Gå til innhold

6-skjerms oppsett - what to choose?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 2 stk 5850 i xfire, og det funka rett og slett ikke. Kortene ble alt for varme pga for lite mellomrom mellom kortene, selv under vanlig load. Endte med at jeg måtte clocka de ned litt.

Bestekompisen min har et 5970 BE og han har en 550 w PSU, jeg måtte ha 750 for å kjøre xfire av 2 stk 5850

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men herregud folk!

Trådstarter sa han ikke hadde noe som helst ønske eller behov for å betale tusenvis av kroner for å utvide oppsettet sitt. Og så kommer dere og anbefaler skjermkort til 3000 og 5000 kr, og gjerne to stykker når dere først er i gang!

Les første posten før dere begynner å spre meningene deres! Jeg blir rimelig oppgitt av dette!

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2 stk 5850 i xfire, og det funka rett og slett ikke. Kortene ble alt for varme pga for lite mellomrom mellom kortene, selv under vanlig load. Endte med at jeg måtte clocka de ned litt.

Bestekompisen min har et 5970 BE og han har en 550 w PSU, jeg måtte ha 750 for å kjøre xfire av 2 stk 5850

I denne testen trekker HD 5870 CF maks 523W ved load sammen med en i7-920 og 6 GB RAM. HD 5970 på sin side trekker opptil 431W.

Så ja, det er godt mulig, men nå snakker vi ikke om å kjøre verken HD 5870 eller HD 5850 i Crossfire. Vi snakker om å kjøre HD 5770 eller HD 5670 uten Crossfire. Samtidig sier TS at han ikke har planer om å spille, følgelig vil neppe load-verdiene bli noe issue. Og ref. samme test: HD 5970 genererer faktisk mer varme idle enn HD 5870 CF.

For ordens skyld fungerer mine HD 5850 CF helt greit. Jeg følger ikke med på temperaturer, men jeg har til dags dato ikke opplevd ett eneste problem med disse. Ingen lagg/BSOD/plutselig lukking av spill etc. som typisk følger av høy varmeutvikling. For oss som ikke febrilsk følger med på systemets varmeutvikling, har dette heller ikke stort å si før man opplever slike problemer.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Men herregud folk!

Trådstarter sa han ikke hadde noe som helst ønske eller behov for å betale tusenvis av kroner for å utvide oppsettet sitt. Og så kommer dere og anbefaler skjermkort til 3000 og 5000 kr, og gjerne to stykker når dere først er i gang!

Les første posten før dere begynner å spre meningene deres! Jeg blir rimelig oppgitt av dette!

Tror du må roe ned litt med Caps lock og ta deg en bolle...

Trådstarter etterlyser løsninger og det er det han får. Hva som definerer et "billig skjermkort" er veldig individuelt fra person til person.

Lenke til kommentar

Trådstarter etterlyser løsninger og det er det han får. Hva som definerer et "billig skjermkort" er veldig individuelt fra person til person.

Et skjermkort til 3000 kroner er ikke billig.

Trådstarter skal verken spille eller lage 3d-modeller, så å anbefale slike dyre kort er både unødvendig og respektløst. Hold dere til emnet nå så slipper jeg å bli streng! :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Om han har NV med PCI så blir det verre.

NV har ikke portet noen av sine kort siden GF 9400 i sin tid til PCI og 7800 GS sist til AGP.

Jeg husker fra da jeg leket med ATi pluss NV i Win XP så krasjet desktop programvaren til skjermkortene med hverandre.

CCC ville funke med NV kortet, men Nvidia sitt kontrollpanel sendte meg rett i systemkrasj den gangen.

Uansett, som MiRaCL foreslo tidligere, å kaste nåværende NV kort (Hvilke kort er det forresten?) og sette inn ATi er løsningen jeg hadde valgt uten tvil!

Spesielt, når ATi i disse dager har rast forbi Nvidia på multiskjerm støtte.

Med Eyefinity for eksempel kan du linke sammen 3 skjermer slik at programmer ser disse som en stor skjerm og det spiller ingen rolle hvilke, de får aldri se at den består av 3 skjermer.

Eller du kan kjøre dem individuellt om det er mer ønskelig.

Du får også Hydravision som også kan du brukes til å styre programvinduer under oppstart også videre på en mye bedre måte.

Noe du garantert har irritert deg over allerede nå er at du må flytte vinduer hit og dit for de ikke husker hvor de var sist for eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...