvilke grunner. Ja. Hva slags grunner hadde han? Hvorfor gjorde han det? Ønsket Allah at han skulle gjøre det? Ønsket Allah at han skulle xXx med 9 år gammelt barn? (Jeg beklager dersom jeg er støtende eller noe sånt nå, men dette ønsker jeg et godt svar på) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 lett å vere generaliserende rasist! Rasist? Slå opp rasist og les en gang til hva rasist er er du snill, for du har virkelig ikke fått med deg at rasisme ikke har noe med å kritisere religion, har du vel? Eller mener du at det er religion som bestemmer rase??? (Der muslimer er overrasen og alle andre underraser i forskjelige kategorier?) Og noen beste mødre er mer overtroiske enn andre tydeligvis, men takk for tilbudet. Hadde bønn hjulpet overhodet hadde vi nok levd i en langt fredeligere verden enn de vi faktisk gjør, så bønn er en fin måte for de som er ignorante nok til å tro det har en virkning til å tro at de hjelper folk uten å gjøre noen verdens ting! Det er hva bønn er, somme om den foregår ved å skjære hjertene ut av levende jomfruer som mayaene gjorde eller stikke baken i været... Det hjelper ikke... Av nysgjerrighet, kan du velge din mann/kone selv? Helt selv, av kjærlighet og ikke av tvang? Hva om du faller for en ateist da? (Du vet, kjærlighetens veier er uransakelige..) Får du da lov til å gifte deg med han/henne? Eller må vedkommende konverteres til de DU tror på? ""jeg kan gifte meg med hvem jeg vil ja! ingen som kan si no på det.. har ikke vert tvangsekteskap i min familie! helt ærlig. som sagt Generaliserngene er flotte! men jeg har truffet på en nærve nå. så jeg tror du ser hva jeg mener."" Og kommer du til å ha sex med han/henne om han/henne var 9 år, slik den store profeten gjorde? ""bor i norge, det er 2011, har ingen interesse av barn. men du virker meget opptatt av dette da.."" hahaha traff igjen! å jeg driter i hva profeten gjorde for 1600 år siden.. likedan som at jeg driter i hva faen som står i biblen av faenskapet! men når du reagerer på at jeg kaller deg rasist, da må jeg flire! for som sagt! du har mange fine uttalelser om alle muslimene! Ikke for å komme her og ødelegge moroa men, muslimer er ingen egen rase. Og dersom man kritiserer muslimer, det være seg alle eller ingen, så er det ikke rasisme. Rasisme er å hate andre raser, det ligger i navnet. RWS viser heller ikke noe tydelig "hat" mot islam, bare ser at han er meget skeptisk til islam, og profeten. Jeg selv er det, men jeg er jo ingen rasist. Hadde jeg vert det så ville jeg aldri dratt til Egypt, for der er det jo bare mørkhudede muslimer ha en fin dag da! Edit: det er jo også forskjeld på år 600 og år 2011 da er det ikke? Det er en forskjell og det burde alle ta innover seg. I dag burde vi forholde oss til moderne skrifter, dersom vi søker sannheten. Vi er kommet lenger nå enn de hadde kommet da. Vi kan selvsagt gå inn i eldgamle skrifter for å forstå datiden, men vi kan ikke bruke dem som en oppskrift på hva som er sant for nåtiden. Verken profeten eller andre samtidige kunne umulig vite hvordan verden så ut over to tusen år etterpå. Hvis han hadde skrevet skriftene i dag, hva ville da ha skjedd? Jo, hans bok ville blitt ansett som ren underholdning, og boken ville blitt solgt i kiosker og i butikker slik som Jo Nesbø, J.R.R Tolkien og så videre. Det samme gjelder den populistiske bibelen. Begge bøkene er svært manipulerende, og består av groteske ting som vi i det moderne samfunnet tar avstand fra, både Muslimer og andre som ikke bekjenner seg til Islam. Jeg mener at alle burde gå inn i seg selv, å spørre seg selv: Er dette faktisk sant? Hva om det ikke er sant? - Dersom Al Qaida hadde tenkt slik, og også følt på tvilen, littegranne, så ville mange liv også vært spart... Noe som ville tjent alle parter. Det ville i stor grad tjent Islam dersom det ikke fantes muslimske terrorister. Ikke missforstå: Jeg sier ikke at alle muslimer er terrorister. Jeg vet at det er et veldig lite fåtall av muslimer som gjør dette. Akkurat som et fåtall kristne (f.eks KKK) brenner folk på kors og liknende... Men jeg vil bare at dere tenker over hva dere tror på. At dere setter dere ned å leser Koranen, og Bibelen. Spesielt den du ikke har lest av to, hvis du i det hele tatt har lest noen av dem. Jeg har lest mye i Bibelen, og jeg har lest en del i Koranen (noen mener den jeg har lest er feil oversatt fordi den ikke er så brutal eller grusom som den opprinnelige, men det har jeg ikke tatt noe standpunkt til). Les skritene, og vurder hver enkelt setning opp mot dagens selvinnlysende moral, etikk og praksis. jeg mener det er ikke bare i islam det har vert barnepuling er det? kan jo nevne i fleng PRESTEr som knuller altergutter.. Det er like feil uansett hvem som gjør det... Ekstra ille er det når folk med en slik posisjon utnytter den til å begå slike grusomme handlinger mot barn. nytter ikke å e på det på denne måten vettu.. jaja så knulla profeten barn... men det gjør vel ikke alle muslimer til pedofile gjør det? Det gjør det ikke. Men at dere følger et tvilsomt forbilde, det er innlysende, med tanke på hva slags person han var. =) Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) turbonella har jo rett! Det er derfor Khomeinis 'lille grønne' tillater seksuelle handlinger med syv år gamle jenter, bare de ikke penetrerer henne før hun er ni år gammel. Men gamle Khomeini var jo litt human, det skal han ha, hvis man ødelegger jentungen nedentil og senere skiller seg fra henne skal man underholde henne økonomisk resten av livet. I Iran er også aldersgrensen for dødsstraff 15 år for gutter og ni år for jenter, er vel en sammenheng der tenker jeg. Et generelt spørsmål som interesserer meg, skrev jeg noe stygt om alle muslimer nå? Eller bare om et element innen en bestemt tolkning av Islam? Kilde på aldersgrense for dødstraff? Du snakker jo om Khomeni og ikke meg. Helt riktig, jeg snakker om Khomeini og en bestemt tolkning av Islam. Ikke nødvendigvis deg. Betyr det at jeg skrev noe stygt om alle muslimer? Endret 15. august 2011 av Clarkson 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 men når du reagerer på at jeg kaller deg rasist, da må jeg flire! for som sagt! du har mange fine uttalelser om alle muslimene! ER man rasist hvis man nevner alle muslimer? Er man rasist når man kristiserer en religion? ha en fin dag da! Edit: det er jo også forskjeld på år 600 og år 2011 da er det ikke? jeg mener det er ikke bare i islam det har vert barnepuling er det? kan jo nevne i fleng PRESTEr som knuller altergutter.. nytter ikke å e på det på denne måten vettu.. jaja så knulla profeten barn... men det gjør vel ikke alle muslimer til pedofile gjør det? Ang. altergutter. To gale gjør ikke en rett vet du. Det er vel heller at det er lov til å gifte seg med mindreårige i islam som er greia har, for se som faktisk gjør det skyver jo bare profetens eksempel frem for seg og da er det vel ingen muslim som kan nekte dem det, er det vel? Dette er jo det profeten gjorde som mange etterlever og derfor er det OK.... Og ja, vet at det er stridigheter innad i islam også, der den ene parten slår den andre parten ihjel over en lav sko og vice verca... Har aldri helt skjønnt denne bil bombingen og andre drap de ekstreme muslimene rettferdiggjør jeg, for det går jo først og fremst ut over muslimer og hvordan forsvarer de slikt liksom? De er liksom ikke eksteme nok og fortjente derfor å dø eller noe slikt? Og Prettyboy, selvfølgelig svarer du ikke på det andre, for heller ikke du kan velge fritt selv om du gjerne vil ha oss til å tro det. Hvis ikke hadde du svart på spørsmålet om du kan gifte deg med ei som er ikke muslim... Så det kan du altså ikke? 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Har du noen kilder der hun er eldre? Jeg fant tross alt dette på en skole-side. (En skole for Jøder og Muslimer) Nei, har egentlig ikke no kilder på at hun kunne vært eldre utenom de historiske punktene jeg nevnte ovenfor. Det er helt greit. Men da må man også gå med på at pedofili (noe som strengt tatt er fy, fy) var vanlig på den tiden. Ja, det er fy, fy men muligens det var vanlig på den tiden, og ikke ble sett ned på og ble klart for pedofili. Uansett: Hvorfor har ikke Allah sagt noe om dette? Hvorfor har ikke din Allah skrevet ned noen lovord angående det å forgripe seg på barn? Han var jo meget klar på homofile handlinger, men overgrep mot barn, det syntes han er helt greit? I alle fall har han ikke nevnt det med et ord... Så da kunne jo Muhammed bare forsyne seg? Forsyne seg? Du skal ha det til at han forsynte av flere 9åringer, men hadde han vært pedofil, så hvorfor giftet han seg med Khadija som var 15år eldre enn han? Hva med de andre konene: Um Salamah kom fra en mektig klan, Maksum. Hun var enke, og hadde fire barn. Um Habiba var datter til Abu Safian, den mest innbitte av Muhammads fiender. Hun var nylig skilt, og levde i landsflyktighet i Abbysinia. Sawda var enke etter Sakran, en tidlig muslim. De var begge tvunget i landsflyktighet til Abassinia. Etter mannens død levde Sawda i fattigdom, til Profeten giftet seg med henne og ga henne et bedre liv. Hadde han vært pedofil, så hadde han vel fortsatt å giftet seg med 9 åringer, 6 åringer og ikke eldre kvinner, enker osv?? Og profet hadde jo makt til å gjøre akkuratt som han ville, så hvorfor gifte seg med eldre kvinner og ikke småbarn som en pedofil med makt hadde gjort? Ja. Hva slags grunner hadde han? Hvorfor gjorde han det? Ønsket Allah at han skulle gjøre det? Han giftet seg med Aisha, datter til Abu Bakr, som var hans nære følgesvenn. Det bygget samhold og styrket nære relasjoner dem imellom. Og du er ikke støtende nei, bare å spørre i vei Betyr det at jeg skrev noe stygt om alle muslimer? Nei, og hva er poenget ditt? Venter fortsatt på kilde Clarkson ang dødstraff? Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Nei, og hva er poenget ditt? Venter fortsatt på kilde Clarkson ang dødstraff? Spørsmålet er vel heller hva som er poenget ditt? Nå vet jeg ikke om de 'revolusjonære lovene' har blitt endret, men her er i hvert fall en side som virker nogenlunde seriøs og som bygger opp under påstanden min. Legg merke til at den yngste jenten som har fått dødsdom bare var ti år gammel. http://www.capitalpunishmentuk.org/iranfem.html Legg forøvrig merke til denne uttalelsen: Under Revolutionary law, young girls who were sentenced to death could not be executed if they were still virgins. Thus, they were "married off" to Revolutionary Guards and prison officials in temporary marriages and then raped before their execution, to prevent them going to heaven. Iran henretter barn, det er et faktum. Men, det er mulig jeg tar feil om aldersgrensene. Men, selv om jeg har misforstått lovene om dødsstraff, som er logiske hvis man følger tankegangen om at hvis en ni år gammel jente er gammel nok til ha seksuelt samvær med som en voksen så er hun voksen nok til å bli henrettet også, aldersgrensen for gutter virker mer tilfeldig, men det ser ut til at man har dømt gutter under femten til dødsstraff og, hva endrer egentlig det? Khomeini legaliserte uansett pedofili og seksuelt misbruk av barn. Så, hva er egentlig poenget ditt? Endret 15. august 2011 av Clarkson Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Det blir alfor mye fud.. Lavalder for ekteskap i Iran er 16 år for jenter og 18 for gutter. Det var tidlige 18, men Iran slet med samme problem som oss i vest, dvs. at ungdom i økende grad tok høyere utdannelse (i Iran er 60% av universitet- og høyskolestudenter jenter) og generellt drøyet ungdom lengre med å gifte seg http://www.guardian.co.uk/world/2010/nov/21/iran-ahmadinejad-girls-marry-16 Og ikke nok med det, men > gj.snitt alder for inngått ekteskap hadde steget til rundt 25 år Endret 15. august 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jepp, du oppfatter heller ikke at jeg snakker om Khomeinis tolkning av Islam slik den er fremstilt i hans 'Lille grønne', ikke om Iran generelt. Straffelovgivningen i Iran var et sidespor siden vi egentlig skulle diskutere aksept av pedofili i den arabiske verden, og jeg burde ikke blandet det inn, så nå er vi ferdig med den saken håper jeg. Burde det ikke være mer interessant å se på hvorfor Khomeini tolket de islamske skrifter som han gjorde og hvordan kom frem til den slutningen han gjorde, for i praksis legaliserte han faktisk pedofili og misbruk av mindreårige. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ja folk tolker på mange ulike måter. Såvidt jeg vet er barneekteskap inne den muslimske verden kun lovlig i Jemen og Afghanistan (om muligens noen stammer i Afrika) Dvs. det er ikke generellt legalisert. Eller hvis du er uenig så begrunn det Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg er mer nysgjerrig på hvorfor du er så opptatt av å unngå spørsmålet jeg stiller. Jeg har aldri påstått at det er generelt utbredt, så hvorfor skal jeg begrunne påstanden? Jeg får gjenta spørsmålet. Burde det ikke være mer interessant å se på hvorfor Khomeini tolket de islamske skrifter som han gjorde og hvordan kom frem til den slutningen han gjorde, for i praksis legaliserte han faktisk pedofili og misbruk av mindreårige. Greier du å forholde deg til det denne gangen? Eller kommer du til å prøve å finne på en annen grunn til å unngå spørsmålet? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Clarkson du spør: Et generelt spørsmål som interesserer meg, skrev jeg noe stygt om alle muslimer nå? Eller bare om et element innen en bestemt tolkning av Islam? jeg svarer: Kilde på aldersgrense for dødstraff? Du snakker jo om Khomeni og ikke meg. Igjen spør du: Helt riktig, jeg snakker om Khomeini og en bestemt tolkning av Islam. Ikke nødvendigvis deg. Betyr det at jeg skrev noe stygt om alle muslimer? Jeg trodde jeg hadde svart på spm, at du snakker om Khomeni og ikke meg, med andre ord, NEI du snakker ikke stygt om alle muslimer. Og jeg skjønner ikke hva du skal fram til så jeg spør:Nei, og hva er poenget ditt? Venter fortsatt på kilde Clarkson ang dødstraff? Og nå spør du meg, hva poenget mitt er? Da spør jeg deg igjen, hva er poenget ditt, hva er du skal fram til?? Og attpåtil så gir du meg denne linken: http://www.capitalpunishmentuk.org/iranfem.html som kilde på at Iran dreper barn? Endret 16. august 2011 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, det var et sidespor, beklager det. Hvis du ikke er interessert i å diskutere spørsmålene jeg stiller så er vi ferdig her, regner jeg med. Lenke til kommentar
baran Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Og Prettyboy, selvfølgelig svarer du ikke på det andre, for heller ikke du kan velge fritt selv om du gjerne vil ha oss til å tro det. Hvis ikke hadde du svart på spørsmålet om du kan gifte deg med ei som er ikke muslim... Så det kan du altså ikke? har svart deg på det! men kan godt igjen.. jeg har full mulighet til å velge selv.. kommer det som en overaskelse??? ha en aldeles trivlig aften guttebassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå