PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Fra en annen tråd fikk jeg denne smørbrødslisten fra dustin.no: CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V049,00 INTEL 320 SERIES 2.5" 80GB SSD SATA/300 MLC 25NM CORSAIR MIDITOWER OBSIDIAN 650D ATX BLACK COOLER MASTER HYPER 212 PLUS S-1155/1156/1366/AM3 SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 +GAME ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX Lurer på om dette er et bra oppsett, eller om det er noe jeg må endre på, eventuelt noe jeg mangler. Er ikke helt sikker på om jeg skal bygge enda, har ikke gjort det før, dere får overbevise meg! Lurer da på om denne PC-en blir bedre enn en ferdigbygd en for samme prisen. HJELP!!!! Endret 9. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Kjempeoppsett dette. Ville valgt Fractal Design R3-kabinett og kanskje en Vertex 3 ssd om budsjettet tillater det. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Kjempeoppsett dette. Ville valgt Fractal Design R3-kabinett og kanskje en Vertex 3 ssd om budsjettet tillater det. Så du vil anbefale meg å bygge Og BTW: Tror du den kan kjøre de fleste spill med beste kvalitet? Endret 9. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Du bør bygge selv... det er som å sette sammen 7 lego-klosser... bare se på 1 guide eller 2 på youtube og les litt rundt så bruker det å gå ganske greit har du windows 7? ellers ser oppsette veldig bra ut, men du kan kanskje spare litt penger hvis du kjøper et 6870 Directcu (du mister en god del ytelse da... snakk om rundt 30-40%) dette vil kjøre de fleste spill på max eller tilnærmet max grafikk, men som sagt med litt dårligere framerate og noen ganger må du nok gi etter... kommer også an på hvem spill du spiller kabinett er en smakssak, men jeg vil anbefale deg å se på fractal design R3 Endret 9. mai 2011 av sindre94 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Anbefaler og bygge selv, det er billigere og dessuten kjempegøy, men du bør sette deg litt inn i det før du går i gang sånn at du ikke ødelegger noe. Det blir mye enklere å hjelpe deg hvis 1) Du går inn på prisguide, mekker en handlevogn med alle delene og deler den handlevogna med oss på forumet. 2) Gjør oss oppmerksom på hva oppsettet du allerede har koster til sammen, og forteller oss hvor mye penger du har å bruke på PC. 3) Forteller om det er noe du har fra før, da tenker jeg hovedsaklig, tastur, mus, skjerm og etc. Jeg anbefaler også Fractal Designe R3 forøvrig, det er også billigere enn det du har valgt ut tror jeg så da får du mer penger å bruke andre steder. Skal du klokke eller bryr du deg noe særlig om støy? For hvis ikke så kan du droppe CPU-kjølern. Anbefaler egentlig at du droppen den uansett, les her. PS: Oppsettet ditt er bra det, men hvis du er tålmodig, henger med oss og gir oss detaljerte svar på spørsmålene våre, og spør hvis det er noe du lurer på så kan vi sikkert få til noe mye bedre til en ikke altfor drøy pris Endret 9. mai 2011 av Persn Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Anbefaler og bygge selv, det er billigere og dessuten kjempegøy, men du bør sette deg litt inn i det før du går i gang sånn at du ikke ødelegger noe. Det blir mye enklere å hjelpe deg hvis 1) Du går inn på prisguide, mekker en handlevogn med alle delene og deler den handlevogna med oss på forumet. 2) Gjør oss oppmerksom på hva oppsettet du allerede har koster til sammen, og forteller oss hvor mye penger du har å bruke på PC. 3) Forteller om det er noe du har fra før, da tenker jeg hovedsaklig, tastur, mus, skjerm og etc. Jeg anbefaler også Fractal Designe R3 forøvrig, det er også billigere enn det du har valgt ut tror jeg så da får du mer penger å bruke andre steder. Skal du klokke eller bryr du deg noe særlig om støy? For hvis ikke så kan du droppe CPU-kjølern. Anbefaler egentlig at du droppen den uansett, les her. PS: Oppsettet ditt er bra det, men hvis du er tålmodig, henger med oss og gir oss detaljerte svar på spørsmålene våre, og spør hvis det er noe du lurer på så kan vi sikkert få til noe mye bedre til en ikke altfor drøy pris Fikk ikke til å lage en liste, men prisen er i hvert fall foreløpig på 9700 kr. Vil helst at den ikke skal bråke så mye, budsjettet er egentlig ikke helt fastsatt, men kommer trolig til å bruke kanskje 2k på skjerm, mus, tastatur og høyttalere, så vil ikke overstige noe særlig mer enn 11k på deler til PC-en. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Siden jeg er supersnill så mekka jeg ei kjapp handlevogn til deg. Når du sier 9700,- så antar jeg at du har skifta kabinett til FractalDesignR3 og tatt vekk CPU-kjøler? Var sånn jeg fikk ca den prisen hos dustin ivertfall. Når du sier at du helst ikke vil bruke mer enn 11k på deler så sitter jeg med ett lite regnestykke som ikke går opp, 11 000 - 9 700 - 2 000 = -700 Mener du at du ikke vil bruke mer enn 11 000 på selve delene du spør om her på forumet eller mener du at du ikke vil bruke mer enn 11 000 på alt til sammen? Endret 9. mai 2011 av Persn Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Siden jeg er supersnill så mekka jeg ei kjapp handlevogn til deg. Når du sier 9700,- så antar jeg at du har skifta kabinett til FractalDesignR3 og tatt vekk CPU-kjøler? Var sånn jeg fikk ca den prisen hos dustin ivertfall. Når du sier at du helst ikke vil bruke mer enn 11k på deler så sitter jeg med ett lite regnestykke som ikke går opp, 11 000 - 9 700 - 2 000 = -700 Mener du at du ikke vil bruke mer enn 11 000 på selve delene du spør om her på forumet eller mener du at du ikke vil bruke mer enn 11 000 på alt til sammen? Jeg vil helst ikke bruke mer enn 11 000 på alle delene til PC-en til sammen. Det går nok greit å bruke 12 000 også, bare sluttproduktet blir bra! Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Skal du klokke forresten? MÅ du ha modulær strømforsyning? Trenger du 750W strømforsyning? Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Skal du klokke forresten? MÅ du ha modulær strømforsyning? Trenger du 750W strømforsyning? Å klokke eller overklokke eller hva det nå heter har jeg foreløpig ikke peiling på hva er , så det skal jeg nok ikke med det første. BTW: Det funker vel å montere alle fire 2 GB-brikkene som du har satt på lista? PS: Finner ikke disse på Dustin.no, vil helst kjøpe alt fra samme sted. Det er vel ikke noen der som ligner? PSS: Den jeg originalt hadde er vel grei den også? http://www.dustinhome.no/pd_5010485739.aspx? eller? PSSS: Trenger jeg ikke denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010471048.aspx? ...? DU har ikke satt den opp. Endret 9. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Dette blir ett langt innlegg men les ALT, og svar på ALT sånn sånn at vi får gitt deg forslag kjappest mulig. Jeg har tydligvis blingsa og funnet 4x2GB RAM-brikker istedenfor 2x4GB RAM-brikker, beklager, bruk heller de du fant selv. Jeg skal se om jeg finner de i prisguiden for å så oppdatere handlevogna. Svar forresten på mine andre spørsmål også, jeg eller noen andre kan tilpasse listen til ditt behov sånn at du sparer noen kroner og kan kanskje bruke mer på andre viktigere steder i såfall. Men da MÅ du svare på alle spørsmålene som blir stilt. Må du ha modulær strømsforsyning? Modulær betyr at den kommer med strømkabler som kan taes av og settes på etter behov. Mindre ledninger gir bedre luftflyt og bedre utsendet inni maskinen, det koster mer, men hvis du ikke engang veit hva klokking er så kan jeg ikke se for meg at maskinens innvendige utsende og temperaturer er noe som er viktig for deg. Trenger du 750W strømforsyning? Igjen, hvis du ikke skal klokke eller ha doble skjermkort så trenger du antageligvis ikke mer enn 650W, og da kan du spare noen ekstra hundrelapper der også. Angående ditt spørsmål om du trenger CPU-kjølern, les det jeg har skrevet tidligere, har til og med lagt med link til test. CPU-kjøler følger med originalt til CPUn, og den kjølern der fungerer ikke bra nok til at de ekstra pengene er verdt det, og for å si det tredje gangen, hvis du ikke klokker så har du nok ikke behov for en CPU-kjøler. Hvis du er VELDIG støy-allergisk så kan en uorginal CPU-kjøler hjelpe ganske mye, men da finner vi heller en annen som er bedre hvis du har lyst til det. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Dette blir ett langt innlegg men les ALT, og svar på ALT sånn sånn at vi får gitt deg forslag kjappest mulig. Jeg har tydligvis blingsa og funnet 4x2GB RAM-brikker istedenfor 2x4GB RAM-brikker, beklager, bruk heller de du fant selv. Jeg skal se om jeg finner de i prisguiden for å så oppdatere handlevogna. Svar forresten på mine andre spørsmål også, jeg eller noen andre kan tilpasse listen til ditt behov sånn at du sparer noen kroner og kan kanskje bruke mer på andre viktigere steder i såfall. Men da MÅ du svare på alle spørsmålene som blir stilt. Må du ha modulær strømsforsyning? Modulær betyr at den kommer med strømkabler som kan taes av og settes på etter behov. Mindre ledninger gir bedre luftflyt og bedre utsendet inni maskinen, det koster mer, men hvis du ikke engang veit hva klokking er så kan jeg ikke se for meg at maskinens innvendige utsende og temperaturer er noe som er viktig for deg. Trenger du 750W strømforsyning? Igjen, hvis du ikke skal klokke eller ha doble skjermkort så trenger du antageligvis ikke mer enn 650W, og da kan du spare noen ekstra hundrelapper der også. Angående ditt spørsmål om du trenger CPU-kjølern, les det jeg har skrevet tidligere, har til og med lagt med link til test. CPU-kjøler følger med originalt til CPUn, og den kjølern der fungerer ikke bra nok til at de ekstra pengene er verdt det, og for å si det tredje gangen, hvis du ikke klokker så har du nok ikke behov for en CPU-kjøler. Hvis du er VELDIG støy-allergisk så kan en uorginal CPU-kjøler hjelpe ganske mye, men da finner vi heller en annen som er bedre hvis du har lyst til det. Angående modulær strømforsyning så ser det ut som du hinter til at det ikke spiller noen rolle for meg om det er ekstra kabler eller ikke, men det er egentlig samme for meg. Prisforskjellen på 750W og 650W er så liten, at jeg går nok for 750W, ettersom jeg lærer mer så kan det vel vise seg at det blir nyttig? Hvem vet? Hvis det blir mer støy uten en slik CPU-kjøler så må jeg vel tenke over det, men det høres ut som det er en liten forskjell, håper bare du kan forsikre meg at PC-en ikke bråker veldig når den er ferdig montert, altså med de ni (tror jeg) komponentene uten kjøleren. Endret 9. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har oppdatert handlelista med ny strømforsyning nå. Om PCn kommer til å bråke mye er ikke noe jeg kan bestemme for deg, for støy er noe folk har forskjellige meninger om. Når PCn er til windows-bruk kommer du nok til å høre mest fra CPU-kjøler hvis du legger merke til noe lyd i det hele tatt. Når PCn blir brukt til spill så hører du det nok mest fra skjermkortet. Kabinettet skal være ganske støysvakt, men har ikke prøvd kabinettet selv så kan ikke beskrive lyden fra PCn. Men nå er det sånn at det kabinettet som er satt opp har ett hull i veggen slik at det går ann å ettermontere CPU-kjøler uten å demontere PCn Så det jeg anbefaler er at du først kjøper PC uten kjøler, også sparer opp penger til å kjøpe en orntlig kjøler hvis du finner ut at støyen fra CPUn blir for plagsom. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Har oppdatert handlelista med ny strømforsyning nå. Om PCn kommer til å bråke mye er ikke noe jeg kan bestemme for deg, for støy er noe folk har forskjellige meninger om. Når PCn er til windows-bruk kommer du nok til å høre mest fra CPU-kjøler hvis du legger merke til noe lyd i det hele tatt. Når PCn blir brukt til spill så hører du det nok mest fra skjermkortet. Kabinettet skal være ganske støysvakt, men har ikke prøvd kabinettet selv så kan ikke beskrive lyden fra PCn. Men nå er det sånn at det kabinettet som er satt opp har ett hull i veggen slik at det går ann å ettermontere CPU-kjøler uten å demontere PCn Så det jeg anbefaler er at du først kjøper PC uten kjøler, også sparer opp penger til å kjøpe en orntlig kjøler hvis du finner ut at støyen fra CPUn blir for plagsom. Har jo fortsatt ganske mye til disposisjon, så har nok fortsatt råd til en ''ordentlig'' kjøler. Vannkjøling eller hva det nå skal være. Kan du sende en link til en bra kjøler? Lenke til kommentar
Persn Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hva med en Corsair A70 eller en Noctua NH-D14? Corsair A70 er ikke en kjempekjøler temperaturmessig, men den kjøler mye bedre enn stock-kjølern. Jeg valgte den hovedsaklig for å passe til ditt ønske om lavt støynivå. Noctua NH-D14 er ca det samme på støynivå og kjøler bedre. Her skal du få bestemme litt selv om hva du vil ha, til ditt behov så tenker jeg at A70n funker bra nok. Sjekk priser og fortell litt selv hva du ønsker. Edit: Tror du er best tjent med å velge A70n, og hvis du da har noen ekstra kroner til overs å bruke så bruker vi heller de på andre steder, jeg har revurdert min anbefalning om strømforsyning. Strømforsyning av kvaliteten vi har siktet oss inn på her skal vare i en god del år, og er en del som kan støye litt, så jeg kan finne en annen til deg hvis du fortsatt har råd. Endret 10. mai 2011 av Persn Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Hva med en Corsair A70 eller en Noctua NH-D14? Corsair A70 er ikke en kjempekjøler temperaturmessig, men den kjøler mye bedre enn stock-kjølern. Jeg valgte den hovedsaklig