pikamikaa Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hei hei. Har en Fujitsu Siemens Amilo Pro med Vista Home Basic. Dataen er så sinnsykt treg, og noe sinnsykt galt med den, så tenkte å få Windows 7 på den for å prøve det før jeg eventuelt kjøper en ny pc. Har fått Windows 7 ISO-filen på dataen og tenkte og brenne den på en DVD (Har ikke sagt det er noe ulovelig). Men hvordan skal jeg gjøre det etter jeg har det på cd? Og, blir Vista slettet fullstendig da? Og av seg selv? Blir alle bilder, filmer ++ slettet også om jeg gjør dette? Takk for svar. Haster.. Lenke til kommentar
IkkeSåPro Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hei hei. Har en Fujitsu Siemens Amilo Pro med Vista Home Basic. Dataen er så sinnsykt treg, og noe sinnsykt galt med den, så tenkte å få Windows 7 på den for å prøve det før jeg eventuelt kjøper en ny pc. Har fått Windows 7 ISO-filen på dataen og tenkte og brenne den på en DVD (Har ikke sagt det er noe ulovelig). Men hvordan skal jeg gjøre det etter jeg har det på cd? Og, blir Vista slettet fullstendig da? Og av seg selv? Blir alle bilder, filmer ++ slettet også om jeg gjør dette? Takk for svar. Haster.. OK først. Putt inn Spec's(info om hardware) så skal jeg se om jeg finner ut hvorfor =) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Ren gjettning tipper jeg trådstarter har noe som: http://www.amazon.co.uk/Fujitsu-Siemens-Notebook-Widescreen-WindowsVista/dp/B000UGC2WS Hvis det er tilfelle, vil jeg heller anbefale linux/XP isteden, siden home basic er så enkelt at ytelsen ikke blir særlig bra. Kjøp heller en greit 6000 kr laptop der. Alternativ er å bytte til SSD + 2 GB ram men fremdeles har man en dårlig prosessor. Ubuntu 11.04 vil sikkert fungere raskere. Reinstallasjon av OS/Diskdeframentering er nok løsningen uansett. Hvis ingen ting annet funger bra. (Reinstallasjon) må man regne med alt blir fjernet. Så ta backup først, har man orginal windows plate, kan man velge en annen partisjon hvis man har flere partisjoner. Men på "Recovery partisjon" blir alt fjernet til slik maskinen ble solgt i butikk. Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Kan jo være at Winows 7 Starter vil kunne fungere greit på den pcen, til og med den ikke var den raskeste jeg har sett. Bakdelen med Starter er jo at du ikke får kjøpt løse kopier...den følger kun med ferdige pcer. Men om en .iso fil "tilfeldigvis" dukket opp hos deg, ligger Starter på 32bit .iso filen til Windows 7 i alle fall. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Ja, det var akkurat den pc'en jeg har som du postet! Ja, men jeg har ingen windows cd. Og går ikke ann å reistallere windows ved å trykke ALT + F10 eller bare F10 eller F8 osv, har prøvd alt. Og har bare en partisjon. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. Har hvertfall en "Windows 7 Ultimate - 32 Bit" ISO-fil på denne data. Hmm.... Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Nå har jeg brent både W7 og XP og gjort dem bootable, og på W7 kommer det bare CODE 5 error greier. Og på XP kommer det OS not found. Får jeg virkelig ikke formatret min pc? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Den code 5 på win 7 plata di, er mulig å fikse hvis du extracter boot file fra den iso du har og loade noe annet. Eller prøve å boote fra usb-minnepenn. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Så er ikke dette helt riktig forum for å få hjelp til piratkopiene dine...du får prøve deg på google. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Jara, men ingen som bryr seg om det da tydeligvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå