Mr.M Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Gruppen jeg kritiserer er: Muslimer som tillater ekteskap mellom menn og barn, med profetens gjerninger som inspirasjon eller unnskyldning. Nei, indirekte kritiserer du enkle primitive mennesker hovedsakelig på landsbygda i afrika, og Afghanistan, som aldri engang har hørt ordet pedofili (som forøvrig ble oppfunnet av en tysk psykolog i 1850) Typisk har familen 5-10 unger man skal brødfø, og har man ei datter som er gyteklar så gifter man henne bort så fort som mulig, gjerne til en eldre nabo-sønn eller en eldre med mye geiter og jord. Eller som også skjer, døttre kan bli brukt som "freds-gave" for å bilegge gamle stridigheter og landsbyfeider. Men alt dette skjer med sermonier og deltagelse av slekt osv. og er seriøst ment. Dette er strabasiøs tilværelse og hardt liv for overlevelse, og noe helt annet enn å sitte i urbane Norge å være besserwissere. Å heletatt ta i bruk "pedofile" (med alt hva vi vanligvis forbinder med ordet) om disse menneskene faller på sin egen urimelighet. Så har man endel tilfeller som er mer kritikkverdig, der hvor (utdannede) rike sjeiker og businessmenn fra Saudi, Bahrain, etc. får tak i purunge jenter fra Jemen, med åpenbart kun seksuelt motiv. Men dette er ikke stuerent (tiltross for at det ikke finnes nedre aldesgrense på ektekap i Jemen), noe pengesummene som er innvolvert indikerer. Det betales opptil 100 000, man bistås av mellomenn etc. så dette er på kanten selv der. En jemetistisk lokal unggutt i 20-åra hadde selvsagt ikke behøvd å betale slikt i medgift for ei jente, for å si det sånn. Men som overalt i verden, finnes det også her noen som lar seg friste av mye penger. Det siste, dvs. rent sexkjøp er nok det letteste å bli kvitt Det første derimot, som bygger nesten mer på tradisjon enn religion, tar det nok generasjoner før forandrer seg. (og btw, kan du "vennlist" ta vekk Iran fra "lista" de? Laveste ekteskapsalder er 16 år for jenter - 18 år for gutter) (gjennomsnittsalder for inngåtte ekteskap er 28,8 år menn og 26,1 år kvinner) 2 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Finally a fåkkings voice of sanity I was getting a mite disturbed by the endless imbecilic, aspergian ignorance Today was a good day Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Men alt dette skjer med sermonier og deltagelse av slekt osv. og er seriøst ment. Det er seriøst ja, faktisk blodig alvor. Når jentene flykter tilbake til familien fordi de ikke vil være gift med en 50 år gammel mann, må de leve resten av livet i skjul, i frykt for sitt liv. Jenter som blir tatt kan bli drept eller lemlestet. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det er seriøst ja Jeg har en følelse av at du ikke VILLE ta poenget. Som var at tilknytningen til religion er svakere enn tradisjon og nødvendighet. Og at barn her i Norge som enda ikke har fått utviklet hjernen sin nok til å forstå hva perspektiv er, og derfor ikke takler å ta inn over seg betydningen av kulturell relativisme, egentlig ikke har så mye fornuftig å komme med. Hvor gammel er du? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Gruppen jeg kritiserer er: Muslimer som tillater ekteskap mellom menn og barn, med profetens gjerninger som inspirasjon eller unnskyldning. Nei, indirekte kritiserer du enkle primitive mennesker hovedsakelig på landsbygda i afrika, og Afghanistan, som aldri engang har hørt ordet pedofili (som forøvrig ble oppfunnet av en tysk psykolog i 1850) Typisk har familen 5-10 unger man skal brødfø, og har man ei datter som er gyteklar så gifter man henne bort så fort som mulig, gjerne til en eldre nabo-sønn eller en eldre med mye geiter og jord. Eller som også skjer, døttre kan bli brukt som "freds-gave" for å bilegge gamle stridigheter og landsbyfeider. Men alt dette skjer med sermonier og deltagelse av slekt osv. og er seriøst ment. Dette er strabasiøs tilværelse og hardt liv for overlevelse, og noe helt annet enn å sitte i urbane Norge å være besserwissere. Å heletatt ta i bruk "pedofile" (med alt hva vi vanligvis forbinder med ordet) om disse menneskene faller på sin egen urimelighet. Så har man endel tilfeller som er mer kritikkverdig, der hvor (utdannede) rike sjeiker og businessmenn fra Saudi, Bahrain, etc. får tak i purunge jenter fra Jemen, med åpenbart kun seksuelt motiv. Men dette er ikke stuerent (tiltross for at det ikke finnes nedre aldesgrense på ektekap i Jemen), noe pengesummene som er innvolvert indikerer. Det betales opptil 100 000, man bistås av mellomenn etc. så dette er på kanten selv der. En jemetistisk lokal unggutt i 20-åra hadde selvsagt ikke behøvd å betale slikt i medgift for ei jente, for å si det sånn. Men som overalt i verden, finnes det også her noen som lar seg friste av mye penger. Det siste, dvs. rent sexkjøp er nok det letteste å bli kvitt Det første derimot, som bygger nesten mer på tradisjon enn religion, tar det nok generasjoner før forandrer seg. (og btw, kan du "vennlist" ta vekk Iran fra "lista" de? Laveste ekteskapsalder er 16 år for jenter - 18 år for gutter) (gjennomsnittsalder for inngåtte ekteskap er 28,8 år menn og 26,1 år kvinner) Først og fremst, angående Iran -- er det her en artikkel om utviklingen av barneekteskap etter revolusjonen: http://www2.hu-berlin.de/sexology/IES/iran.html More conservative Mullahs in Iran have construed the phrase “age of understanding” to mean age of readiness for marriage. The Islamic regime of the Ayatollah Khomeini has encouraged a return to this interpretation, promoting child marriages in which the 9-year-old girl joins her husband’s household (patrilocal). The marriage, however, is not consummated until after her first menstruation. The child bride often shares a quilt at night with her mother-in-law, who, because of the prevalence of cousin marriage, is more often than not the bride’s paternal or maternal aunt. Åltså: Konservative muslimer støtter som oftest profetens gjerninger, mens vestlige og sekulære muslimer mener at profeten ikke hadde sex med et barn og følger dermed fremdeles profetens eksempel, bare at de ignorerer historiske kilder om Muhammed i prosessen. Det er dette jeg har sagt hele tiden: For konservative rettroende muslimer, er barneekteskap en del av islam. Siden du nevner Afrika, kan du ikke kjøre en sammenligning mellom religioner og barnebruder i afrika basert på nasjoner, så kan jeg heller finne BNP per capita? Jeg har ikke brukt ordet pedofili om mennesker som tar barnebruder -- jeg fokuserer utelukkende på at jentebarna får det verre enn normen i de gitte landene, uten å angripe menneskene som tar barnebruder: Alt går til helvete for barnebruder, i forhold til vanlige barn fra de samme områdene. Mener du virkelig at muslimer ikke kan synes at Muhammed er et godt eksempel for ekteskap, og slik sett være en kilde til problemet for muslimene sin del? Hvorfor fortsetter praksisen i vestlige land? http://www.dailymail.co.uk/news/article-1063605/Nine-year-old-brides-saved-authorities-married-Muslim-weddings.html http://www.dailymail.co.uk/news/article-530295/More-3-000-Asian-children-vanishing-school-forced-arranged-marriages.html Rent statistisk sett vil under 10% av tilfellene bli oppdaget, akkurat som med vanlige overgrep. =============================== EDIT: En viktig artikkel fra UNICEF som alle bør lese!!! http://www.unicef.org/publications/index_26024.html Umiddelbare tanker: Det er halvparten så mange av de 20% RIKESTE som gifter bort barna som de 20% fattigste. Om 10000 barn blir giftet bort blant de som sulter, vil 5000 barn bli giftet bort blant de som lever i overflod. Endret 22. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Daily Mail headline generator er en kjekk sak som i likhet med Daily Mail og ukritisk kildekrafsing i søpla, spyr ut tøys og vas i alle regnbuens farger. Resultat av ti kjøringer: HAVE HOODIES TAXED DRIVERS? HAS THE LABOUR PARTY DESTROYED YOUR PENSION? WILL THE GERMANS RUIN TAXPAYERS? WILL CHAVS MAKE HOMEOWNERS OBESE? WILL PAEDOPHILES DESTROY YOUR MORTGAGE? HAS POLITICAL CORRECTNESS DEVALUED BRITISH JUSTICE? ARE FOXES CHEATING DRIVERS? ARE THE UNIONS DEVALUING YOUR PENSION? HAS THE EURO STOLEN FROM ENGLAND? HAS THE METRIC SYSTEM RIPPED OFF BRITISH SOVEREIGNTY? I sakens anledning nevnes også "The (New) Daily Mail Oncological Ontology Project": An ongoing quest to track the Daily Mail's classification of inanimate objects into two types: those that cause cancer, and those that cure it. Greit utvalg derifra: * Having sex twice a week can reduce heart disease in men by half, study reveals * Breast milk is NOT better than baby formula, scientists claim "Avoiding formula, they are told, will cut the odds of a child being a fussy eater in later life, as well as cut the woman’s odds of some cancers and help with weight loss." * Mistletoe, a new branch of cancer treatment "Scientists have found an extract of the plant could help to fight bowel cancer, which affects 37,500 a year in the UK." * The vitamin jab that shinks tumours in a day "A vitamin jab that shrinks tumours in a day is being hailed as a powerful new treatment for cancer. British researchers who are testing the therapy say injecting an extract of vitamin E into the bloodstream has a rapid effect." * Girls who have sex in their teens are at greater risk of developing cervical cancer Women double the risk of developing cervical cancer if they have sex at an early age, warn researchers. Hva angår "The International Encyclopedia of Sexuality" (Edited by Robert T. Francoeur) og utgitt av Continuum forlag (Continuum is a leading independent academic publisher, unconstrained by the interests of any global media group or academic institution), har jeg vel bare en ting å si. Poo-poo on your judgement. Jeg vil anbefale deg - og dine likesinnede - å slå opp på hva kildekritikk er. Lite hint: Det er IKKE å finne det du vil finne og drite i hvor troverdig det er. Og jeg vil anbefale et mer kritisk blikk på massemedia. Du kan starte med Charlie Brooker's Screenwipe, og denne episoden: 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) ... ... Så hva er galt med Continuum forlag -- rent bortsett fra at de har begått DØDSSYNDEN over alle synder -- å ikke være enige med deg? Jeg vet at det er helt utilgivelig, men rent bortsett fra at de ikke er enige med deg -- hva er problemet? Og hva er problemet med UNICEF? Hvem er det som er gode kilder for deg? Kom med navnene på noen GODE forskere som forsker på seksualitet. Artikkelen fra Iran er skrevet av: Paula E. Drew, Ph.D.; Updates and comments by Robert T. Francoeur, Ph.D.; Comments by F. A. Sadeghpour http://www.kinseyinstitute.org/ccies/ PAULA E. DREW, PH.D. Dr. Paula Drew, a British-born cultural anthropologist, held consecutive tenured positions at the University of Tabriz in northern Iran and the National University of Tehran for fourteen years between 1964 and the fall of the Shah in 1978. In these universities, she taught Iranian women French, German, English, and psychology in Persian. For three years, she served as academic and personal advisor to female students in the humanities. She also ran a clinic for mothers and babies in an Iranian oasis community for almost ten years. Field-note observations formed the basis for her doctoral thesis in anthropology, Arranging Marriages in Iran, at Rutgers University, New Jersey. At present, she teaches anthropology and a cross-cultural humanities core course at Fairleigh Dickinson University, Madison, New Jersey. http://www2.hu-berlin.de/sexology/IES/contributors.html Doktorgradsutdannede kvinner med lang fartstid og over ti års erfaring med mødre og deres barn i Iran. DEM kan man i alle fall ikke