Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pass på at det er Fractal Design R3 du har fått med, og ikke R2.

Regner med at det er en skrivefeil du har gjort men i tilfelle så er det denne strømforsyninga du skal ha.

Hvis du vil så kan du ta med en sånn og en slik.

Ellers så er det veldig greit nå, mye mer solid oppsett enn det du startet med. :)

PS: Jeg har den harddisken selv og merker ikke noe spesielt, men du skal vite at dette kan variere fra batch til batch. Du kan ende opp med en harddisk som er litt støyete, men kabinettet ditt er såpass godt lydisolert at det blir sikkert ikke noe problem uansett.

Hvis du vil redusere skjangsen for støyende harddisk så kjøper du de viftene jeg linket over, harddisker kan gjerne bli litt bråkete når de begynner å bli slitne, og det avverger du best med å få PCn så kjølig som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bedre med en sånn enn R3'en, ettersom førstnevnte er større og dermed gir bedre luftgjennomstrømning? Er det ikke også enklere å bygge?

Eller er R3'en mer isolert//'det er noe bedre med den?

Vil R3'en også gi god plass? Så nemmelig at dette var midi-tower.

Lenke til kommentar
  Persn skrev (På 10.5.2011 den 18.52):

Pass på at det er Fractal Design R3 du har fått med, og ikke R2.

Regner med at det er en skrivefeil du har gjort men i tilfelle så er det denne strømforsyninga du skal ha.

Hvis du vil så kan du ta med en sånn og en slik.

Ellers så er det veldig greit nå, mye mer solid oppsett enn det du startet med. :)

PS: Jeg har den harddisken selv og merker ikke noe spesielt, men du skal vite at dette kan variere fra batch til batch. Du kan ende opp med en harddisk som er litt støyete, men kabinettet ditt er såpass godt lydisolert at det blir sikkert ikke noe problem uansett.

Hvis du vil redusere skjangsen for støyende harddisk så kjøper du de viftene jeg linket over, harddisker kan gjerne bli litt bråkete når de begynner å bli slitne, og det avverger du best med å få PCn så kjølig som mulig.

Yes, yes! Da er alt klart! Syntes du jeg skal bestille nå? Det er mye penger det handler om vet du. :dribble:

BTW: Skal jeg bestille en av hver av de viftene du linket til over?

Endret av Treserget
Lenke til kommentar
  Zyvox skrev (På 10.5.2011 den 18.56):

Er det ikke bedre med en sånn enn R3'en, ettersom førstnevnte er større og dermed gir bedre luftgjennomstrømning? Er det ikke også enklere å bygge?

Eller er R3'en mer isolert//'det er noe bedre med den?

Vil R3'en også gi god plass? Så nemmelig at dette var midi-tower.

Jeg har tenkt på den, men det handler litt om å se ann behovet til trådstarter.

Jeg har ett kabinett i den størrelsen selv, og selv om det er mer behagelig å bygge så trenger man ikke all den plassen når alt kommer til alt.

1) Lengre avstand for luften å vandre, altså kommer R3 mest sannsynlig til å kjøle like bra eller bedre hvis man slenger inn noen ekstra vifter, R3 har mer plass til vifter forøvrig, men det er uvesentlig siden lite støy er trådstarters fokus.

2) At XLn er så stor er også en svakhet for den, ledningen til systemet som skal inni er ikke såpass lange at man får utnyttet seg av kabelhullene godt nok f.eks.

3) Den koster 400kr mer, finnes bedre steder å bruker pengene på. Både R3 og XL er knallkabinett uansett så det er ingenting å frykte på å kjøpe noen av de.

4) Den er stor og tung (20kg med innmat ca) og det er ikke noe jeg tror trådstarter vil sette pris på.

Treserget: En av hver ja, så er du klar til å bestille hvis du vil. Om du synes du har råd til noen forbedringer til er opp til deg.

Du kan liste opp det endelige resultatet en gang til så er vi sikker på at vi ikke har glemt noe.

Lenke til kommentar
  Zyvox skrev (På 10.5.2011 den 19.34):

Greit, isåfall kjører jeg også R3'en.

Takk for hjelpa. :)

Hvis det er kjøling du er opptatt av så gir XLn bedre kjøling.

Les mer om XL og R3.

Men jeg tror at hvis du har på ekstra vifter på R3 så vil den kjøle bedre, her kan noen komme å arrestere meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

R3 er også betydelig tyngre enn andre kabinetter på tilsvarende størrelse, pga. støydemping. Riktignok ikke like ille som XL, men er du hyppig på LAN finnes det nok greiere alternativer.

Selv drasser jeg aldri PCen min med meg noe sted, og er greit fornøyd med mitt R3.

Les hw.no sine tester av Define R3 og Define XL.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Okay! Har nok ikke råd til noen andre ''oppgraderinger''. :no:

Her er lista igjen:

Samsung Spinpoint 1TB

Samsung DVD Burner

Fractcal Design R3 Black Pearl kabinett

ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA skjermkort

Intel Core i5 2500K 3,3 GHz prosessor

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 hovedkort

Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm harddisk

Corsair A70 CPU-kjøler

Corsair AW 750W strømforsyning

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 minnebrikker

+ Viftene

BTW: Kan du anbefale en gamingmus, tastatur og noen høyttalere. Alt dette skal koste ca. 1000kr til sammen tenker jeg meg.

Takk!

Endret av Treserget
Lenke til kommentar
  srbz skrev (På 10.5.2011 den 19.40):

R3 er også betydelig tyngre enn andre kabinetter på tilsvarende størrelse, pga. støydemping. Riktignok ikke like ille som XL, men er du hyppig på LAN finnes det nok greiere alternativer.

Selv drasser jeg aldri PCen min med meg noe sted, og er greit fornøyd med mitt R3.

Les hw.no sine tester av Define R3 og Define XL.

Jepps, men jeg skulle tro at den ekstra støydempinga er så digg at det er verdt det, XL er igjen ekstra stor og uhåndterlig.

Jeg linket forresten til de nøyatkige samme testene i posten over deg :fun:

Treserget: Det er lenge siden jeg har satt meg inn i hva som er gjeldende av tastatur, mus og høytalere så der må nesten noen andre hjelpe til.

PS: Trenger du virkelig 80GB SSD? Det er penger å spare og ytelse og hente på å kjøpe en Crucial RealSSD C300 2,5" 64GBistedet.

Endret av Persn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...