Gå til innhold

Jens Stoltenberg nektet Kongen å dele ut krigskorset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er Kongens jobb. Skammelig oppførsel. Heldigvis viser det seg blant folket at Stoltenborg har driti på draget her. Av 40000 spurte, har 95% sagt seg uenig i avgjørelsen til disse nissene (db.no).

Hvis dette faktisk stemmer, er det noe av det småligste og kvalmeste jeg noensinne har vært vitne til.

+1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er jeg overlykkelig for at Stoltenberg nektet kongen å delta. Jo mer denne regjeringen driter seg ut dess mindre er sjansen for at det blir stortingsflertall til neste valg, så Stoltenberg kan bare kjøre på med fadeser, forbud, avgifter, overvåkning og alt annet som kan bidra til å sette den siste spikern i kista.

Nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at folkehukommelsen varer frem til neste valgdag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Enda en grunn til å kvitte seg med monarkiet.

Dette er en god grunn til å styrke monarkiet, eller i det minste sette stor pris på det. Etter denne saken endret jeg mitt syn på vår Konge på sekundet. Jeg fikk nesten tårer i øynene av å se hvor en god Konge vi egentlig har. Han aksepterte et "nei" fra en "folkevalgt" til tross for de følelsene han hadde. Nå har han også fått se og føle at de aller fleste i Norge setter pris på han og ønsker han som Konge. Hva skulle vi gjort om Stoltenberg fikk herje som han ville? Endelig satte Kongen ned foten for man har bare ikke så liten respekt for de som ofrer livet sitt og mer enn det for fedrelandet. Jeg tror Kongen visste at denne reaksjonen ville komme, jeg tror det er derfor han lot det skje. Husk på at regjeringen alltid har sagt at vi ikke er i krig, de har konstruert opp noen andre ord som "humanitær krisehjelp" osv. da er det jo ironisk å dele ut et KRIGSkors, dette er tydeligvis ikke Kongen enig i og han lot Stoltenberg knuse seg selv, ved å være enda mer ironisk og lot han dele ut KRIGSkorset. Det er bare spekulasjoner, men uansett så elsker jeg utfallet og jeg elsker å se at Kongen viser hva han står for.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis kongen hadde all makt ville han gjort en mye bedre jobb en globalistsvikerne på stortinget. Før i tiden så arbeidet kongen for folket og folket elsket kongen tilbake. Vi trenger å bli et samlet rike igjen. Kast ut tullingene på stortinget og arranger offentlig rettsak for landssvik mot regjeringen!

Virker som om godeste Jens blir mer og mer besatt av å likne på sin store helt i Øst som hadde liknende ambisjoner for arbeiderne.

Kan ikke Jens bare inrømme at han helst vil ta livet av kongehuset og bli enehersker?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis kongen hadde all makt ville han gjort en mye bedre jobb en globalistsvikerne på stortinget. Før i tiden så arbeidet kongen for folket og folket elsket kongen tilbake. Vi trenger å bli et samlet rike igjen. Kast ut tullingene på stortinget og arranger offentlig rettsak for landssvik mot regjeringen!

Virker som om godeste Jens blir mer og mer besatt av å likne på sin store helt i Øst som hadde liknende ambisjoner for arbeiderne.

Kan ikke Jens bare inrømme at han helst vil ta livet av kongehuset og bli enehersker?

Tiltredes

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Kongen ønsker alt av hva vi kan se blir vedtatt, men hva kan han da gjøre, når han ikke engang fikk lov til å dele ut dette Krigskorset? Han er t.o.m av en så stor karakter at han ikke ville svare på spørsmål om hvem som la frem forslaget de to ble "enige" om. Hadde det vært Kongen ville han sagt seg selv for å skjerme Stoltenberg, nettopp fordi det isåfall ville blitt avklart med en gang slik at Stoltenbergs navn ikke ble svertet urettmessig.

Jeg vil se mer av dette, jeg vil ha en slik Konge som virkelig bryr seg om Norge slik Kong Harald gjør. Han ville aldri sviktet Norge om ting gikk for langt. Kongefamilien er evig, det er Norge også, men ikke regjeringer, heldigvis. Og Kongen bryter tydelig aldri inn om det ikke er alvorlig nok, et tegn på at han neppe vil misbruke sin makt noen gang. Han lar alltid de "folkevalgte" styre, det er vårt problem at vi stemmer på de samme idiotene hver gang.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sorry, kjøper null av brannslukkingen som skjer. Måten hele dagen ble håndtert var en skam. De presterer å overrekke krigskorset "på vegne av regjeringen". "På regjeringens dag, 8. mai."

Kjenner jeg faktisk blir forbanna her jeg sitter å tenker på idiotene som bruker alle midler for å fremheve egen person.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke ser noe galt i dette? For det første mener jeg monarkiet er gammeldags og burde vært avskaffet for lenge siden. For det andre ser jeg ingen grunn til å hedre krigsveteraner, spesielt siden det ikke har vært kring i Norge på 66 år og de som kjempet i andre verdenskrig og fortsatt lever bør da snart være lei av dette. Og for det tredje er vel krigskorset et religiøst symbol (eller tar jeg feil?), og slikt burde da ikke formelle ledere for et land med religionsfrihet finne seg i.

Kort fortalt gir jeg en lang faen i hvem som deler dette ut da hele greia virker idiotisk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Du får skille mellom Konge, folk og fedreland og regjeringen/stortinget. Akkuratt i dag så er monarkiet det nærmeste vi kommer noe som kan kalles moderne.

Dette er en STOR dag for Norge, jeg dro rett på polet etter jobb og kjøpte vin og masse ost, jeg feirer denne dagen.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Jeg postet den linken to poster tilbake. Om du mente det ironisk, så tar du feil. Les hele artikkelen. Argumentene Stoltenberg bruker som kunne felle hele denne saken er feilsitater. Kongen har aldri sagt som J.S hevder, at: "Kongen understreket at hadde han ønsket å dele ut medaljene selv, ville han sagt ifra om det". Det er altså feil. Dagbladet har hatt rett helt siden i morges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...