Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Det jeg har fått med meg er - Hovedkort - Lydkort - Grafikkort - Prosessor - Prosessor vifte - Strømforyning - CD-ROM-stasjon (noe annet navn for dette?) - Minnemoduler (RAM) (noe annet navn for dette?) - Kabinett - Skjerm, mus, tastatur, høytallere/headset ++ tilbehør ++/-- ? Noe unødvendig i lista mi, eller noe mer som trengs? Eller andre navn som det evt. er enklere å finne hvert av produktene på internett ved? Endret 9. mai 2011 av Zyvox Lenke til kommentar
Athey Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Det jeg har fått med meg er - Hovedkort - Lydkort - Grafikkort - Prosessor - Prosessor vifte - Strømforyning - CD-ROM-stasjon (noe annet navn for dette?) - Minnemoduler (RAM) (noe annet navn for dette?) - Kabinett - Skjerm, mus, tastatur, høytallere/headset ++ tilbehør ++/-- ? Noe unødvendig i lista mi, eller noe mer som trengs? Eller andre navn som det evt. er enklere å finne hvert av produktene på internett ved? Du trenger hverken lydkort eller prosessorvifte, da hovedkortet har innebygd lydkort, og prosessorviften følger med prosessoren. I tillegg trenger du en harddisk/SSD Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Åhhh ja, glemte harddisk haha. Men det er mulig å ha to 2TB harddisker, right? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 jaja. flere enn det au;) btw så kan det være greit med litt kvassere prosessorvifte enn den som følger med hvis du skal overklokke, men for folk flest er det ikke nødvendig;) Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Tenkte noe på vannkjøling jeg da. Corsair M50 har jeg hørt er riktig bra. http://www.legitreviews.com/article/1025/1/ Endret 9. mai 2011 av Zyvox Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Bare for å summere det opp, er - Hovedkort - Grafikkort - Prosessor - Prosessor vifte / vannkjøling - Strømforyning - CD-ROM-stasjon (noe annet navn for dette?) - Minnemoduler (RAM) (noe annet navn for dette?) - Kabinett - Harddisk - Operativsystem (Kjører Windows 7 64-bit) - Skjerm, mus, tastatur, høytallere/headset ++ tilbehør ALT jeg trenger? (+evt mikrofon, webcam eller annet tilbehør) Endret 9. mai 2011 av Zyvox Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Folkens, er skjermkort også nødvendig? Og hvor mange watt er nødvendig for strømforsyningen? 1000w bør holde i massevis? Endret 9. mai 2011 av Zyvox Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Det burde dekke det meste ja. DVD-drev og RAM-brikker er forøvrig andre mye brukte navn på det du spør etter. I noen tilfeller behøver man ikke et dedikert grafikk-kort da dette kan være innebygd i hovedkortet, men stort sett er det et krav hvis man ønsker litt futt i maskinen grafikkmessig. Mange av de nye Intel prosessorene (Sandy Bridge) har dessuten en lite grafikk-brikke innebygd i selve prosessoren så da behøver man kun et hovedkort som støtter dette. Endret 9. mai 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Takk for svar. Som jeg sa ovenfor også; - Skjermkort er nødvendig også...? Eller...?` - 1000w bør holde i strømforsnyningen? Eller må jeg gå over på 1200w som er en del dyrere? (ser http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604785 bra ut?) == Tenker jeg går for ASUS p8p67; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626379 til hovedkort. Hørt veldig veldig mye bra om dette, hehe. Endret 9. mai 2011 av Zyvox Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hva tenker du på nå egentlig? Har du et oppsett du mangler PSU til? 1000W er som regel nok til et beist av en entusiast-PC med tre eller flere high-end skjermkort. For en vanlig high-end spill-PC er vanligvis 6-800W mer enn nok. Cooler Master har forøvrig varierende kvalitet på strømforsyningene sine. Corsair er f.eks en produsent som holder en jevn god kvalitet. P8P67 er et godt valg ja. Endret 9. mai 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Finner alle delene jeg trenger til å bygge en pc. Skal nemmelig bygge egen PC, så lurer på om enkelte produkter jeg kommer med er bra/greie, og nøyaktig hva jeg trenger. Og jeg tok Cooler Master SILENT siden jeg har en pc som bråker som et utslitt muldyr nå. Vil da helst ha en stille en Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Litt flaut at jeg ikke kom på dette før nå, men i denne tråden står alt du behøver å vite for å bygge en god PC. Du står selvfølgelig fritt til å bytte ut komponenter på egenhånd. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Du trenger også penger. Just sayin' Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for tråden, Komakino - skal se på den. Og penger hadde jeg jo helt glemt... Eller ikke. Just sayin' Budsjettet er helst rundt 10000kr, men kan evt. strekke meg litt lengre hvis det trengs. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 1000W er overkill for de fleste. Legg ut komponentlisten du har kommet frem til så langt, så kan vi revidere den Rent hypotetisk stemmer listen i førstepost ganske greit (pluss harddisk), men i enkelte oppsett kan komponenter være integrert i andre (skjermkort, lydkort og nettverkskort kan være integrert i hovedkort, grafikkprosessor kan være integrert i CPU). CD-ROM (optisk drev) er ikke alltid strengt nødvendig, men DVD-ROM koster typisk under 200 kr, og er kjekt å ha for installasjon av programvare som kommer på CD/DVD. Til spilling klarer du deg med lydkort og nettverkskort som er integrert i alle dagens hovedkort. Du vil derimot ha et ordentlig, dedikert skjermkort, selv om dette skulle være integrett i hovedkort/CPU. Lenke til kommentar
Zyvox Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Mkay, lager en ny tråd til dette ettersom jeg er noen skritt videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå