vestlandsgutt31 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg opplevde noe utrolig merkelig her for et par mnd siden. Jeg så en dørvakt som oppførte seg svært urettferdig og dårlig mot en mannlig gjest. Da det var min tur i køen sa jeg fra om dette og sa at jeg syns det var unødvendig av han. Når jeg så skulle inn nektet han meg å komem inn pga jeg sa fra om at jeg syntes dette var unødvendig. Jeg begynte å diskutere med han. Vilel ha en begrunnelse for hans avgjørelse og han nektet å snakke med meg. Jeg fortsatte og prøve å få han i tale og sa at jeg syns han var uprofesjonell. Da tok han opp tlf og ringte politiet. Jeg trodde han bare spøkte og sa jeg skulle stå her og vente på politiet så han måtet gi meg en forklaring. Da de kom, tok han plutselig tak i meg selv om jeg stoid på utsiden og da han tok tak i meg skubbet vi borti et bord så askebegeret gikk i bakken. Jeg ble med til politiet men fikk ikke forklart meg. Ble bare betraktet som et "fylle" tilfelle. Lit tfull var jeg nok men bare i godt humør. Mens jeg måtet vente i bilen snakket dørvakta med dem. Jeg bad politiet se å slippe meg med en gang og sa at jeg kom til å saksøke dem hvis de ikke slapp meg. Jeg ble veldig provosert av å bli tatt uten grunn. Jeg sa vel at politiet var like uprofesjonnelle som dørvakta og da kjørte de meg inn og gav meg en bot for å ha forulempet eller voldt fare for andre. Det var begrunnet med askebegeret som ramlet i bakken da vakta tok tak i meg uten grunn. Jeg regner ihvertfall med det. Jeg nektet å betale og forklarte hvorfor. Jeg fikk en påtaleunnlatelse i posten senere noe jeg nektet å godta. Politiet stod på sitt men etter flere klager ble den henlagt på bevisets stilling. Men nå lurer jeg på om jeg kanskje ikke burde godtatt det heller. Men jeg var så sliten etter å ha brukt så mye energi på å løse opp i detet og få saken henlagt. Burde jeg gjort noe annerledes? Noe annet jeg kan gjøre nå to måneder etter henleggelsen? Lenke til kommentar
bnt050 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det er ingenting mer å gjøre. Henleggelsen er jo den beste avgjørelsen du kunne ha fått - den innebærer jo at det ikke foreligger bevis på at du har gjort noe straffbart. Også mht. din handlemåte kan jeg ikke se at du skulle ha handlet annerledes. Du har oppfattet vaktens opptreden som uprofesjonell, inngikk i en diskusjon med ham, men ble nok for drastisk håndtert når han på bakgrunn av dette ringer til politiet. Du har ment at du ikke har voldt fare eller ulempe for andre, og du har handlet for å motbevise dette og lyktes til sist med det. Det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Kjedelig historie. Jeg liker ikke å uttale meg om historier man kun har hørt en side av, men høres ut som du har blitt urettferdig behandlet. Når det gjelder politiet ser jeg ingen nytte i å kritisere eller true dem i situasjonen, rettmessig eller ikke. I utgangspunktet forholder de seg til dørvaktens forklaring, som oftest stemmer nok disse bedre enn gjestenes. Send et brev til utestedet der du forklarer den delen av saken som involverte dørvakten. Dersom de har fått/får flere klager på ham kan det få konsekvenser for ham. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Dessverre nok har dørvakter litt for mye "makt" når det gjelder hvem som sover på glattcellen, jeg har selv blitt brakt inn for å sove av meg uten noe grunn. Politiet selv viste heller ikke hvorfor jeg ble tatt inn og jeg fikk ikke noe bot eller annen straff så jeg lot det ligge. Sende brev til daglig leder ville jeg nok gjort, men om du vil få noe ut av det spør. Ofte så har slike dørvakter flere år i bransjen bak seg og har en trygg plass på ute plassen. Så er fare for at det bare blir med en unnskyldning til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå