Veltins Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hei! Jeg skal på desucon i år, og jeg lurte på om man kan gå med; http://www.ezcosplay.com/bleach-ichimaru-gin-shinsou-cosplay-sword.html ? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ved inngangen skal alle cosplayere med lekesverd og liknende lekevåpen registrere disse hos vaktene.Under registreringen vil det bli festet et merke som sier at gjenstanden har blitt sjekket av vaktene. Dette er for å unngå problemer hvis noen skulle tro at det man går rundt med er ekte. Følgende standard skal være oppfyllt for merking: Gjenstanden skal ikke kunne skade andre, verken direkte eller indirekte. Den skal ikke være "solid", herunder bokken, balltre o.l. (lette trestokker kan medbringes). Gjenstanden skal ikke gå under definisjonen våpen etter norsk lovgiving. I situasjoner der man faktisk har noe som ikke fyller overnevnte krav, vil man kreve at dette blir lagt utenfor lokalene der Desucon og assossierte arrangementer foregår. Ved tilfeller der man har med noe som etter norsk lovgiving krever tillatelse fra myndighetene, vil man bli nødt til å informere politiet. Ved tvilstilfeller, eller når fornuft/tidligere avtaler skulle foreligge, kan vaktene gi dispensasjon, og da kun etter godkjenning av vaktansvarlig. Har sett noen som cosplayet som figurer fra Bleach i Stavanger sentrum en gang, og da hadde de med seg zanpaktou / katana om jeg ikke husker feil. Tror dog aldri at de tok dem ut, og kanskje var de fastlimt slik at det ikke engang var mulig? Uansett er disse sverdene neppe smidd sånn at de kan brukes til særlig farlige ting. Pyntevåpen som gjerne kan flerre opp hud og kjøtt, men som lett knekker i en fektekamp med metall mot metall ol. Hva vaktene tillater blir nok ganske ymse dog. Jeg ville anbefalt deg å sende en link til arrangørene. Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Ok, takk for innlegget. Jeg har nå sendt mail til [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå