Gå til innhold

Hva feiler det katten? D:


Anbefalte innlegg

Jeg merket det først ute da katten lå under et tre og pustet veldig fort. Utover dagen gikk hun og gjemte seg forskjellige plasser i huset, og nå er munnen helt åpen med tungen ut, hun har pustet utrolig fort hele tiden. Hun er veldig slapp, og klarer ikke gå så langt om gangen. Jeg har gitt henne vann, og hun drikker det.

Veterinærvakta sier at hun kanskje har blitt overkjørt, truffet av en bil slik at innvollene har blitt sprengt, særlig en muskel i mellomgulvet, og sier at det ikke er noe vi kan gjøre med det.

 

Jeg ber for katten min og håper hun klarer seg. Er det noen andre som har opplevd noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket det først ute da katten lå under et tre og pustet veldig fort. Utover dagen gikk hun og gjemte seg forskjellige plasser i huset, og nå er munnen helt åpen med tungen ut, hun har pustet utrolig fort hele tiden. Hun er veldig slapp, og klarer ikke gå så langt om gangen. Jeg har gitt henne vann, og hun drikker det.

Veterinærvakta sier at hun kanskje har blitt overkjørt, truffet av en bil slik at innvollene har blitt sprengt, særlig en muskel i mellomgulvet, og sier at det ikke er noe vi kan gjøre med det.

 

Jeg ber for katten min og håper hun klarer seg. Er det noen andre som har opplevd noe sånt?

Merkelig at ikke dyrlegen anbefalte deg å avlive, hvis han trodde at katten var påkjørt, for det er ikke humant å la en katt pines til døde... Bønn desverre er ikke løsningen her, men en sprøte fra legen, og en dyr til dyrebeskyttelsen å få en ny kattunge/katt. En skadet katt er 99% av tilfellende en død katt før eller siden. Men ikke la katten pines.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Nå er det slik at hun av og til tilsynelatende holder pusten i 1-2 sekunder for så å slippe den ut igjen. Der høres en lyd når hun puster som om det er mye spytt som pustes inn og ut. Noen ganger slipper hun ut et grøtete mjaaaaau...

 

Jeg vil ikke avlive henne. Jeg vil bare håpe at hun klarer seg. Og jeg vet ikke helt om avliving er rett i det hele tatt. Jeg mener... (vanskelig å forklare) man vil ikke ha det vondt fordi man ikke vil skade seg eller dø. Har man det vondt er det et tegn på akkurat det, og jeg vet ikke om det er etisk riktig å avlive dyr/mennesker på grunn av at de har det vondt.

 

Jeg vet ikke engang om hun har det vondt. Bare at hun har vanskeligheter med å puste. Noen ganger virker hun virkelig rastløs, det ser ut som det er vanskelig å finne en bra stilling. Hun ruller først til den ene siden, også videre rundt, også til den andre siden, prøver med potene i været osv. Men for det meste ligger hun ganske stille. Øynene er alltid åpne, men noen ganger ser det ut som hun prøver å slappe av.

 

Jeg merket det først ute da katten lå under et tre og pustet veldig fort. Utover dagen gikk hun og gjemte seg forskjellige plasser i huset, og nå er munnen helt åpen med tungen ut, hun har pustet utrolig fort hele tiden. Hun er veldig slapp, og klarer ikke gå så langt om gangen. Jeg har gitt henne vann, og hun drikker det.

Veterinærvakta sier at hun kanskje har blitt overkjørt, truffet av en bil slik at innvollene har blitt sprengt, særlig en muskel i mellomgulvet, og sier at det ikke er noe vi kan gjøre med det.

 

Jeg ber for katten min og håper hun klarer seg. Er det noen andre som har opplevd noe sånt?

Merkelig at ikke dyrlegen anbefalte deg å avlive, hvis han trodde at katten var påkjørt, for det er ikke humant å la en katt pines til døde... Bønn desverre er ikke løsningen her, men en sprøte fra legen, og en dyr til dyrebeskyttelsen å få en ny kattunge/katt. En skadet katt er 99% av tilfellende en død katt før eller siden. Men ikke la katten pines.

 

Dyrlegen sa at avliving var en mulig løsning.

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar

Skal dere la han få se henne bør dere vente med å ta henne vekk til han har slått seg til ro med- og forstått at hun er borte. Hvis ikke kan dere risikere at han blir helt krakilsk..

 

Hvertfall dette du skal gjøre med sauer eller kyr (blant annet ved dødfødsel). Vente til de mister interesse for liket.

 

Kondolerer.

Lenke til kommentar

Skal dere la han få se henne bør dere vente med å ta henne vekk til han har slått seg til ro med- og forstått at hun er borte. Hvis ikke kan dere risikere at han blir helt krakilsk..

 

Hvertfall dette du skal gjøre med sauer eller kyr (blant annet ved dødfødsel). Vente til de mister interesse for liket.

 

Kondolerer.

 

Takk.

 

Jeg tror kanskje at det er best å la det passere for ham da. Mamma sier hun sagt det til ham, at den andre var død, og at hun tror han forsto; han så lenge på henne(mamma).

Lenke til kommentar

Fikk du ikke tatt røgnten, blodprøver, osv??

 

Vi bor 10 minutt unna dyrlegen, og dyrlegen sa at det ikke var noe vi kunne gjøre uansett, untatt å ta en sprøyte for å få det til å gå fortere.

 

Edit: Vi snakket med dyrlegen kun i telefon

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...