stole på at de vet noe om kvinner og barn i Iran! Hun er sikkert en øgle, medlem av new world order eller en sosialist eller noe slikt! Huff! Løp og gjem deg før hun sporer din IP-adresse også! ================ Jeg husker godt sist gang TV2 kom med overskriften "kur mot kreft"... Forskerene kunne fortelle at det virket på rotter... mot livmorhalskreft... som vaksine... som virket på halvparten av rottene og bare forebygget livmorhalskreft... det var ikke sikkert at det ville virke på mennesker. "Kur mot kreft". Mmmmm. Media kan ikke formidle vitenskap for 5 øre. Endret 23. juni 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ett spørsmål til dere som "vet", når man får mensen for første gang, vil det si da at kroppen er klar for å føde ett barn ? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Ett spørsmål til dere som "vet", når man får mensen for første gang, vil det si da at kroppen er klar for å føde ett barn ? Niks, da løper man risikoen å få fødselsskader, som f.eks. at man revner ned til endetarm og driter resten av livet igjennom både rau og vagina. Mindre gøy. Beste alderen for å få barn, etter det jeg løst husker, er når man er 25. Derfor burde alle kvinner som blir gravide før ELLER ETTER 25 få fosteret tvangsabortert. Fordi ellers er det ikke optimalt. Hum, eller kanskje ikke. Uansett er det ikke som om man går rundt i sirkel i noe høy i låven et par ganger og legger seg ned for å føde, man har faktisk litt hjelp til å føde, selv i Afrika. Så konsekvensene av for tidlig graviditet og fødsel, er en noe annen diskusjon. Verdens yngste mor fødte forøvrig da hun var fem og et halvt. EDIT: Med noe forbehold her, da jeg er usikker på hvilken rolle ernæring spiller inn - slik at alderen for inntruffet menstruasjon har i Norge (og jeg antar, andre industriland), gått kraftig (17-10 år, etter hva jeg husker) ned de siste par hundre år. Lurespørsmål, egentlig. Endret 23. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Okei, så hva betyr det når man får mensen da? hørtes veldig rart ut det du sier, så det hadde vært bra om du fortalte meg hva kroppen mener når man har fått mensen Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Okei, så hva betyr det når man får mensen da? hørtes veldig rart ut det du sier, så det hadde vært bra om du fortalte meg hva kroppen mener når man har fått mensen Tror ikke jeg er istand til å gi et godt nok svar til det. Det jeg kan si, er at i industri-land så har puberteten for jenter blitt forskjøvet til MYE tidligere enn for ikke så veldig mange tiår siden. Til at det i Danmark er >50% som får første menstruasjon i åtte-årsalderen Man snakker om at årsakene er at barna spiser mer fettholdig mat, at det er veksthormoner i maten og såpa og lufta og pseudo-veksthormoner i plastikk og Allah (måtte hans navn velsignes) alene vet hva. I alle tilfeller er det litt feil spørsmål du kommer med. Det at mensen er påbegynt kan du ikke uten videre ta til inntekt for at nå er alt helt ferdig og klappet og klart til full bruk. Det er en modnings-prosess som kjører der, og den går, etter det jeg forstår, over noen år. Men dette blir et mer medisinsk spørsmål, og det hadde passet bedre i en annen tråd, f.eks. under Helse, "Er man klar til å føde når man har fått mensen?". Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ser ikke store forskjellen på at de tilater pedofili i enkelte deler av den arabiske verden, og at vi tillater homofili i den vestlige. Begge deler er resultat av milijøskader og "trender" Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ser ikke store forskjellen på at de tilater pedofili i enkelte deler av den arabiske verden La oss i all stillhet gå forbi dette tøvet ditt med homofili. For det første. Pedofili er når du TENNER PÅ barn. Pedoseksualitet er når du HAR SEX MED barn. Hva "barn" er, er i vår del av verden definert som "ikke ferdig med puberteten". I andre deler av verden er det definert som "har ikke påbegynt puberteten". Værsågod legg kabal. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kanskje ikke uten videre men som oftest. Kuk er mye mindre en ett baby hode, just saying Men det er jo en anna diskusjon så Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Står det noe sted hvor gammel hun var første gang hun hadde sex? Ja Hvor da? Kan du komme med en kildehenvisning? Og - for ordens skyld - hvor gammel står det at hun var første gang hun hadde sex? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hvor da? Kan du komme med en kildehenvisning? Og - for ordens skyld - hvor gammel står det at hun var første gang hun hadde sex? Først, om du vil, kan du lese om hadith: linkOg her har du tekstene på engelsk: link I Sahih Bukhari, bok 58, tekst nummer 236, kan vi lese følgende: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old. Og i Sahih Bukhari, bok 62, tekst nummer 64: the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years. Men hvis det ikke er tydelig nok så har du følgende i Sunan Abu-Dawud, bok 5, tekst nummer 2116: Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old." 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Kan jo godt forstå at muslimene blir litt heite i pappen når noen kritiserer muhammed the child abuser, for selv ikke de mest ignorante mennesker klarer å "forsvare" sex med en ni år gammel jente.... Det er, blir og kommer alltid til å bli pedofili samme F hvor hellig fyren må ansees å være... Personlig syntes jeg fryktelig synd på jenter som lever opp i strengt muslimske land og som må underkaste seg slike syke mennesker som tror at det en syk pedofil mann gjorde for 1400 år siden på noen måte var riktig... Mannen var jo en seksuell avviker og som om ikke det var nok har han forledet 1300 millioner mennesker til å tro at pedofili er greit... Fy pokker så fordummende religion er! Lurer på om de hadde hatt sex med mora si hvis muhammed hadde sagt at det var greit jeg...? De må jo være like syke som profeten sin for å ha lyst på sex med barn.... Men klart, det er jo bare min mening da. Det kan jo hende at muslimer faktisk liker sex med barn for alt jeg vet, UTEN at det gjør det noe mindre kvalmt for det... Endret 29. juni 2011 av RWS Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er, blir og kommer alltid til å bli pedofili samme F hvor hellig fyren må ansees å være... Ikke ALLTID faktisk. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er, blir og kommer alltid til å bli pedofili samme F hvor hellig fyren må ansees å være... Ikke ALLTID faktisk. Nei ikke alltid... Ikke hvis den moralske standaren senkes ned på det samme lav målet muslimer tydeligvis befinner seg.... Men i henhold til dagens standard er dette pedofili jo.... og vil alltid være det med den moralske standarden... Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er, blir og kommer alltid til å bli pedofili samme F hvor hellig fyren må ansees å være... Ikke ALLTID faktisk. Nei ikke alltid... Ikke hvis den moralske standaren senkes ned på det samme lav målet muslimer tydeligvis befinner seg.... Men i henhold til dagens standard er dette pedofili jo.... og vil alltid være det med den moralske standarden... Alder å størrelse må også stemme, sjekk feks ut Da Yuan Lin Ying Zhen - 22 år gammel Hadde hun vært 9 på ett mystisk vis så hadde det nok ikke vært pedofilt, men verre er det hvis en jente ser ut som en 9 åring (som en vanlig 9 åring som oftest ser ut) men er la oss si 16 år, da er nok pedofilt, hvis du forstår den kanskje dårlige forklaringen min, det er iværtfall sånn jeg ser på ting, hadde jenta sett ut som en 9 åring, men er 16 år, så hadde jeg ikke hatt sex med henne. Ting må liksom stemme, men ja, som oftest er 9 åringer så små at det går under pedofili ja, men ikke absolutt ALLTID uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå