jonashaarr Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hei, jeg har hatt min Samsung r580 i ett år nå. Så for en uke siden etter jeg oppdaterte pcn, så sto det att Windowsen min ikke var ekte! Windowsen har funket feilfritt i ett år, og den er fullt å helt ekte! Har noen svar på hva jeg skal gjøre med dette? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Ringe microsoft/Produsenten å bevise at produktet er ekte? Normaltsett er å få ny produktnøkkel løsningen, men ja verken produsentene eller microsoft gir en ny lisensnøkkel uten videre. De må ha en god grunn. Eller drite i advarselene, hvis du har kjøpt lovlig lisens (OEM) gjennom maskinen, har du ingenting å frykte. Men det hender at en del av maskinene slår seg av, og slutter å fungere. Så sant windows update funger. Reinstallasjon vil nok virke en kort periode, men ja er selv lei av OEM. Så hvis det ikke finnes andre alternativer så er technet lisens løsningen. Er lei av at microsoft tjener penger på "kopibeskyttelser" men slik er livet for befokningen blitt. Jeg håper selv å slippe å hjelpe folk med disse problemene. Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Om du har kjøpt lisensen i vanlig butikk eller direkte fra Microsoft, så kan du jo ta kontakt med Microsoft for å høre om de kan hjelpe. (fullversjon eller oppgradering) Er det en lisens som fulgte med en pc når du kjøpte den, må du kontakte leverandøren av pcen for hjelp. Siden Microsoft ikke hjelper til med OEM programvare fra andre produsenter. Er det en OEM lisens du har kjøpt selv, altså den billigste versjonen, har du ikke krav på hjelp i det hele tatt, men ville vel prøvd å ringe Microsoft for å se om de var snille. Er det en lisens du har kjøpt fra steder som Qxl, ebay etc, da har du garantert kjøpt katta i sekken, og pengene dine har du kastet bort. På slike steder er over 90% av alt som selges falske Technet lisenser. Du kan bruke dette programmet: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012 for å sjekke lisenstypen. Post dette bildet her, så kan jeg gi deg ett skikkelig svar. Endret 10. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Bør ikke legge ut slikt, uansett om du ikke ser hele keyen din. har du orginallisens som kom med maskinen, skal dette stå på et klistremerke en eller annen plass på maskinen din. Stemmer dette? |Edit| om det er OEM eller ikke, har vel lite å si. OEM betyr bare at den er kjøpt med et "hardware" produkt, når man byttet komponenter så brukes det "poeng", når man har byttet nok deler er summen for "høy", og den sier at lisensen ikke er brukende lenger. Har selv snakket med Microsoft om dette, og så lenge du bytter en del fordi den er slitt/defekt, er det ikke noe problem å få aktivert igjen, uansett om det er OEM. Du må bare ringe microsoft norge. Endret 10. mai 2011 av AllFather Lenke til kommentar
jonashaarr Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 det er ett serienummer under laptopen. viss jeg reinstallerer pcn,og pruker den koden, blir den gyldig igjen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Serienummeret (Maskinvare): Bruker du for å kontakte produsenten av maskinen med. Her står aktiveringkoden: På datamaskiner (Recovery partisjon) slipper du å skrive inn denne nøkkelen. På OEM versjoner kjøpt i butikk, står som regel nøkkelen på innsiden av esken eller på klistermerket. Å nei, selv om du reinstallerer og bruker windows update, hvis ikke noe feil har skjedd. Et programvare du har installert har forsøkt å endre microsoft sine dll filer som tror du forsøker å forfalske lisensen, så vil en reinstallasjon bare fikse problemet et kort stund. Beste er å kontakte produsenten å få ny lisensnøkkel, men noen produsenter skal ha penger for dette. Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Sjekk om systemtiden er rett... Oppdater den mot ntp://online.no Sjekk om systemtiden er rett... Oppdater den mot ntp://online.no Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Prøv denne: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Prøv denne: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409 Om det er Windows 7 er det ikke noe poeng å bruke dette, tror den bare er for XP uansett. For å bytte nøkkel i windows 7, eller skrive inn den samme for å aktivere på nytt, går du bare på egenskaper på Datamaskin på startmenyen og velger endre produktnøkkel nederst på siden. Uansett, vet ikke hvilket bilde du la ut, men det bildet jeg la ut på posten lengre opp er helt trygt å legge ut. Bare se på dette Microsoft forumet, alle legger ut denne infoen, og den er 100% trygg å legge ut. Du kan også kopiere ut teksten, og legge den til som "qoute" her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Kan trådstarter være vennlig å gi tilbakemelding om hva som er gjort og hvordan det gikk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå