Gå til innhold

Jeg utfordrer dere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i en lengre periode skrevet intellektuelle samfunnsinlegg på diverse diskusjonsfora på internett. Svært få har forstått meningen med disse, bortsett fra en håndfull ihuga tilhengere. Derfor utfordrer jeg deg til å komme med en relativt grundig tolkning og vurdering av følgende innlegg (skrevet av meg):

 

"Jeg syklet rolig nedover St. Barbara-gaten og svingte deretter brått til høyre ved Torgallmenningen. Der stoppet jeg, og kikket nervøst på armbåndsuret. Stigningen var bratt, men allikevel en maksimal utnyttelse av fremmedspråklige. Kurvene må flyttes! Utprøvingen av instansene var godkjent, men med kun 8.5% oppslutning på skalaen fra 1912.

 

Allikevel kom følelsen tilbake til meg. Følelsen av at noe var fryktelig galt. Det er greit at alle norske filmer må ha med 250 banneord for å være "ekte", men uroligheten av at Helge Jordal Amfi sto bak meg med en hagle, var ikke til å ta feil av! Sokkene mine smeltet. Ekstrakten av sokkene blandet seg med skoene mine. Slike sko som sykehus-ansatte bruker. Skoenes Toyota - rimelig og driftsikker.

 

Kommentarene haglet som snø i svart bilbelte. Bokstavkjeksene rant nedover haken min, som døde, tomme ord: "Fkada", "Loerl", "Bnaad" og "Etrem". Selv om positiviteten var målt på strømpelesten, ga jeg meg med æren i behold.

 

Buksene mine hadde tatt fyr. De brant friskt, som Bjørn Dæhlie under sterkt press. Skjorten min forvandlet seg til en kamel, som tok sine første skritt bortover den ruglete brostenen. Den klarte seg bra, og snart løp den bortover, frisk og fin."

Lenke til kommentar
Jeg har i en lengre periode skrevet intellektuelle samfunnsinlegg på diverse diskusjonsfora på internett. Svært få har forstått meningen med disse, bortsett fra en håndfull ihuga tilhengere. Derfor utfordrer jeg deg til å komme med en relativt grundig tolkning og vurdering av følgende innlegg (skrevet av meg):

 

"Jeg syklet rolig nedover St. Barbara-gaten og svingte deretter brått til høyre ved Torgallmenningen. Der stoppet jeg, og kikket nervøst på armbåndsuret. Stigningen var bratt, men allikevel en maksimal utnyttelse av fremmedspråklige. Kurvene må flyttes! Utprøvingen av instansene var godkjent, men med kun 8.5% oppslutning på skalaen fra 1912.

 

Allikevel kom følelsen tilbake til meg. Følelsen av at noe var fryktelig galt. Det er greit at alle norske filmer må ha med 250 banneord for å være "ekte", men uroligheten av at Helge Jordal Amfi sto bak meg med en hagle, var ikke til å ta feil av! Sokkene mine smeltet. Ekstrakten av sokkene blandet seg med skoene mine. Slike sko som sykehus-ansatte bruker. Skoenes Toyota - rimelig og driftsikker.

 

Kommentarene haglet som snø i svart bilbelte. Bokstavkjeksene rant nedover haken min, som døde, tomme ord: "Fkada", "Loerl", "Bnaad" og "Etrem". Selv om positiviteten var målt på strømpelesten, ga jeg meg med æren i behold.

 

Buksene mine hadde tatt fyr. De brant friskt, som Bjørn Dæhlie under sterkt press. Skjorten min forvandlet seg til en kamel, som tok sine første skritt bortover den ruglete brostenen. Den klarte seg bra, og snart løp den bortover, frisk og fin."

Ja, hva skal man si ? Skjønte ikke .no jeg ... :shrug:

Lenke til kommentar
Jesus hadde ikke superkrefter, men han var en smart fyr. Han var veldig god til å snakke, og fikk mange tilhengere.

Akuratt som Hitler da :)

 

Så Hitler er like verdig som Jesus?

Dvs. Nazisme er en religion - man er rasist(?) om man hater nazister :roll:

 

Skal forklare litt om forholdene som utgjør nazisme og rasisme.

 

Nazister følger sine idealer. Hitler står for disse idealene. En nazist kan ofte slås under samme kam som rasister. En rasist skiller mellom folk på f.eks etnisk grunnlag. Men er man da rasist hvis man hater nazister? Er jo akkurat det samme. Men jeg vil komme med en bedre beskrivelse: Snillrasist. En snillrasist liker ikke de som rasistiske av dårligere grunner enn de selv mot de respektive slemrasistene. Skjønner?

Lenke til kommentar
- Finnes det en gud?

 

- Isåfall, er han en sur grinbiter av en autoritet som bare er maktsyk?

 

- Hvem spiller sangen Suicide and other comforts?

 

Nei, ihvertfall ikke en som er fysisk tilsdete. Han er til i veldig mange menneskers bevissthet, noe som kan oppfattes som like verdig som vår eksistens.

En kjent filosof sa "Jeg tenker, derfor er jeg".

"Gud" sier "Jeg blir tenkt på, derfor er jeg".

 

Det er opp til de respektives oppfattelser av gud om han er en grinebiter eller ei.

 

 

 

"Suicide And Other Comforts" spilles av "Cradle Of Filth".

Lenke til kommentar
Jesus hadde ikke superkrefter, men han var en smart fyr. Han var veldig god til å snakke, og fikk mange tilhengere.

Akuratt som Hitler da :)

 

Så Hitler er like verdig som Jesus?

Dvs. Nazisme er en religion - man er rasist(?) om man hater nazister :roll:

 

Skal forklare litt om forholdene som utgjør nazisme og rasisme.

 

Nazister følger sine idealer. Hitler står for disse idealene. En nazist kan ofte slås under samme kam som rasister. En rasist skiller mellom folk på f.eks etnisk grunnlag. Men er man da rasist hvis man hater nazister? Er jo akkurat det samme. Men jeg vil komme med en bedre beskrivelse: Snillrasist. En snillrasist liker ikke de som rasistiske av dårligere grunner enn de selv mot de respektive slemrasistene. Skjønner?

 

Ja, jeg skjønner.

Men, en stein er forstatt en stein selv om den er liten.

men selvsagt, jeg kaller meg ikke en rasist fordeom jeg er mer skeptisk til andre folkegrupper enn andre...

jeg er mer redd for en vill same eller en ali enn jeg er for gamle fru blom..

 

Hvorfor har folk noe mer i mot ny-nazister(vigrid, bootboys, osv.) enn utlending gjenger? (b-gjengen, A-gjengen, walla(her i kr.sand) osv.)

Lenke til kommentar
vifteovn: må si du er en av de tøffere jeg har møtt  8)  

keep up the good work, kanskje du må skaffe deg en campingvogn og sitte å gi råd til folk  :D

 

Takk, det er dette som holder meg her sammen med dere mindre opplyste. Kanskje eksisterer jeg bare i deres samlede bevissthet? (Se mitt tidligere innlegg om Gud's eksistens.)

Lenke til kommentar
Hm satt jeg han fast eller?  :woot:  

Eller er han opptatt med å spå fremtiden sin...

 

det er noen av de tingen der som faktisk ikke går ann å svare på ;)

han sa han var en meget intelligent person, ikke allvitende...

Hvis han var sist nevnte - hvorfor er ikke han verdens leder nå, og hadde ledet verden samlet inn i et fredfullt sammliv hvor alle hadde bredbånd?

 

Alt kan svares på, ihvertfall det aller, aller meste.

Hvis alle hadde bredbånd ville det spirt fram diverse utopier, som igjen ville lage grobunn til mange rasistiske opprør, som til slutt ville ødelegge samfunnet. Dagens samfunn er ikke stabilt, men mer stabilt enn det ville vært hvis alle hadde bredbånd. De som har bredbånd, bør tenke på seg selv som "en av de utvalgte".

Lenke til kommentar

Selv velger jeg å klare meg uten tro, siden jeg allikevel er hevet over den barbariske underbevisstheten som dere vanlige mennesker innehaver. Alt det som står om rommet og verden vi bor på i Illustrert Vitenskap er sant. Det kan jeg bekrefte.

 

Siden De kaller Dem Messias, tar jeg det for gitt at Deres råd er en del av en større plan, og dermed ikke trenger å være fullstendig korrekt, men heller et slags skilt som leder oss til et mer opplyst sted i våre uverdige sinn. Og her fikk jeg bekreftelsen min. Alle vet Ill Vitt er en vitenskapens tabloid på linje med VG og det som verre er(Les; Se&Hør), og derfor trenger et blikkfang for å skille seg ut blant alle fristelsene i bladhyllens jungel. Ill Vitt må derfor krydre opp sine fakta med en liten slump fantasi for at vi i valgets avgjørende øyeblikk skal ende opp med deres respektive blad, og ikke konkurrentens. Alt må derfor ikke tas for god fisk. Men som den illuminerte Messia De er, visste De nok allerede dette. Og det leder meg igjen til å undres over hvor skiltet skulle føre oss i dette tilfellet, og selv om jeg vet min hjernekapasitet er kun en promille av hva Deres opplyste sinn er kapabel til, trakk jeg denne konklusjonen; En Messias som Dem har bemerkelsesverdig mange likheter med den hellige Buddha (all deres snakk om opplysthet førte frem til denne gjettningen). Jeg miopplyst. Som igjen skastenker derfor Dem til å ha noen felles mål med Buddhistenes allmektig. Jeg kunne derfor ikke hjelpe meg selv når jeg ser for meg Deres overdådige vesen som en slags urban Buddha, for de belevne som strever mot å bli pte et bilde av Deres prektige kreatur sittende under en boligblokk, istedenfor Buddhas tre, når De oppnådde total opplysthet. Hvis dette er feilaktig ber jeg Dem være nådig og tilgi mitt anstøtelige sinn for dens forkastelige gjetninger.

 

Jeg henviser deg til posten om Gud's eksistens, hvor beskrivelsen bruker kristendommen som et eksempel, disse opplysningene er felles for de fleste religionene i verden.

 

Men tilbake til skiltet; Hvor skulle det lede oss i dette tilfellet? Mine mistanker er at dette igjen leder tilbake til dine fellestrekk med Buddha. Jeg mistenker derfor Deres prektige vesen å ha noen av de samme målene, i dette tilfellet ville det mest fornuftige være det at dere begge strever mot å opplyse deres følgere. De gjør derfor med vilje Ill Vitt til et lukrativt tilbud til våre sinn, med vel viten om dens tabloid takter, i et forsøk å opplyse Deres lesere i den forunderlige verden av nuller og entall. Om dette er riktig eller ei for De selv stå til rette for, å gi oss den opplyste versjonen av hva som faktisk skjedde og hva som ikke bar til. Hvis mine antagelser skulle vise seg å være feilaktig, ber jeg Dem å tenke på meg som en slags Gollum. Du må ikke bare se det tragiske og uverdige i min skikkelse, men også den viktigere siden bestående av komikk.  

 

Mvh Deres underdanige følger, miCro.

 

IllVit's tabloide overflate er til for at de som ikke helt har nådd det intellektuelle nivået som visse andre har oppnådd, skal forstå hvordan det står til med Gud's eksistens i forhold til Vitenskapens universielle forklaringer. Og husk; ingen spørsmål er for dumme. :)

Lenke til kommentar
Jesus hadde ikke superkrefter, men han var en smart fyr. Han var veldig god til å snakke, og fikk mange tilhengere.

Akuratt som Hitler da :)

 

Så Hitler er like verdig som Jesus?

Dvs. Nazisme er en religion - man er rasist(?) om man hater nazister :roll:

 

Skal forklare litt om forholdene som utgjør nazisme og rasisme.

 

Nazister følger sine idealer. Hitler står for disse idealene. En nazist kan ofte slås under samme kam som rasister. En rasist skiller mellom folk på f.eks etnisk grunnlag. Men er man da rasist hvis man hater nazister? Er jo akkurat det samme. Men jeg vil komme med en bedre beskrivelse: Snillrasist. En snillrasist liker ikke de som rasistiske av dårligere grunner enn de selv mot de respektive slemrasistene. Skjønner?

 

Ja, jeg skjønner.

Men, en stein er forstatt en stein selv om den er liten.

men selvsagt, jeg kaller meg ikke en rasist fordeom jeg er mer skeptisk til andre folkegrupper enn andre...

jeg er mer redd for en vill same eller en ali enn jeg er for gamle fru blom..

 

Hvorfor har folk noe mer i mot ny-nazister(vigrid, bootboys, osv.) enn utlending gjenger? (b-gjengen, A-gjengen, walla(her i kr.sand) osv.)

 

De stakkars forvirrede analfabetiske tenåringene som springer rundt i gjenger og sloss kan vel ikke sammenlignes med en horde mein kampf - tilbedere som har en ideologi som er skyld i millioners død?

Lenke til kommentar
O' store allmektige 13373 orakel nvoetfiv: I mine nærmere vennekretser har det vært diskutert hvorvidt jeg har afro eller ikke... jeg hadde satt pris på om du en gang for alle kunne ha stoppet denne disputten og gitt oss fasitsvaret!

 

*bilde*

 

på forhånd TAKK! :yes:

 

Det finnes mange typer afrofrisyrer. Du har desverre ikke den orginale, men du har allikevel en form for afro. Den skandinaviske. Den er ikke like tett og stiv, men allikevel, den innehaver antydninger til det riktige volumet. Du må hilse fra meg, og fortelle dem at: Skandinavisk afro er er den kuleste hodepryden som er å oppdrive for Skandinavisk-fødte mennesker! Afro tyder på at du har en fordel, fordi genene dine er av høyere standard enn de med vanlig sveis. Gratulerer!

Selv har jeg selvfølgelig en diskrèt afro.

Lenke til kommentar
O' store allmektige 13373 orakel nvoetfiv: I mine nærmere vennekretser har det vært diskutert hvorvidt jeg har afro eller ikke... jeg hadde satt pris på om du en gang for alle kunne ha stoppet denne disputten og gitt oss fasitsvaret!

 

*bilde*

 

på forhånd TAKK! :yes:

 

Det finnes mange typer afrofrisyrer. Du har desverre ikke den orginale, men du har allikevel en form for afro. Den skandinaviske. Den er ikke like tett og stiv, men allikevel, den innehaver antydninger til det riktige volumet. Du må hilse fra meg, og fortelle dem at: Skandinavisk afro er er den kuleste hodepryden som er å oppdrive for Skandinavisk-fødte mennesker! Afro tyder på at du har en fordel, fordi genene dine er av høyere standard enn de med vanlig sveis. Gratulerer!

Selv har jeg selvfølgelig en diskrèt afro.

 

takker for informativt svar! :D

 

/me har teh 1337 afro

Lenke til kommentar
Jesus hadde ikke superkrefter, men han var en smart fyr. Han var veldig god til å snakke, og fikk mange tilhengere.

Akuratt som Hitler da :)

 

Så Hitler er like verdig som Jesus?

Dvs. Nazisme er en religion - man er rasist(?) om man hater nazister :roll:

 

Skal forklare litt om forholdene som utgjør nazisme og rasisme.

 

Nazister følger sine idealer. Hitler står for disse idealene. En nazist kan ofte slås under samme kam som rasister. En rasist skiller mellom folk på f.eks etnisk grunnlag. Men er man da rasist hvis man hater nazister? Er jo akkurat det samme. Men jeg vil komme med en bedre beskrivelse: Snillrasist. En snillrasist liker ikke de som rasistiske av dårligere grunner enn de selv mot de respektive slemrasistene. Skjønner?

 

Ja, jeg skjønner.

Men, en stein er forstatt en stein selv om den er liten.

men selvsagt, jeg kaller meg ikke en rasist fordeom jeg er mer skeptisk til andre folkegrupper enn andre...

jeg er mer redd for en vill same eller en ali enn jeg er for gamle fru blom..

 

Hvorfor har folk noe mer i mot ny-nazister(vigrid, bootboys, osv.) enn utlending gjenger? (b-gjengen, A-gjengen, walla(her i kr.sand) osv.)

 

De stakkars forvirrede analfabetiske tenåringene som springer rundt i gjenger og sloss kan vel ikke sammenlignes med en horde mein kampf - tilbedere som har en ideologi som er skyld i millioners død?

 

Vel, de kan sammenlignes på en måte; begge gruppene er en flokk høns villedet an èn "leder".

Lenke til kommentar
På tide å sette den allvitende fast!  :lol:  

 

- Hvem spiller sangene Grial I og II ?

 

- Var Hitler ren fascist eller var han sosialist som enkelte påstår?

 

- Hva spiste jeg til middag i dag!?

 

:woot:

 

 

TYR spiller sangene Grial I og Grial II. Disse kommer forøvrig i feil rekkefølge på albumet i forhold til hva navnene skulle tilsi.

 

 

Hitler likte å kalle seg sosialist, men sosialismen var bare et slags skalkeskjul for fascismen.

 

 

Hva du spiste til middag skal jeg frabe meg og si, fordi visse andre her kunne ventuelt føle seg støtt, eventuelt få brekninger, hvis de visste hva det var du spiste til middag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...