Gå til innhold

Jens Stoltenberg nektet Kongen å dele ut krigskorset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er så uintressert, korttenkt og overfladisk, så er det ingen som tvinger deg til å delta i denne tråden. Hva lever du for? Samme det. Det er uansett en stor dag som jeg synes du burde evne å se, samtidig er det også en trist dag, selvfølgelig.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er så korttenkt og overfladig med å ikke bry seg om den dagen vi endelig fikk tyskerne ut av landet. Det er selvsagt flott at nazistene tapte andre verdenskrig, men jeg har intet behov for å feire det en gang i året, og jeg ser i alle fall ingen grunn til å hedre krigsveteraner når det er så lenge siden krigen.

Grunnen til at jeg i det hele tatt postet i denne tråden var vel først og fremst fordi det er fascinerende at folk kan bry seg så mye om noe jeg finner så uinteressant.

Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke monarkiet og i mine øyne trenger vi det ikke. Men! Når vi nå har dette kongehuset så synes jeg vi kan bruke det på en ordentlig måte. Kongen er kongen vår til døden. Jens Stoltenberg er statsminister i en kortvarig periode til.

Et annet poeng er at jeg ikke tenker på kongens "følelser" i denne saken, men heller soldatene som jeg syns regjeringen skubber under teppet. Vi må ta vare på dem. Kanskje det er dette regjeringen prøver å redde litt ansikt til? Ved å dele ut medaljen selv så støttet de soldatene etter så mye hardt vær? Ikke veit jeg. Men dårlig uansett. Kongen sin jobb.

Lenke til kommentar

Hele feilen er faktisk at Statsministerer ikke selv vet hvilke oppgaver som er hans og ikke. Tenk på om en arbeider har jobbet 50 år i en bedrift, også krever ordføreren å overrekke diplom og medalje istedenfor den øverste lederen i bedriften.

Den størte tabben til Stoltenberg, er at han ikke har lagt seg paddeflat fra begynnelsen, og sagt at han tok feil, og at det ikke vil skje igjen. Og selvsagt en god beklagelse til kongen.

Jeg er virkelig glad for at vi har konge i Norge. Tenk heller på hvor høy i hatten enkelte potikkere kunne blitt om de hadde blitt president.

Stoltenberg ønsker sikkert å bytte ut alle kongebildene i forsvaret med seg selv og sikkert.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...