Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Laptop\Bærbar...

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en Laptop i sommer, når feriepenga kommer.

Har alltid hatt stasjonær, men for det første tar det for stor plass, samt at jeg kun bruker PC'n til internett surfing, film og musikk. Hvis jeg spiller, er det stort bare gamle klassikere som Heroes III og Red Alert 2 :p

SÅ, tenkte å kjøpe meg en billig, MEN brukbar Laptop. Dette er kravene jeg har:

- 15" skjerm, eller større

- Brukbar nok til internett surfing ++, dvs være i stand til å surfe uten at det "lægger", samt kunne se vidoeer på YouTube og at det går glatt, er ikke lenge siden jeg hadde en PC som ikke greide å se YouTube-videoer i fullskjerm engang uten at det hakka. Irriterende.

- Skal kunne koble den opp til PS3'n og Plasma-TV'n så jeg kan streame filmer og slikt, dette er en av hovedgrunnene til at jeg vil ha bærbar...

Noen å anbefale? Tenkte å bruke minst mulig, selvfølgelig, da det ikke er allverden jeg faktisk skal bruke den til, men til gjengjeld kommer den til å bli brukt MYE.

Ser at komplett har laptop fra 2,500 og oppover, tenkte å legge meg på 3-4000 kr, MAKS.

Men har liten peiling på hva som lønner seg og hva jeg faktisk TRENGER, så all hjelp taes imot med enormt stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har alltid hatt stasjonær, men for det første tar det for stor plass, samt at jeg kun bruker PC'n til internett surfing, film og musikk. Hvis jeg spiller, er det stort bare gamle klassikere som Heroes III og Red Alert 2 :p

- Brukbar nok til internett surfing ++, dvs være i stand til å surfe uten at det "lægger", samt kunne se vidoeer på YouTube og at det går glatt, er ikke lenge siden jeg hadde en PC som ikke greide å se YouTube-videoer i fullskjerm engang uten at det hakka. Irriterende.

- Skal kunne koble den opp til PS3'n og Plasma-TV'n så jeg kan streame filmer og slikt, dette er en av hovedgrunnene til at jeg vil ha bærbar...

Noen å anbefale? Tenkte å bruke minst mulig, selvfølgelig, da det ikke er allverden jeg faktisk skal bruke den til, men til gjengjeld kommer den til å bli brukt MYE.

Ser at komplett har laptop fra 2,500 og oppover, tenkte å legge meg på 3-4000 kr, MAKS.

Men har liten peiling på hva som lønner seg og hva jeg faktisk TRENGER, så all hjelp taes imot med enormt stor takk! :)

Ok jeg kommer til og legge til noen lenker av Laptop's som er gode for internett surfing, lett spilling og god lagringsplass

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610104#extra

Specs: (info om innhold)

500gb harddisk noe som kommer godt med vis du liker musikk, bilder og film. jeg har selv en 500gb harddisk med 40-50 filmer så langt =)

HD Graffik

Prosessor AMD Athlon II P320. Ganske kjapp prosesor for prisen

Multi-Core-teknologi Dual-Core

64-bits databehandling Ja. med 64bit's operativ system jobber pcen fortere og fullfører oppgavene bedre.

Brikkesett type AMD M870

RAM

Installert størrelse 3 GB / 8 GB (maks.) helt grei mengde med ram

Teknologi DDR3 SDRAM - 1066 MHz de er også ganske kjappe.

for ditt bruk får denne Laptoppen 5 av 6 i terning kast fra meg. =) ser du noen med nogelunde samme Specs som denne vil den være topp for deg =)

Hilsen Andre =) håper dette hjalp deg og si ifra vis du trenger hjelp og info

Lenke til kommentar

Hei!

Ok jeg kommer til og legge til noen lenker av Laptop's som er gode for internett surfing, lett spilling og god lagringsplass

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610104#extra

Specs: (info om innhold)

500gb harddisk noe som kommer godt med vis du liker musikk, bilder og film. jeg har selv en 500gb harddisk med 40-50 filmer så langt =)

HD Graffik

Prosessor AMD Athlon II P320. Ganske kjapp prosesor for prisen

Multi-Core-teknologi Dual-Core

64-bits databehandling Ja. med 64bit's operativ system jobber pcen fortere og fullfører oppgavene bedre.

Brikkesett type AMD M870

RAM

Installert størrelse 3 GB / 8 GB (maks.) helt grei mengde med ram

Teknologi DDR3 SDRAM - 1066 MHz de er også ganske kjappe.

for ditt bruk får denne Laptoppen 5 av 6 i terning kast fra meg. =) ser du noen med nogelunde samme Specs som denne vil den være topp for deg =)

Hilsen Andre =) håper dette hjalp deg og si ifra vis du trenger hjelp og info

Takk skal du ha, den så midt i blinken ut ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...