Gå til innhold

vil begynne å trene for alvor nå. trenger deres hjelp.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Man kan jo trene knebøy, skulderpress, stående roing (begge grep), markløft, strake markløft, liggende hamstring curl, prone flyes, utfall, bulgarske utfall, arnoldpress, brystpress, pullovers, rygghev, shrugs, core og alskens isolasjonsøvelser om man har manualer nok og sterkt nok grep til det hjemme. Man MÅ ikke ha en stang, spesielt ikke i starten.

Vil uansett tro han trenger å trene grepet sitt og at teknikk osv trenger litt innkjøring, så å starte lavere enn 40kg vil uansett bare gjøre han godt.

Vet jeg nettopp linket til denne bloggen i en annen tråd, men her er et utall ting du kan gjøre hjemme med manualer:

http://heidivonkakoi.blogg.no/1305629969_hjemmetrening.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

noen av treningsordene du skriver skjønner jeg meg ikke på.

stående roing, chin, flere isolasjonsøvelser, baseøvelser.

Lenke til kommentar

Vel, det engelske ordet som brukes mest er "compound exercise" og betyr sammensatt øvelse.

Korrekt referert til er det når man gjør en øvelse der mer enn ett ledd brukes. Eksempelvis knebøy (ankel, kne, hofte) eller skulderpress (skuldre, albuer).

Vet at noen kaller isolasjonsøvelser for øvelser der man bare bruker en "muskel", men det gjør man jo egentlig aldri. En isolasjonsøvelse vil være, om man bruker samme definisjon som compound exercise, en øvelse der man kun bruker ett ledd under utførelsen (leg extension, triceps pushdown osv).

Uansett vil jeg tippe de fleste forstår hva man mener om man sier BASE eller BASIS.

Jeg er bare forvirra fordi jeg kan alle de engelske ordene, og rører med de norske :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...