skidd Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hei. er det noen her som har/vet en kode eller hvor det ligger exe fil eller noe sånt som man kan skrive inn eller åpne for å komme direkte til "Endre passord" på windows server 2008 R2 istede for å måtte gå på Start -> Windows Sikkerhet -> Endre passord? Takk for alle svar Lenke til kommentar
skidd Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Bør vel gå med en .bat fil? Det kan gå, det tenkte ikke jeg på, jeg kan jo teste det ut ;-) Lenke til kommentar
skidd Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) har googlet litt å finner ikke noen spess plass der det står om hva jeg kan skrive inn for og åpne det, men vet noen om hva jeg kan skrive i bat filen sånn når jeg trykker på den så kommer jeg direkte inn på "Start -> Windows Sikkerhet? eller om noen vet hvor selve filen til Windows security.exe ligger? Endret 10. mai 2011 av skidd Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Herregud så mye tungvint, nei det finnes ikke en "kode" for å gjøre det. Men det finnes en exefil som du kan kjøre for å gjøre for å få det opp: http://www.dabcc.com/downloadfile.aspx?id=237 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Herregud så mye tungvint, nei det finnes ikke en "kode" for å gjøre det. Men det finnes en exefil som du kan kjøre for å gjøre for å få det opp: http://www.dabcc.com/downloadfile.aspx?id=237 kan ikke beskylde deg for å gjøre det noe lettere... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Mnja, det er veien man må gå for å få en enkel "klikk her for å endre passord" til brukere som synes det er for tungvint å trykke ctrl+alt+del eller gå under kontrollpanelet. Btw: Det er vanskelig for brukere å trykke ctrl+alt+del på terminalserveren, iallefall når det er slike ting jeg bruker å deaktivere.... og at de skal ha tilgang til kontrollpanelet på en terminalserver er bare å glemme. (iallefall hvis det er snakk om vanlige brukere) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Mnja, det er veien man må gå for å få en enkel "klikk her for å endre passord" til brukere som synes det er for tungvint å trykke ctrl+alt+del eller gå under kontrollpanelet. Btw: Det er vanskelig for brukere å trykke ctrl+alt+del på terminalserveren, iallefall når det er slike ting jeg bruker å deaktivere.... og at de skal ha tilgang til kontrollpanelet på en terminalserver er bare å glemme. (iallefall hvis det er snakk om vanlige brukere) Helt enig. Om trådstarter ikke kan gjøre det ved 3 musklikk, så er det ikke mulig å gjøre det ved ett eller to klikk. Endret 31. mai 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
enden Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er ikke Windows Security-panelet publisert på startmenyen som standard for 2008 R2? Hvis ikke så gjør det. Enklere får du det ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå