bamsefar Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei, Har benyttet meg av ukes tilbudet Komplett hadde for ikke så lenge siden og kjøpte meg Sapphire Radeon9800pro. Er storfornøyd med kortet, men som perfeksjonist så må jeg bare dra den siste MHz ut av kortet. Har prøvd meg fram, men resultatene har vært skuffende. Har ikke fått klokket mer enn til 400MHz på core og 370 på ram. Synes dette er litt lite i forhold til hva andre her har klart. Selvfølgelig kan jeg jo ha vært uheldig med kortet men men. Så husket jeg at 9500-9700 har klokket bedre når de har fått en liten Bios flash, men jeg er ikke sikker om dette gjelder for 9800pro også? I så fall noen som har en link til en uberbios, og helst en kort forklaring bare for sikkerhets skyld? Tusen takk for svar og god natt Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hvorfor......hvorfor i all verden skal du absolutt "dra" det siste ut av et 9800 kort???Hva er vitsen?Finnes ikke et eneste spill på markedet i dag som klarer å utfordre det kortet ,absolutt ingen.Må vel være det samme om du får 300fps eller 310fps i et spill? Kos deg med kortet du har kjøpt deg(lucky bastard)og vent om et års tid....da kan det hende at det er noen spill som du kanskje begynner å få problemer med....kanskje.... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Hører jeg noen som er sjalu? Hvorfor? Jeg er bare slik. Har fra jeg var liten av prøvd å få ting til å fungere på en bedre måte. Er bare slik jeg er. Akk, husker barnehagen når jeg prøvde å få lekebilen til og gå fortere. Hjul var jo bare tull så de måtte gå.. Men seriøst, jeg nyter kortet og har absolutt ingen problemer med noen spill whatsoever, men jeg vil liksom vite at jeg på ingen måte kan få det til å gå raskere. Først da kan jeg sove :wink: I am a perfeksjonist! Men over til mitt spørsmål, noen som vet om en bios eller om det finnes noen i det hele tatt? (Er vell litt sent på kvelden, håper noen svarer i morgen) Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hører jeg noen som er sjalu? Selvfølgelig :oops: Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Hvis det finnes, finner du det nok med Google. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har hørt selv at det var noe bios greier ute å vandret som en kunne endre på, og at hos Sapphire kunne man finne slikt.. sikkert bare for Sapphire sine kort. I don't care... for som det sies, hvorfor dra mer ut av noe som allerede er på topp..? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvis du absolutt VIL flashe kortet: http://www.freewebs.com/squeak/v1_1/bios.htm Jeg tar intet ansvar dersom man skulle få et rævkjørt kort etterpå, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hvorfor......hvorfor i all verden skal du absolutt "dra" det siste ut av et 9800 kort???Hva er vitsen?Finnes ikke et eneste spill på markedet i dag som klarer å utfordre det kortet ,absolutt ingen.Må vel være det samme om du får 300fps eller 310fps i et spill? Kos deg med kortet du har kjøpt deg(lucky bastard)og vent om et års tid....da kan det hende at det er noen spill som du kanskje begynner å få problemer med....kanskje.... For å nevne et par spill som krever ALT for å kjøre med en akseptabel fps på en grei oppløsning som f.eks 1280*1024 (min 40fps): Gothic 2 Morrowind Unreal 2 (For å ikke nevne HL2 og Doom3 som kommer til å rævpule de nyeste kortene skikkelig med alle detaljer på fullt) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Hvis du absolutt VIL flashe kortet: http://www.freewebs.com/squeak/v1_1/bios.htm Jeg tar intet ansvar dersom man skulle få et rævkjørt kort etterpå, bare så det er sagt. Har allerede funnet denne siden å prøvd to av de.. Disse biosene er bare bioser som fikser noen 2d problemer de aller første radeon 9800pro kortene hadde. Altså ingen bios som hjelper på klokkingen. Det var dette jeg mente.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Om du skal presse max ut av et 9800 kort så er det bare en ting som funker. Voltmod. De guttene her har mye rart for seg, og alt er verdt å få med seg. http://www.xtremesystems.org/forums Her er en måte å vmodde kortet på: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=13679 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå