scoreren Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg har sett litt på bærbare PCer nylig og jeg lurer på hva som er best for mitt bruk. Jeg gamer mye og men har ikke så alfor god lønn tenkte derfor noe helst under 15 000. Jeg har sett på Alienware sine nettsider og ser at det er veldig stor forskjell mellom computerne. prossesor er viktig fordi jeg spiller endel startegispill. Dette er recommended for spillet jeg har lyst å spille. OS: Windows 7 / Vista / XP Processor: 2nd Generation Intel⪚ Core™i5 processor (or greater), or AMD equivalent Memory: 2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7) Graphics: AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card Hard Drive: 20GB free hard disk space Screen Resolution: 1280x1024 Vil denne duge? FARGEVALG Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black PROSESSOR Intel® Core™ i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache) OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk GRAFIKKORT 1.5GB NVIDIA® GeForce® GTX 460M MINNE 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] HARDDISK 320 GB (7200 rpm) SATA-harddisk LCD 40cm (15.6") Wide HD+ (1600 x 900) WLED display OPTISK(E) STASJON(ER) Optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og skriver til DVD og CD) TRÅDLØS TILKOBLING Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card PRIMÆRBATTERI 9-cellers litiumionbatteri på 85 Wh SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse Gedis Bundle Reference N05W1501 Order Information Alienware M15x Order - Norway Shipping Documents Norwegian Documentation Dell System Media Kit Alienware M15x Resource DVD Power Supply 150W AC Adaptor Cables European 220V Power Cord Keyboard Internal Norwegian Qwerty Keyboard Standard Warranty 1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC AutoMatic Updates AutoMatic updates - On Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving mvh nykonfirmert Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Shogun 2: Total War? Det eneste jeg hører om Alienware maskiner er at de er overprisede i forhold til ytelsen du får. Selv har jeg ikke fulgt med på bærbar markedet på en stund da jeg ble drittlei såkalte "gamer-bærbare" etter å ha eid en selv. Den vil kjøre spillet, men du betaler en usaklig høy pris for det. Hvis du nærmer deg 15.000 for den hardwaren kan du omtrent kjøpe to stasjonære som kjører i ring rundt den maskinen i ytelse. Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hey, Alienware er veldig dyrt og du får ikke helt det du betaler for , meget dyrt ! og litt nerdete pcer pluss at viftene er et problem. Ville heller valgt en Asus G53SW eller Asus G73SW Sett på som en av de beste spillemaskinene til prisen , gode gaminglaptoper som har god kjøling og som ikke ser så verst ut. Ellers kan du sjekke ut MSI sine gaminglaptoper som du får ganske dyrt opptil 20k , men såklart mulig å få under det også. Spør du meg så ville jeg valgt et Asus merke . Endret 9. mai 2011 av eSuba Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Zeitgeist: Ja, men nå ser han jo seg etter en bærbar. At bærbare koster mye mer enn en stasjonær hvis man vil ha tilnærmet samme ytelse, vet vi jo alle fra før. Den Alienware'n du lenker til, har forrige generasjons prosessor. Samt litt dårlig skjermoppløsning til spillbærbar å være. Anbefaler derfor heller å se på Multicom Kunshan P150 , eller Asus G53SW, 15-tommere, eller henholdsvis Kunshan P170/ G73SW, 17-tommere. Endret 9. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) ville valgt Asus G53SW pga utrolig flott design og meget gode specs og kjøling ! er ikke i5 en prosessor for "gamere" ? i7 skal visst være for "mye videoredigering" ? Endret 9. mai 2011 av eSuba Lenke til kommentar
Balli Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 *lang tekst* hvorfor ville du valgt m15x, hvis du skal ha alienware kjøp enten m14x eller m17x m14 har bedre prosessor en m15x, ville også sakt at m14x'n virker veldig kurrant i sin standard konfigurasjon til 9990.- eventuelt oppgradere skjerm. men hvis du skal ha alienware husk at de kan bråke pga kjølingen, tåler du ikke det så, gå heller for asus. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) 14-tommeren til Alienware virker faktisk som det mest kurante kjøpet der i går'n for tida - men det er jo en ikke ubetydelig forskjell mellom GT 555M kortet som sitter i den, og et GTX 460M da. For ikke å snakke om GTX 485M elller HD 6970, som du kan få i Kunshan'ene. Endret 9. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 M15x er den mest utdaterte alienware laptoppen ute akkuratt nå siden den ikke har noen andre revisions. Hvis du skal ha Alienware ville jeg valgt den nye M14X da denne er mye lettere og har sandy bridge. Ellers er alle nevnt over flotte kandidater, kommer helt ann på hvor mye ytelse du vil ha. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 en ting til, hvis du skal kjøpe alienware/dell, ring når du bestiller, da de kan gi en 5-10% rabatt over tlf Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Men det må også nevnes, at hvis man klarer seg med GT 555M, så får man faktisk en Dell XPS L702X for 3 tusen kroner mindre enn Alienware 14X ... og med 17 tommers skjerm.... Lenke til kommentar
scoreren Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 takk for gode innspill. Hvor mye ghz trenger jeg tror dere? (er veldig nybegynner på dette temaet) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Glem prosessor. Det er skjermkortet som teller ved kjøp av datamaskin til spilling. Alle prosessorene i alle maskinene som er nevnt over, vil være mer enn bra nok til spilling. Velg maskin etter lommebok, og hvor sterkt skjermkort du vil ha. Selve størrelsen på maskinen kan også spille en rolle ... 17-tommere f.eks. er ikke særlig praktiske hvis du bærer mye rundt med maskinen. Nok minne, dvs. minimum 4GB. Skjermoppløsning. Det er det man i utgangspunktet trenger å tenke på. Og så selve kvaliteten på maskinen ellers, selvsagt. Derom er meningene mange, og du finner mye god info, og enda mer svada, ved å lese noen av trådene som omhandler de maskinene som er nevnt . Lenke til kommentar
scoreren Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Nå er jeg litt forvirret her. Bør jeg gå for en Multicom Kunshan P150 Eller en ASUS G73SW Asusen er litt billigere og jeg lurer på om jeg vil få samme ytelsen i den som i en Kunshan med 8 gb ram, NVIDIA GeForce GTX 460M 1.5GB GDDR5, Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Svar; ja. Disse to vil gi nærmest identisk ytelse i spill, og begge er de to maskinene jeg lettest anbefaler til de som skal ha seg en spillbærbar. for tiden. Du kan ikke gå deg mye bort med noen av dem . Asus'en går i tillegg litt stillere enn Kunshan. Kunshan har den (de) fordelen(e) at den kan konfigureres med akkurat den hardware'n du helst vil ha, den har et mer nøkternt utseende, og den kan utstyres med enda sterkere skjermkort, i form av HD 6970M eller GTX 485M, og de kraftigste bærbarprosessorene som er å få. Ut i fra hva jeg kan lese meg til på nettet, så tror jeg også at Kunshan har en bedre skjerm, i hvertfall hvis man velger den matte varianten. Ellers er det veldig hipp som happ - men jeg vil helt klart anbefale en av disse to, foran en Alienware eller en MSI. Endret 10. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå