Gå til innhold

Nvidia SLI på AMD hovedkort?

N1ko

Anbefalte innlegg

Hei, har idag et Asus AMD3 hovedkort og et Nvidia GTX 560TI, men er noe keen på å oppgradere til 2x560 SLI, men fant nylig ut at hovedkortet ikke støtter Nvidia SLI, men leste litt rundt på nettet at det finnes programvare osv. som gjør dette mulig.

Noen som har erfaringer med dette, eller som har peiling som kan komme innspill?

Burde jeg rett og slett selge 560 og kjøpe 6950 istendenfor?

Takk for alle svar,

N1ko.

Specs i signatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arkitekturen holder deg mer tilbake enn klokkefrekvensen vil jeg si. Dessuten er det veldig små fordeler ved å overklokke en 3.4GHz-prosessor til 4GHz. Det er 15% overklokking. En Phenom II X4 980BE flaskehalser en GTX 560, da vil du få en enda større flaskehals med to.

EDIT: kilde

riktignok med et HD 6970, som er 10% raskere ca. Forskjellen blir enda større med SLI, og Nvidia-drivere er mer avhengig av CPU-kraft enn ATI/AMD.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Vel, en Phenom på 4 GHz er noe av det sprekere du kan ha av prosessor pdd, med mindre du skulle ramle borti noe som tar i bruk 5+ tråder. Nekter å tro at det semi-highendkort vil gjøre flaskehals ut av en såpass rask prosessor i de fleste tilfeller. Med to GPUer kan det fort stille seg annerledes, riktignok.

Det fins SLI-hack til alle chipsets, forøvrig :) Kjørt det på socket 775 og AM2+/AM3 :)

Lenke til kommentar

Arkitekturen holder deg mer tilbake enn klokkefrekvensen vil jeg si. Dessuten er det veldig små fordeler ved å overklokke en 3.4GHz-prosessor til 4GHz. Det er 15% overklokking. En Phenom II X4 980BE flaskehalser en GTX 560, da vil du få en enda større flaskehals med to.

EDIT: kilde

riktignok med et HD 6970, som er 10% raskere ca. Forskjellen blir enda større med SLI, og Nvidia-drivere er mer avhengig av CPU-kraft enn ATI/AMD.

Er det i 1680x1050 uten AA trådstarter skal spille på? I 1920x1080+ og 4-8xMSAA holder CPU'en hans for det aller meste helt fint selv for 2 stk. 560 SLi eller 6950 crossfire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...