Gå til innhold

Jeg utfordrer dere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva kom først? høna eller egget?

 

På en måte egget, på en måte høna. Det begynte egentlig ikkem ed noen av delene -på en måte. Det var for lenge siden en fuglerase som både var flygedyktige, og relativt smarte. En dag ble det klekket ett skikkelig misfoster av den arten. Det kunne ikke fly, og det var stokk dumt. Det var et annet, fullkomment, medlem av denne arten, som følte medlidenhet for dette misfosteret. De giftet seg, og fikk barn. Barna resulterte i høner. Etter mange generasjoner med innavl, som de overlevde egentlig ganske greit, har vi nå høna som vi alle kjenner, og spiser, idag.

 

Hvordan kan du si dette? Før du utaler deg om noe slikt så må du vite hvordan alt liv oppsto og det tror jeg ikke du vet med sikkerhet. Hvis du vet dette så ville det vært lurt og snakket med diverse vitenskapsmenn som har forsket på dette igjennom hele livet sitt.

 

Og når vi snakker om og gifte oss. Tror du de dyrene visste hva det var og gifte seg? Jeg kan være enig med at de etterhvert blir vant til og legge merke til hverandre daglig ,men og gifte seg og dra den litt langt.

 

Min første svar i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
hva kom først? høna eller egget?

 

På en måte egget, på en måte høna. Det begynte egentlig ikkem ed noen av delene -på en måte. Det var for lenge siden en fuglerase som både var flygedyktige, og relativt smarte. En dag ble det klekket ett skikkelig misfoster av den arten. Det kunne ikke fly, og det var stokk dumt. Det var et annet, fullkomment, medlem av denne arten, som følte medlidenhet for dette misfosteret. De giftet seg, og fikk barn. Barna resulterte i høner. Etter mange generasjoner med innavl, som de overlevde egentlig ganske greit, har vi nå høna som vi alle kjenner, og spiser, idag.

 

Hvordan kan du si dette? Før du utaler deg om noe slikt så må du vite hvordan alt liv oppsto og det tror jeg ikke du vet med sikkerhet. Hvis du vet dette så ville det vært lurt og snakket med diverse vitenskapsmenn som har forsket på dette igjennom hele livet sitt.

 

Og når vi snakker om og gifte oss. Tror du de dyrene visste hva det var og gifte seg? Jeg kan være enig med at de etterhvert blir vant til og legge merke til hverandre daglig ,men og gifte seg og dra den litt langt.

 

 

Det var ikke meningen å villede deg ved å si at de giftet seg; den slags ritualer var de alt for primitive for. Det var vel egentlig bare en hendig beskrivelse jeg brukte i farta, ettersom jeg svarte i all hast :)

 

I naturen, så utvikler ting seg gjennom forandringer i deres DNA. I ett dyr som en høne, DNA fra en mannlig sædcelle og ett kvinnelig egg møtes og kombineres/transformeres til en zygote; den første cellen i baby-kyllingen. Denne første cella deler seg uttallige ganger for å forme alle cellene i ett komplett dyr. I alle dyr, så inneholder hver eneste cellene det samme DNA'et. og det DNA'et kommer fra en zygote.

 

Kyllinger utviklet seg fra ikke-kyllinger gjennom små forandringer forårsaket avblandingen mellon mannlig og kvinnelig DNA eller av muasjoner av DNA'et som som skapte zygoten. Disse forandringene og mutasjonene har bare hatt effekt på det tidspunktet den nye zygoten er laget. Så, to ikke-kyllinger formerte seg og DNA'et i deres nye zygote inneholdt mutasjonen(e) som produserte den første kyllingen. Den ene zygote cellen delte seg for å lage den første ekte kyllingen.

 

Før den første ekte kylling-zygoten, var det bare ikke-kyllinger. Zygote cellen er det eneste stedet hvor DNA-mutasjoner kunne produsere ett nytt dyr, og zygote cellen er huset i kyllingens egg. Så, egget må ha kommet først.

 

 

Min første svar i denne tråden ;)

 

Gratulerer :wink:

Lenke til kommentar
jeg utfordrer nvoetfiv til å slette denne thread

 

hahahahaha der står du fast ja

 

Denne utfordringen vil jeg se ! :D

 

Hey! Ba ikke om utfordringer som tilsa handling! Jeg skulle svare på spørsmålene deres, ynkelige mennesker, ikke gjøre teite ting for dere. :D:woot:

 

mao, du tørr ikke å handle ??? :-?

Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem ang. ArmyOps 1.9...

 

Da jeg prøver å koble opp brukeren min, står det "Connection Timeout"... Jeg får ikke til å lagre resultatene mine når jeg spiller trening, og kan da bare spille det første treningsoppdraget...

 

Jeg har kabelmodem, med HUB, fra Telenor... Hva er problemet? Internett funker på alt ellers... :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har et annet problem ang. ArmyOps 1.9...

 

Da jeg prøver å koble opp brukeren min, står det "Connection Timeout"... Jeg får ikke til å lagre resultatene mine når jeg spiller trening, og kan da bare spille det første treningsoppdraget...

 

Jeg har kabelmodem, med HUB, fra Telenor... Hva er problemet? Internett funker på alt ellers... :shrug:

Brannmur, blokka porter ?? Innsiden av en ruter ???

Skal ikke være noe problem med Avidi på det punktet der... Ring og spørr etter meg så kan vi se på det :D

Lenke til kommentar
Jeg har et annet problem ang. ArmyOps 1.9...

 

Da jeg prøver å koble opp brukeren min, står det "Connection Timeout"... Jeg får ikke til å lagre resultatene mine når jeg spiller trening, og kan da bare spille det første treningsoppdraget...

 

Jeg har kabelmodem, med HUB, fra Telenor... Hva er problemet? Internett funker på alt ellers... :shrug:

Brannmur, blokka porter ?? Innsiden av en ruter ???

Skal ikke være noe problem med Avidi på det punktet der... Ring og spørr etter meg så kan vi se på det :D

 

Nope, har ikke brannmur. Har kabelmodem lukka porter? Hvordan finner jeg dem, og åpner de? Har ikke noe ruter... :roll::shrug:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I'm back in business!! Etter en biltur med venner fra igår formiddag til nå ikveld, så nådde jeg(i løpet av turen, som gikk til gokk og tilbake igjen), total enligthment! For andre gang!

Så, dere fikk nettopp en andre sjanse, til å få svar på eventuelle verdige spørsmål som dere muligens innehaver i deres uopplyste, ynkelige dog menneskelige hjerne! Gratulerer!

(Spørsmål som "Hvordan fikser jeg cs jeg har feilmld" sees ikke på som verdige spørsmål. Sorry.)

 

 

Mvh.

Den overdrevent intelektuelle, dog meget sosialt fungerende;

nvoetfiv

Lenke til kommentar
Hmms.. ok, hva heter hun sinnsykt soete dama jeg møtte i teateret i dag, hva er telefonnummeret hennes? Hvor har hun fått de sinnsyke blå øynene fra? Og det fantastiske brune håret? I'm melted dude... :(

Dude, jeg svarte på det via messenger -nettopp-!

Orakelet var uklart, jeg vil ha kontante svar her og NÅ! :ermm:

 

Btw: om du søte brunette jeg så på nationalteateret skulle være geek og henge her så vil jeg gjerne ha nummeret ditt :thumbs:

Lenke til kommentar
Hmms.. ok, hva heter hun sinnsykt soete dama jeg møtte i teateret i dag, hva er telefonnummeret hennes? Hvor har hun fått de sinnsyke blå øynene fra? Og det fantastiske brune håret? I'm melted dude... :(

meg vet om en sinnsykt søt dame, med brunt hår og fiiiine blåe øyne, men tror neppe vi snakker om samme fiiiiine dame...

 

og til deg O' mektige allviter:

Hvorfor synes vi at det er mye tristere når en som står nærmt oss dør, enn når en som bor i langtvekkistan dør, selv om vi mener at alle mennesker er verd akkurat det samme?

 

og

 

Hvorfor tenker jeg over så mange helt uvesentlige ting?

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...