NicolasDarvas Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hei, Hvorfor nektet Jens Stoltenberg Kongen å dele ut krigskorset på veterandagen 8.Mai? Han ville heller ikke at Kongen skulle være til stede. "Andre kilder bekrefter overfor Dagbladet at kong Harald skal være svært lei seg, og at han hadde sett fram til personlig å gi Krigskorset med sverd til oberst Eirik Johan Kristoffersen, kaptein Jørg Lian og avdøde orlogskaptein Trond Bolles 10 år gamle sønn Håkon." http://www.dagbladet.no/2011/05/10/nyheter/kong_harald/jens_stoltenberg/krigskorset_med_sverd/16473945/ Endret 10. mai 2011 av NicolasDarvas 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Virker som om Jens Stoltenberg har noe personlig imot Kongen. Jeg synes det er direkte trist at Stoltenberg politiserer disse utmerkelsene. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg NicolasDarvas Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 10. mai 2011 Det er vel fra Forsvarsdepartementet Stoltenberg får sine råd, men han trenger ikke å følge de. Den militære ledelsen skal ha reagert med vantro. Dette er en skandale. Det er Kongen som er Norges overhode og spesielt er han 4 stjerners general i Forsvaret. Det er en helt annen ære og respekt som ligger i å motta et krigskors fra Kongen personlig når hans vilje til dette er så stor. Stoltenberg er jo bare en sopp, ingen ære i dette, egentlig skulle de ikke ha sittet i regjering engang. Men jeg regner med at de driter i den 10 år gamle gutten som nå er farsløs fordi faren ofret livet for Norge. Ikke for regjeringen som kommer og går, men for Konge, folk og fedreland.. For Norge, det som for alltid vil bestå. Jeg har mistet respekten for både Stoltenberg og regjeringen for lenge siden, men nå er det nesten så man har lyst til å gi Stoltenberg en midt på trynet. Han kan ødelegge for seg selv og regjeringen, men når det gjelder Kongen og de som virkelig ofrer seg for landet, da er det nok for min del. Jeg håper virkelig at andre ser at denne personen er en sinnssyk sosiopat som er nødt til å fjernes for godt fra alt som heter styre og makt. 28 Lenke til kommentar
sLR Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Kunne virkelig ikke ha sagt det bedre selv, det jeg lurer på er hvordan Jens rettferdigjør dette, siden jeg fant det ikke noen steder hvor han forklarer hvorfor han faktisk gjorde dette. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Lette etter det selv, men fant ut at han gjør som han alltid pleier å gjøre, han trekker seg unna og vil ikke gi noen kommentar på det. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Stoltenberg har nok en gang besvist at han ikke har noe å gjøre i politikken. Når han ikke lar vår egen konge dele ut norges høyeste bemerkelse for innsats i krig burde Jens faktisk ta på seg hatten sin å gå av. 6 Lenke til kommentar
sLR Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det kom jo ikke akuratt som et spesielt stort sjokk. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noen flere som er enige i at han bør pakke snippsekken sin og gå? 3 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) En ting er sikkert, etter reaksjonene på f.eks. vg.no og DB.no å dømme, så blir det ikke ett positivt PR utslag from ham, det er sikkert. Smålig og respektløst gjort av Stoltenberg overfor både Kongen og soldatene som skal motta utmerkelsen. Og dette til tross for evt. formelle arbeidsinndelinger inngått mellom regjerning og slottet. Har kongen lyst, så bør/er han være det naturlige valget i slike situasjoner. Det ble jo snakket varmt om å gjøre mer for å markere våre helter, og så får de denne i trynet i stedet. Way to go Stoltenberg, drit deg ut mer... Endret 10. mai 2011 av MrLee Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noen flere som er enige i at han bør pakke snippsekken sin og gå? Vanskelig å se for seg at noen er uenige!! 1 Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dette er en skandale. Kongen er Forsvarets høyeste leder. Man sverger på Kongen, Fedrelandet og Flaggets heder. At han arrogante, maktsyke idioten av en statsminister tør å stå fram slik han gjorde beviser jo bare hvor udugelig han og regeringen hannes er. Håper folk tenker seg godt om ved neste valget. 9 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Har kongen fått sparken? Trodde dette var jobben hans. 2 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Har kongen lyst til noe så skal han få gjøre det, han er tross alt konge. 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Har kongen lyst til noe så skal han få gjøre det, han er tross alt konge. Pokkers dårlig argument, særlig i et konstitusjonelt monarki... Men ja, selv AP-mennesker som meg skammer seg over slikt som dette. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg er for mer makt til kongen, og mindre makt til suppehuer på stortinget 4 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Så du vil gi mer makt til et suppehue fremfor å ha det fordelt over 169 suppehuer, hvordan kan det overhodet gi bedre resultater? Muligens kjappere resultater riktignok, men ikke nødvendigvis bedre... I tillegg betyr mer makt til kongen i praksis mer makt til Stoltenberg siden han er statsminister og i maktmessige sammenhenger, sammen med resten av statsrådet, er kongen... 2 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Kongen har null makt. Han gjør det han blir bedt om og det er det. Det mener jeg er riktig så lenge kongen ikke er folkevalgt. Og da mener jeg minst en gang hvert tiår, ikke mindre enn en gang per hundre år. Men jeg ser ikke hvorfor kongen ikke skulle være den som delte ut medaljen. Kongen er mer en representant for Norge enn det statsministeren er. 1 Lenke til kommentar
mkon Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Da har han kun igjen det å klippe over bånd på nye tunneler og broer.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noe av det verste med hele denne fadesen er Faremos uttalelse om at "8. mai var Regjeringens dag". Nei, det er veteranenes og folkets dag. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Faremo har jo konstant kukk i kjeften også da. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå