funkweb Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er PCI-E kort bedre enn de ordinære SSD diskene?? https://prisguiden.no/produkt/ocz-revodrive-110gb-146849 Microplex har annonsert dette kortet som ukens tilbud på 1995,- Hva syns dere om denne kortet? Jeg vet ikke med dere, men selv syns jeg prisen ikke er alfor mye.. men klart, det er penger. Er bare redd for å gjøre en dårlig deal. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Både ja og nei. Ja de er bedre enn EN single SSD disk, men disse er SSDer som er satt opp i RAID 0 og smellt inn på ett PCI-E kort. Med andre ord, på en Intel plattform kan du handle 2x SSDer og sette dem opp i RAID selv og faktisk få BEDRE ytelse enn disse PCI-E kortene. Årsaken er at RAID kontrolleren de bruker er billig ræl kontra det som er standard på hovedkort. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Er OCZ Revodrive noe billig ræl? Trodde Revodrive, særlig X2 hadde fått ganske grei omtale? Endret 10. mai 2011 av killerost Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Som sagt, den er bra til du sammenligner med hva som er dens virkelige konkurrenter. SSD i RAID 0, raid kontrolleren de bruker er billig ræl, hadde den vært av kvalitet så stiger prisen fort med 3-5 tusen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Tviler på du kan si det samme om: OCZ VeloDrive 1,2 TB? Eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er diskene de tar seg betalt for, kontrolleren er vell den samme uten at jeg har hatt en å prelle av kjøleren for å se under. Skikkelige kontrollere koster skjorta, Nizzen har hatt noe lignende, men han stiller med heftig kontroller bak hele greia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå