Gå til innhold

Jeg utfordrer dere!


Anbefalte innlegg

 

Så Hitler er like verdig som Jesus?

Dvs. Nazisme er en religion - man er rasist(?) om man hater nazister  :roll:

 

Skal forklare litt om forholdene som utgjør nazisme og rasisme.

 

Nazister følger sine idealer. Hitler står for disse idealene. En nazist kan ofte slås under samme kam som rasister. En rasist skiller mellom folk på f.eks etnisk grunnlag. Men er man da rasist hvis man hater nazister? Er jo akkurat det samme. Men jeg vil komme med en bedre beskrivelse: Snillrasist. En snillrasist liker ikke de som rasistiske av dårligere grunner enn de selv mot de respektive slemrasistene. Skjønner?

 

Ja, jeg skjønner.

Men, en stein er forstatt en stein selv om den er liten.

men selvsagt, jeg kaller meg ikke en rasist fordeom jeg er mer skeptisk til andre folkegrupper enn andre...

jeg er mer redd for en vill same eller en ali enn jeg er for gamle fru blom..

 

Hvorfor har folk noe mer i mot ny-nazister(vigrid, bootboys, osv.) enn utlending gjenger? (b-gjengen, A-gjengen, walla(her i kr.sand) osv.)

 

De stakkars forvirrede analfabetiske tenåringene som springer rundt i gjenger og sloss kan vel ikke sammenlignes med en horde mein kampf - tilbedere som har en ideologi som er skyld i millioners død?

 

Nå er det liten forskjell i NY-nazisme og Gjengvirksom het, etter som ny-nazister ikke bare hater jøder, men alle som ikke er nordiske.

Og jeg har ikke hørt om en utlending-gjeng som har banket opp en random ikke-hvit person...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva heter brukeren på dette forumet (nicket) som vant en P800 i en PCpro-konkurranse, og hvor gammel er han?

 

For det første vil jeg si: Herregud, jeg har ikke noe liv!

 

For det andre: Vet at det faktisk er DEG som vant en p800 (ohh, the drama!)

Selvfølgelig vet jeg alderen din også, men vil du virkelig at jeg skal si den? Skulle til å skrive den, men så tenkte jeg på at siden du ikke hadde skrevet i "Hvor gamle er dere?"-tråden, så tok jeg heller forbehold om at du vil forbli incognito når det gjelder alder.

 

For det tredje: Nei, jeg så IKKE igjennom tråden om alder nå nylig, for jeg vet jo det aller, aller meste, så jeg kan blant annet hele dette forumet utenat.

 

Mvh.

Han supertøffegreiekule fyren som er så uendelig mye mer opplyst en resten av verdens befolkning.

Lenke til kommentar
Jeg har i en lengre periode skrevet intellektuelle samfunnsinlegg på diverse diskusjonsfora på internett. Svært få har forstått meningen med disse, bortsett fra en håndfull ihuga tilhengere. Derfor utfordrer jeg deg til å komme med en relativt grundig tolkning og vurdering av følgende innlegg (skrevet av meg):

 

"Jeg syklet rolig nedover St. Barbara-gaten og svingte deretter brått til høyre ved Torgallmenningen. Der stoppet jeg, og kikket nervøst på armbåndsuret. Stigningen var bratt, men allikevel en maksimal utnyttelse av fremmedspråklige. Kurvene må flyttes! Utprøvingen av instansene var godkjent, men med kun 8.5% oppslutning på skalaen fra 1912.

 

Allikevel kom følelsen tilbake til meg. Følelsen av at noe var fryktelig galt. Det er greit at alle norske filmer må ha med 250 banneord for å være "ekte", men uroligheten av at Helge Jordal Amfi sto bak meg med en hagle, var ikke til å ta feil av! Sokkene mine smeltet. Ekstrakten av sokkene blandet seg med skoene mine. Slike sko som sykehus-ansatte bruker. Skoenes Toyota - rimelig og driftsikker.

 

Kommentarene haglet som snø i svart bilbelte. Bokstavkjeksene rant nedover haken min, som døde, tomme ord: "Fkada", "Loerl", "Bnaad" og "Etrem". Selv om positiviteten var målt på strømpelesten, ga jeg meg med æren i behold.

 

Buksene mine hadde tatt fyr. De brant friskt, som Bjørn Dæhlie under sterkt press. Skjorten min forvandlet seg til en kamel, som tok sine første skritt bortover den ruglete brostenen. Den klarte seg bra, og snart løp den bortover, frisk og fin."

 

Uten å virke så altfo rforhåndsdømmende; så vil jeg si: Hvorfor har du da nesten utelukkende innlegg i "søppel", og så langt jeg gidder å løfte blikket, ingen i Religion/Politikk. Eneste politiske standpunkt jeg faktisk kan se ut ifra de seneste innleggene dine, er vel at du er en antirasist, og for innvandring, noe jeg synes er veldig positivt! (Du er en liten snillrasist eller? :))

 

Så rett meg om jeg tar feil(noe jeg aldri gjør), men av de små faktaene du gav, så fantes det ingen bakgrunn, og resten kunne tolkes i 101 forskjellige retninger. You decide.

 

Mvh.

Han hyggelige fyren som vet alt mulig som dere ikke gjør.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke helt tilfreds med svaret ditt. Det innlegget jeg skrev er rett og slett tøys, tull, nonsens - noen vil gå så langt som å kalle det svada. Poenget med det er at det rett og slett ikke er noe poeng. Satte jeg deg fast, o store, intellektuelle ordrytter? Det korrekte svar her skulle selvfølgelig vært: "Jeg kan ikke analysere det du har skrevet, da det ikke har noen mening".

 

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
(...)Det korrekte svar her skulle selvfølgelig vært: "Jeg kan ikke analysere det du har skrevet, da det ikke har noen mening".

 

Ha en fortsatt god dag.

 

Det var vel egentlig akkurat det jeg drev og la fram beviser for også? :)

 

Ha en fin dag du også(Nydelig vær her, ihvertfall).

Lenke til kommentar
Nja, du sa at det jeg hadde skrevet kunne tolkes i 101 forskjellige retninger, ikke at det var poengløst svada. But hey. But hey.

 

Jeg har en ny utfordring å komme med: Kom med fem GODE argumenter for at Norge IKKE skal inn i EU. (Det skal godt gjøres)

 

1. De som vedtar lovene er ikke folkevalgt. (I EU blir lovene vedtatt av Unionsrådet. Unionsrådet er ikke et folkevalgt organ, men består av en statsråd fra hvert medlemsland. I følge den engelske avisen Financial Times er Unionsrådet den eneste lovgivende forsamling i Europa som fatter vedtak bak lukkede dører, uten at velgerne har innsyn i beslutningsprosessen. Det står ikke ansvarlig overfor noe folkevalgt organ, verken i EU eller medlemsstatene. Unionsrådet kan heller ikke stilles til ansvar eller kastes av velgerne i EU-landene. Dette bryter med grunnleggende demokratiske prinsipper. Kilde: www.neitileu.no)

 

2. EU får råderett over fiskeressursene

 

3. EU blir Europas forente stater

 

4. Nærhetsprinsippet funker ikke.

 

5. Ingen miljøgaranti i EU.

 

_____________________

 

 

Forøvrig er jeg ikke imot EU medlemsskap. Har til og med en relativt egoistisk grunn, men allikevel vidt om sett på som en god en: Billigere import av biler. :)

Lenke til kommentar

Isolert sett gode grunner. Du vinner igjen. Men jeg er selv klart for EU-medlemskap. Ny utfordring (dette er gøy :p ):

 

Hvilket Emperor-album er i dine øyne/ører det beste? Hvorfor? Og hvilken sang synes du er best?

 

Det er selvfølgelig unødvendig å si at Emperor er Norges black metal-band nr. 1 (selv om de har splittet opp) og en av landets største eksportartikler. Dette vet du selvfølgelig allerede! noel.gif

Lenke til kommentar
{Jeg henviser deg til posten om Gud's eksistens, hvor beskrivelsen bruker kristendommen som et eksempel, disse opplysningene er felles for de fleste religionene i verden.}

 

{IllVit's tabloide overflate er til for at de som ikke helt har nådd det intellektuelle nivået som visse andre har oppnådd, skal forstå hvordan det står til med Gud's eksistens i forhold til Vitenskapens universielle forklaringer. Og husk; ingen spørsmål er for dumme. :)}

 

Du forstod ikke ironien min, gjorde du?

 

For det første kan du ikke sette Buddhismen på lik linje med resten av verdensrelgionene da denne skiller seg ganske kraftig ut, som alltvitende burde du vite dette. Så å henvise meg til et tidligere innlegg der du gjør rede for Guds eksistens som svar på et spørsmål jeg ikke stilte virker jo litt rart.

Lenke til kommentar

1. Hvem på dette forumet (still, nick) har da en mor som kjører grønn Golf st.vogn?

 

2. Du klarte spm. mitt om P800-en, men nå skal du få svare på hvor gammel jeg er (noe jeg har nevnt på dette forumet, faktisk! (uten å vite hvor akkurat...)), du skal få rope det ut så ALLE kan lese det!

Lenke til kommentar

Jeg ser det har blitt en del spørsmål du må svare på, O allvitende, og her har du enda et:

 

Hva mente egentlig Kubrick med den siste delen av 2001: En Romodyssè?

Er det Einsteins relativitetsteori i ytterste konsekvens? Er det en kulminasjon av Kubricks gale innfall? Er det bare sludder og pølsevev?

 

Jeg bare spør..

Lenke til kommentar
Da kan du kanskje si meg hva spørsmålet til det ultimate svaret er da; The meaning of life is 42. Si meg spørsmålet til svaret..... "How many roads must a man walk down?" aksepteres ikke som et fullverdig svar!  :lol:

 

Jeg skulle til å svare på dette spørsmålet, men en Herr Arthur C. Clarke ville at jeg ikke skulle røpe dette. Han ville at du skulle, når du kommer til den dimensjonen han befinner seg i nå, skal spørre ham personlig. Lykke til!

Ærbødigst: Han hyggelige, men å, så allmektige fyren.

 

Kjære ualminnelige intellekt.

Hitchhiker's guide to the galaxy er skrevet av Douglas Adams.

Hilsen rotta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...