for å passe til ditt ønske om lavt støynivå. Noctua NH-D14 er ca det samme på støynivå og kjøler bedre. Her skal du få bestemme litt selv om hva du vil ha, til ditt behov så tenker jeg at A70n funker bra nok. Sjekk priser og fortell litt selv hva du ønsker. Edit: Tror du er best tjent med å velge A70n, og hvis du da har noen ekstra kroner til overs å bruke så bruker vi heller de på andre steder, jeg har revurdert min anbefalning om strømforsyning. Strømforsyning av kvaliteten vi har siktet oss inn på her skal vare i en god del år, og er en del som kan støye litt, så jeg kan finne en annen til deg hvis du fortsatt har råd. Kjør på hvis du kan finne en strømforsyning med bedre kvalitet - bare de har den på komplett.no, siden jeg har hørt mye positivt om servicen der og jeg vil gjerne kjøpe alt på et sted. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Se på handlelista nå. Hvis du skal bruke PCn til spill så anbefaler jeg en ekstra vifte eller to til kabinettet siden det er bare to som følger med, dette vil ikke utgjøre mye på støy hvis en kjøper orntlige vifter, og det koster ikke så mye. Endret 10. mai 2011 av Persn Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Hva med en Corsair A70 eller en Noctua NH-D14? Corsair A70 er ikke en kjempekjøler temperaturmessig, men den kjøler mye bedre enn stock-kjølern. Jeg valgte den hovedsaklig for å passe til ditt ønske om lavt støynivå. Noctua NH-D14 er ca det samme på støynivå og kjøler bedre. Her skal du få bestemme litt selv om hva du vil ha, til ditt behov så tenker jeg at A70n funker bra nok. Sjekk priser og fortell litt selv hva du ønsker. Edit: Tror du er best tjent med å velge A70n, og hvis du da har noen ekstra kroner til overs å bruke så bruker vi heller de på andre steder, jeg har revurdert min anbefalning om strømforsyning. Strømforsyning av kvaliteten vi har siktet oss inn på her skal vare i en god del år, og er en del som kan støye litt, så jeg kan finne en annen til deg hvis du fortsatt har råd. Kjør på hvis du kan finne en strømforsyning med bedre kvalitet - bare de har den på komplett.no, siden jeg har hørt mye positivt om servicen der og jeg vil gjerne kjøpe alt på et sted. BTW, en venn som også skal bygge PC har valgt Corsair H70 vannkjøling. Tror du denne er bra? PS: Bytta minnebrikkene til disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010 det er 1600MHz i stedet for 1333MHz. Er dette smart? Endret 10. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Persn Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Tror og tror, det er helt kurant kjøler, men den er ikke noe spesiell i min bok fordi det finnes så mange luftkjølere som yter bedre. Hele poenget med at jeg satte opp en A70 til deg var å spare deg for så mye støy som mulig, A70 støyer mindre enn H70. Samtidig så koster en H70 rundt tusenlappen på komplett f.eks, ikke verdt pengene i det hele tatt, finnes så mange andre steder på PCn som kan forbedres som vil gi mye mer merkbart resultat. Eventuelt, les her. De RAM-brikkene går greit med oppsettet ditt, men du har ingenting å tjene på det hvis du ikke skal overklokke PCn din. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Tror og tror, det er helt kurant kjøler, men den er ikke noe spesiell i min bok fordi det finnes så mange luftkjølere som yter bedre. Hele poenget med at jeg satte opp en A70 til deg var å spare deg for så mye støy som mulig, A70 støyer mindre enn H70. Samtidig så koster en H70 rundt tusenlappen på komplett f.eks, ikke verdt pengene i det hele tatt, finnes så mange andre steder på PCn som kan forbedres som vil gi mye mer merkbart resultat. Eventuelt, les her. De RAM-brikkene går greit med oppsettet ditt, men du har ingenting å tjene på det hvis du ikke skal overklokke PCn din. Da satser jeg på A70 da. Takk. Lurer på om dette oppsettet er klart til å bestilles: Samsung Spinpoint 1TB Samsung DVD Burner Fractcal Design Black Pearl kabinett ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA skjermkort Intel Core i5 2500K 3,3 GHz prosessor ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 hovedkort Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm harddisk Corsair A70 CPU-kjøler Corsair AW 750W strømforsyning Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 minnebrikker Klart til å bestilles? Prisen er på 10890kr. PS: Vennen min sier at denne harddisken kan bråke: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258 Endret 10. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå