Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen fikk blackout, og vil ikke skru seg på igjen..

Anbefalte innlegg

Heisann. Oppgraderte nettopp dataen med splitter nye MSI HD 6950 i Crossfire. Det første jeg gjorde var å oppgradere driverne noe som gikk feilfritt, kjørte deretter MSI Kombustor stability test i 30min. Like etter så spilte jeg Crysis 2 i 5min, og da slukna pcn. Den bare skrudde seg helt av uten noen som helst forvarsel og nå vil den ikke skru seg på igjen.

Hva skal jeg gjøre? Tror kanskje strømforsyningen har tatt natten, men har ikke muligheter for å teste det ut :/ 750W PSU fra Corsair for de som lurer.

Endret av Xlution
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik å forstå at PCen bare kuttet - som om noen tok strømmen/sikringen?

I så fall så kan det jo virke som om du har rett med tanke på at det er PSU som dro på ferie. 750W skulle jo i prinsippet holde greit det, men slitasje eller en annen svakhet kan jo rett og slett ha medført dens avgang.

Ville nok uansett plukket ut PSU og sjekket den. Vet ikke om det er en modulær sak, men dersom kablene for eksempel har vært litt dårlig plugget i så vill du kanskje kunne se om det er noe som har smeltet. Dårlig kontakt = varme. Sjekk også kabelen fra stikk til PSU - denne kan også gi samme problemet dersom det er dårlig kontakt. Ville vel også medføre noe lukt :p

Det enkleste er vel egentlig å prøve å få tak i en annen PSU og teste med denne. Om det er vanskelig, så kan du forsøke å kortslutte psu. Google det, så finner du en grei instruksjon på hvordan du "tørrbooter" PSU.

Lenke til kommentar

Har skjekket kablene, alt sitter som det skal. Lukter ikke noe svidd heller, så ingenting har smeltet i så fall. Angående det med strømforsyningen så ble jeg litt usikker nå om det er dets feil for at dataen ikke vil skru seg på. "på" og "OC" knappen på hovedkortet lyser som det skal når strømmen er på.

Lenke til kommentar

kan du beskrive hva som skjer nå du prøver å starte maksinen?

Når jeg prøver å skru den på så rekker lyset i kabinettet å lyse i 0.1 sekunder før den slukner like fort. Skjer ikke noe mer enn det. Ingen ulyder eller noe sånt. Har skjekket kablene, alt sitter som det skal.

Lenke til kommentar

Kanskje mer viktig: Hvilke andre komponenter har du? Hovedkort, CPU, RAM... Overklokket?

Intel i5 2500k

Corsair TX V2 750W PSU

MSI HD 6950 poweredition i CF.

MSI P67A-GD55, hovedkort.

Ingenting er overklokket, alt er stock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...