Toalettet Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hey! Har satt sammen pcen min med i7 2600k, 8gb ram, spinpoint f3 7200rpm 1tb HDD, og Corsair 60gb SSD og mange andre ting. JEg skal kjøre 64-bit, p.ga over 4gb minne. Men når jeg slår den på, hva vil skje da? Hva vil pcen be meg om? Tipper det er noe med BIOS. vet dere hva jeg skal gjøre før jeg slår den på? Takk! Trenger svar helst veldig fort! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Du må først inn i BIOS for å få maskinen til å boote fra OS-disken din. Etterpå går det meste av seg selv. På hovedkort med uefi-BIOS (Grafisk fremstilt BIOS) så er dette veldig enkelt. Litt avhenger av type hovedkort, men du finner garantert ut av det. På Asus hovedkort så har du bla. en funksjon der du overstyrer bootingen ved kun å trykke på det du vil maskinen skal boote fra. Endret 9. mai 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 har asus p8p67 pro. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Når du først har fått startet opp med Windows 7 DVD platen, kan du jo kikke litt på denne guiden om hvordan du formaterer, lager partisjoner osv, og installerer Windows 7 (som er veldig enkelt) http://samfunn.myhken.com/?p=915 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Det er det jeg er usikker på. (har enda ikke startetden.) hvor skal jeg koble hardiskene hen? Vilken raid osv osv? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Du skal ikke bruke noe Raid. Og harddisken skal være koblet i s-ata porten på hovedkortet. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Bare å lese i manualen til hovedkortet,der står det hvor disker o.l skal kobles. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Om du ikke vet hvor disken skal kobles til, så synes jeg det er dristig at du hopper rett på en selvbygg-pc. Følger spent med videre. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Pcen er bygget! men har bestilt cirka samme deler og skal bygge min egen. Gå på min topic i worklog kategorien. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Normalt er usb støtten slått av i bios så anbefaler at du starter med å slå den på elelr låne kablet pci tastatur og mus. Elelrs er det bare å starte opp og sette i dvd med win når du har mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå